A Rolls-Royce bemutatja a Cullinan II. sorozatot

A VILÁG KÜLÖNBÖZŐ SZUPERLUXUS SUV-JÁNAK METRA FEJLESZTÉSE

  • A Rolls-Royce bemutatja a Cullinan Series II-t: a világ kiemelkedő szuper-luxus SUV-jának merész evolúciója
  • Integrálja a fejlett digitális interfészt, a SPIRIT-et és a privát tagok alkalmazását, a Whispers-t
  • Az új Clock Cabinet vitrin a Spirit of Ecstasy figurát tartalmazza a Cullinan belsejében
  • A belső paletta új botanikai anyagokat és modern kézműves technikákat tartalmaz
  • A Duality Twill ülések 2,2 millió öltést és akár 11 mérföld cérnát tartalmaznak
  • Új elhelyezett perforált ülésminta, amelyet a Rolls-Royce otthona feletti felhők ihlettek, és akár 107 000 egyedi perforációt tartalmaz
  • A Cullinan Series II közvetlenül reagál a változó luxuskódexekre és az ügyfelek használati eseteire
  • A Cullinan továbbra is a legkeresettebb Rolls-Royce a márka termékportfóliójában
  • A Black Badge Cullinan Series II megjelenéskor elérhető, azoknak szabva, akik a Rolls-Royce zsigeribb értelmezését keresik.

Exkluzív autós, motoros podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

„2018-ban a Cullinan átalakította a szuperluxus autózást, lehetővé téve a Rolls-Royce ügyfelei számára, hogy a tereptől és a világ minden sarkában megtapasztalják a márka jellegzetes varázsszőnyeges utazását. Az azóta eltelt hat év során a Cullinan teljesen új ügyfélcsoportokat vonzott a Rolls-Royce-hoz, és alaposan megváltoztatta a Rolls-Royce autókról alkotott elképzeléseit, és mit jelenthet a tulajdonosa számára. A Cullinan Series II-t erre a sikerre építve hozták létre. Az új technológiák, új anyagok, az aprólékosan átgondolt dizájnfrissítések és a Bespoke-on keresztüli innovatív önkifejezési lehetőségek integrálásával megőrizzük mindazt, amit ügyfeleink ebben az autóban szeretnek, így biztosítva annak folyamatos vonzerejét.”
Chris Brownridge, a Rolls-Royce Motor Cars vezérigazgatója

„Az első Goodwood által épített Rolls-Royce piacra dobása óta a tervezők nagy gondot fordítottak arra, hogy minden modellnek saját, jellegzetes esztétikai univerzumot adjon. Mindegyik olyan részletes betekintésen alapul, amelyet közvetlenül ügyfeleinktől gyűjtöttek össze az autó megtervezése előtt és annak teljes élettartama során. A Cullinan Series II ebből a megközelítésből született: energikusabb, koncentráltabb és kifejezőbb, összhangban a mai szuperluxus-fogyasztók prioritásaival. Új köntösében a Cullinan Series II mindenhol könnyed marad – hűen az elvekhez és megőrzi azokat a tulajdonságokat, amelyek ezt az autót oly sikeressé tették. Ugyanakkor valódi haladást és fejlődést képvisel, amely a luxus kifejlődött megbecsülésén alapul, amely kifejezi és felvirágoztatja Cullinan eredeti formáját.”
Anders Warming, a Rolls-Royce Motor Cars tervezési igazgatója

Az eredeti, 2018-ban piacra dobott Cullinan volt a világ első szuper-luxus SUV-ja, amely egyedi és igényes feladatot teljesített. Teljesítmény és mérnöki szempontból valódi terepképességekkel kellett rendelkeznie, amelyek megegyeznek a Föld legigényesebb és legellenszenvesebb környezeteivel. Ugyanakkor biztosítania kellett a márka páratlan kényelmét és a jellegzetes „varázsszőnyeges utazást”, tereptől függetlenül. Nem kellett másnak lennie, mint a végleges szuper-luxus SUV – masszív, mégis kifinomult, megállíthatatlan, mégis nyugodt: mindenhol erőfeszítés nélkül. Sikere meghaladta a Rolls-Royce legambiciózusabb elvárásait világszerte, és ma a Cullinan a legkeresettebb Rolls-Royce a márka portfóliójában.

