A Batur kabrió

A KÖVETKEZŐ FEJEZET A LUXUSRÓL, TELJESÍTMÉNYRŐL ÉS SZEMÉLYRE HELYEZÉSÉRŐL, MULLINER KÉSZÍTETTE

  • A Batur Convertible a modern kor harmadik kocsiba épített Bentley-je, amelyet Mulliner készített
  • A Bentley DNS-ének evolúciója, amely megragadja a szabadtéri Grand Touring lényegét a Baturtól született progresszív dizájnban
  • A válogatott személyeskedés és individualizmus végső kifejeződése, a képzelet vászna
  • A világszerte szigorúan 16 példányra korlátozódó Batur kabrió a természet mélységei által ihletett színekben és anyagiságban még soha nem látott újításokat hoz létre a Bentley sorozatban.
  • Válogatott ügyfelek, hogy közösen hozzanak létre valami igazán egyedit, amelyet a testre szabott karosszériaépítés eredeti mesterei terveztek és építettek
  • Kétajtós, kétüléses konfiguráció, egy gyönyörű, visszahúzható tető alatt
  • A Batur Convertible megnövelt személyre szabási lehetőségeket kínál, amelyekre példa a „léghíd” és a Rose Gold belső részletek
  • Mindegyik példa az utolsó Bentley-k között, amelyek az ikonikus 750 LE-s W12-es motort használják
  • A teltházas kétajtós Bacalar barchetta és Batur kupét követi
  • Engineering Car #0 Vermillion Gloss és Satin fényezésben ragyog

Exkluzív autós, motoros podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A Bentley Motors bemutatta a modern kor harmadik, kocsiba épített Bentleyjét, a Batur kabriót. A Mulliner, a Bentley házon belüli testreszabott részlege és a világ legrégebb óta fennálló karosszériagyártója által megalkotott Batur Convertible a kitűnően kézzel készített Bacalar barchettát és Batur kupét követi. A Batur kabrióval a Mulliner folytatja régi hagyományát, hogy valóban egyedi autókat készítsen, minden rendkívüli ügyfele kívánsága szerint.

A Batur kabrió továbbfejleszti a kupé testvére által bevezetett innovatív dizájn DNS-t, amely végső soron meghatározza a Bentley jövőbeli autóinak tervezését. A Batur Convertible megtartotta a Bentley ikonikus W12-es modelljének legerősebb változatát, egy 750 lóerős, kézzel összeszerelt, 6,0 literes ikerturbós motorral, amely metaforikusan és szó szerint a Bentley sikerét segítette az elmúlt két évtizedben. Mivel a motor ezen a nyáron fejeződik be, a Batur Cabrio lesz az egyik utolsó Bentley, amely ezt a hihetetlen hajtásláncot használja.

Egyedi kétüléses nagy túra

A Bentley a nyitott pilótafülke autóinak gazdag történelmével rendelkezik, az 1919-es első Bentley-től a cég alapításának éveiig, az 1920-as évekig, a legújabbig – a Bacalarig. A Batur Convertible architektúrája lehetővé tette a Mulliner tervezőinek, hogy megragadják a lehetőséget, hogy olyan témát alkossanak, amely nemcsak a Bacalar és a Batur dizájnját ötvözi, hanem magában foglalja a kabrió használhatóságát is. A tervezők úgy döntöttek, hogy a kétüléses karaktert a Bacalar dizájnja által ihletett „körbefutó” pilótafülkékkel emelik ki.

Az ülések mögötti drámai „léghíd” és a hátsó kúpos burkolatok visszavezetnek a régi barchetta sportautókhoz, miközben kiemelik a dinamikus, vezetőközpontú kaland ígéretét egy kellemes, hangulatos környezetben. A léghíd és a kúpos burkolatok nemcsak esztétikusak, hanem félig zárt csomagteret is biztosítanak a két első ülés mögött.

A kabrió tető esztétikus szépséget kínál, mint a keménytetős tető modern, tapintható alternatívája. A szigetelőanyag, a tömítőrendszer finomításai és az akusztikai kezelések kombinációja kellemes környezetet teremt a rendszerben, amely mindössze 19 másodperc alatt telepíthető vagy elrakható, miközben az autó akár 50 km/h sebességgel halad, átalakítva a luxus kupé autóból nyitott Grand Tourerré egy gombnyomással.

Személyes és egyedi megbízással

A Mulliner házon belüli tervezőcsapata minden Batur kabriót az ügyfelével közösen készít, egy speciálisan kialakított Mulliner vizualizálóval együttműködve, amely lehetővé teszi az autó bármely részének testreszabását színben és felületkezelésben. Az egyedi anyagok végtelen mintái textúrát kölcsönöznek a folyamatnak, az így létrejövő tervek pedig igazán egyediek lesznek, és a megrendelő készíti el – csak a fantáziája szabhat határt.

Az ügyfelek a Batur kabrió gyakorlatilag minden felületének színét és kidolgozását megadhatják, hogy olyan egyedi autót alkossanak, amilyenek ők. Az autó külső formáján túl a választási lehetőségek szinte végtelen tárháza áll minden autó leendő tulajdonosa számára.

A festékválaszték végtelen – kezdve a teljes Mulliner színpalettával, és továbbhaladva a teljesen egyedi festékekig, sőt a kézzel festett grafikákig. A külső fényes lehet bármilyen világos és sötét keverék, szatén vagy fényes vagy akár titán. Egy másik finom lehetőség az elülső hűtőrács fokozatos kontrasztszíne az élénk ombre hatás érdekében.

A Batur kabrió további személyre szabható területeket kínál az egyedülálló Airbridge, a tonneau burkolat és a tető anyagokkal, amelyek úgy határozhatók meg, hogy kiegészítsék az utastér többi részét és a külsőt.

Az utastérben a rendkívül exkluzív, 3D-nyomtatott rózsarany opció a vezető érintési pontjait tartalmazza, mint például a Bentley vezetési mód választó, amely a start/stop gombot körülveszi, és az alváz üzemmódok megváltoztatására szolgál. A gyönyörű utastér központi eleme, a számlap kiegészíti az első hűtőrács kialakítását. Rózsaarany a Bentley ikonikus Orgon Stop szellőzővezérlőire is felhelyezhető a műszerfalon, valamint magán a kormányon egy rózsaszín arany betétes jelölőn.

A Bentley Mulliner az angliai Birmingham történelmi ékszernegyedében, ahol évszázadok óta ékszereket készítenek, szakértő ötvösekkel dolgozott együtt az egyedi alkatrészek megalkotása érdekében. Ez a különleges együttműködés rávilágít arra, hogy a Bentley képes az új, fejlett gyártási technológiákat hagyományosabb anyagokkal és befejező technikákkal kombinálni.

Exkluzív és erőteljes

Minden Batur kabriót több hónapon keresztül kézi munkával készítenek el Mulliner műhelyében a Bentley szénsemleges gyárában, az angliai Crewe-ben. A gyártás mindössze 16 darabra korlátozódik, mindegyik a legutolsó Bentley-k közé tartozik, amelyeket a cég ikonikus W12-es motorja hajt, annak legerősebb iterációjában.

A W12-es hajtáslánc esetében, amelyen a Batur Convertible osztozik kupé megfelelőjével, a felülvizsgált szívórendszer, a továbbfejlesztett turbófeltöltők, az új intercoolerek és a kiterjedt újrakalibrálás 750 LE-t és 1000 Nm forgatónyomatékot tesz lehetővé, hogy kivételes teljesítményt nyújtson ennek a csúcsnak számító grand tourer számára. A motor ezen fejlesztése az elmúlt 20 év során elért eredményeit ünnepli, amely idő alatt közel 40%-kal nagyobb teljesítményre fejlesztették ki, miközben az üzemanyag-fogyasztás 25%-kal javult. A W12 a Bentley nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltójával és sportkipufogójával párosul, hogy a teljesítmény szintjének megfelelő hangsávot biztosítson. A teljes kipufogórendszer titánból készült, míg a finiserek titánból készültek 3D-nyomtatással.

Batur Cabrio #0

A mérnöki fejlesztésű autó – a Batur Convertible Car #0 – ugyanolyan szintű figyelmet fordított a részletekre, mint az ügyfél saját specifikációi. A külső fényezés egy egyedi szín – Vermillion Gloss over Vermillion Satin Duo tónus –, amely élénk színt biztosít a kortárs felületeken. A karosszériát az első elosztók, az oldalsó szoknyák és a magas fényű szénszálas hátsó diffúzor hangsúlyozzák.

Az autó eleje kivételes művészetű hűtőrácsot kapott – a fő mátrixot fényes, sötét titán bevonattal, kontrasztos, vízszintes ombré-mintázattal díszítve, amely középen a Belugából folyik, és Vermillion Gloss fényes színben világít az élénk oldalakon. A „végtelen motorháztető” vonal fényes, sötét titán festéssel van befejezve, csakúgy, mint a 22”-es kerekek – a küllők fényes és szatén fekete titán, Vermillion Gloss díszítéssel.