Tekintettel az autó rendkívüli sikerére, és a világ minden régiójában a vásárlók hihetetlenül pozitív fogadtatására, a „SUV-k Rolls-Royce-jának” új kifejezésének kialakítása aprólékos odafigyeléssel történt. A márka tervezői, mérnökei és kézművesei fél évtizednyi részletes ügyfél-visszajelzésekre, a márka saját intelligenciagyűjtésére – beleértve a világszerte működő magánirodáinkat – és egy sor új technológiára támaszkodtak a Cullinan fejlesztése érdekében. Új köntösében, amely a Rolls-Royce történetének legkiterjedtebb Series II fejlesztését képviseli, reagál a változó luxuskódokra és a változó használati mintákra, miközben hű marad azokhoz az alapvető tulajdonságokhoz, amelyek a Cullinan példátlan népszerűségét támasztják alá.

A VÁROSI TÉR PRANCOLÁSA

Az első ügyfélszállítások óta a Cullinan teljesítette a célját, mint egy kiváló terepjáró, amely képes olyan helyekre vinni tulajdonosát, amelyeket korábban egy Rolls-Royce-ban nem fedeztek fel. A modell sokoldalúsága és mindenütt könnyed esszenciája azonban a Cullinant is „napi sofőrré” tette sok tulajdonos számára; Valójában számos ügyfél mondta a Rolls-Royce-nak, hogy egyetlen más SUV sem nyújt olyan erőfeszítés nélküli teljesítményt, mint a Cullinan 6,75 literes V12-es motorja, amely gyakran jelentős és változatos kollekcióból áll. Ezek mind fontos szempontok voltak a Cullinan Series II megtervezésekor.

A márka hírszerzési szakemberei megjegyezték, hogy egyre több Rolls-Royce-ügyfél koncentrálódik városi területeken – a nagy világvárosoktól a feltörekvő régiók gyorsan növekvő városaiig. Ebből a célból a Cullinan egyre inkább szuperluxus termékként szolgál, amelyben az ügyfelek látni akarják, és kivetítik karakterüket – jóllehet tetszés szerint eltűnhetnek a természetben. A szakemberek azt is megfigyelték, hogy a tulajdonosok maguk vezetik az autóikat. Amikor a Cullinan először indult, kevesebb mint 70%-a volt önvezető: ma szinte minden Cullinant a tulajdonosa vezet, és az ügyfelek kevesebb mint 10%-a tartja meg a sofőr szolgáltatásait. A márka megfiatalításával és az egyre bővülő Bespoke kínálattal együtt a Cullinan hozzájárult ahhoz, hogy a Rolls-Royce ügyfelei átlagéletkora a 2010-es 56 évről mára 43 évre csökkent.

CULLINAN SOROZAT II: KÜLSŐ

A Cullinan Series II külsejének felületkezelését és részletgazdagságát az egyre inkább városi fókusz, a fiatalos ügyfélkör és az önvezetés irányába való határozott elmozdulás jelzi. Kulcsfontosságú téma a vertikálisság, amely a megvilágított felhőkarcolókat visszhangozza a megavárosokban, ahol Cullinan egyre inkább otthon van. Ez a legszembetűnőbb az új lámpakezelésben, ahol a magas nappali menetfény-grafika biztosítja a Cullinan Series II könnyű azonosítását éjjel-nappal.

A Cullinan Series II eleje egyszerű vonalvezetésekből és éles élekből áll, hangsúlyt fektetve a tiszta, monolit felületekre, amelyek felerősítik az autó nagyvonalú arányait és jelenlétét. A lökhárító vonalai sekély „V” betűt alkotnak a nappali menetfény legalacsonyabb pontjától az autó középpontjáig, emlékeztetve a modern sportjachtok éles orrvonalait. Alatta az új légbeömlő nyílások határozottan kifelé dőlnek, szemmel nézve lesüllyesztve az autót.

A központi elem a megvilágított panteonrács. Ez az első alkalom, hogy a Cullinan megvilágított hűtőrácsot kapott, amelyet az alsó éllel tovább frissítettek. A nappali menetlámpák között új, csiszolt vízszintes „horizontvonalat” is tartalmaz, amely egyértelmű vizuális kapcsolatot biztosít a márka csúcstermékéhez, a Phantom Series II-hez.

A Cullinan Series II profilja további változásokat tár fel a felületen. Míg az első szárnyak megőrzik áttetsző, függőleges vonalaikat, a márka tervezői egy visszafogott, de precíz vonalvezetést adtak hozzá, amely a hátsó lámpától előre a hátsó keréken lebegő „RR” középső sapkák közepéig vezet. Ez finom elvékonyodást és mozgás benyomást kelt, amelyet tovább erősítenek a frissített alsó sárvédő felületek, amelyek hátul megemelkednek. Gazdag, magasfényű fekete színben jelennek meg, amely tükrözi az alatta lévő utat, mozgásérzetet keltve ezeken a rögzített formákon.

Hátulról nézve a Cullinan Series II kipufogógáz-kezelése merész erőkifejezés – minden burkolat tükörfényű rozsdamentes acélból készült, tisztán integrálva és vizuálisan a testhez simulva. A hátsó változtatások a kipufogók között szálcsiszolt, rozsdamentes acél védőlemezzel zárulnak, amely az autó alatt folyik.

A Cullinan stílusának ezt a fiatalabb és kifejezőbb evolúcióját a megnövelt 23 hüvelykes kerekek oldják meg – ez az első alkalom, hogy 23 hüvelykes kerekeket tesz elérhetővé a Cullinan márka. Mindegyik kerék alumínium tuskóból van marva, és a háromdimenziós és csiszolt hétküllős kivitel részben vagy teljesen polírozott kivitelben is elérhető.

A továbbfejlesztett külső forma mellett a Rolls-Royce színspecialistái új fényezést fejlesztettek ki, amellyel bemutathatják a Cullinan Series II. A gazdagon erezett barna márvány ihlette Emperador Truffle modern, minimalista, tömör szürkésbarna; a Bespoke „Crystal Over” bevonattal, egy üvegrészecskékkel átitatott lakkkal kombinálva finom csillogást kap, amely a friss hóra emlékeztet a reggeli fényben.

CULLINAN SOROZAT II: BELSŐ

Sok ügyfél merészebb önkifejezési formái iránti vágyát tükrözve innovatív dekoráció és részletgazdagság került a Cullinan Series II belső terébe. Az autó geometriájának leglényegesebb változása a műszerfal felső részén található, oszloptól oszlopig érő üvegpanel – egy elegáns és sokoldalú dizájnelem, amely digitális és fizikai kivitelezést egyaránt megtestesít.

A vezető előtti mérőműszer-panel és az új, állandóan látható központi információs kijelző a burkolat közepén úgy lett kialakítva, hogy a fejlett SPIRIT operációs rendszer színterét képezzék. Ezt a digitális interfészt először a teljesen elektromos Spectre-en vezették be; A Cullinan Series II a SPIRIT első alkalmazása V12-es Rolls-Royce-ban. Lehetőséget kínál a testreszabott személyre szabásra, amely a fizikai világtól a digitális világig terjedhet – az ügyfelek személyre szabhatják a műszertárcsák színét, hogy kiegészítsék az autó belső palettáját vagy külső megjelenését.

A SPIRIT a Whispers-t, a Rolls-Royce privát tagok alkalmazását is integrálja a Cullinanba. Az ügyfelek közvetlenül küldhetnek úticélt autójukra, távolról megtekinthetik Cullinan tartózkodási helyét és kezelhetik a jármű zárását az alkalmazáson keresztül.

A kapcsolódási lehetőségeket az egész autóban finomították, különösen a Cullinan Series II hátsó részében. Az ügyfelek akár két streaming eszközt is csatlakoztathatnak a hátsó képernyőkre, amelyek immár egy Bespoke interfészt tartalmaznak az autókezelés és az ülésfunkciók, például a masszázs, a fűtés és a hűtés streameléséhez.

Az internetkapcsolat telepítése lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy Wi-Fi hot spot kapcsolatot és független streamelést élvezzenek minden képernyőn. A Cullinanban először bármilyen típusú Bluetooth fejhallgató párosítható a hátsó ülések infotainment rendszerével, vagy az ügyfelek élvezhetik a márka kivételes 18 hangszórós Bespoke Audio rendszerét, amely a legújabb generációs, 18 csatornás 1400 wattos erősítő előnyeit élvezi. A Cullinan Series II megőrzi a márka ünnepelt hangsugárzó-architektúráját, amelyben az autó alumínium küszöbszakaszaiban lévő üregeket rezonanciakamraként használják az alacsony frekvenciájú hangszórókhoz, hatékonyan átalakítva az egész autót mélynyomóvá.

Közvetlenül az utas előtt egy Illuminated Fascia panel található – a modern mesterség figyelemre méltó megnyilvánulása, amely a Ghosttal debütált a Spectre-ben való megjelenés előtt, és most először elérhető a Cullinan családon belül. Ebben a köntösben egy megvilágított Cullinan felirat és egy egyedi Cityscape grafika található, amelyet a világ éjszakai nagyvárosainak felhőkarcolói ihlettek. Ezt egy speciálisan kifejlesztett technikával hozták létre, amelynek során 7000 pontot lézerrel maratnak a sötétített és edzett biztonsági üveg hátuljára, mindegyik apró szögben és méretben, hogy a mélység érzékelését hozza létre. A prêt-à-porter dizájn mellett az ügyfelek saját megvilágított fascia motívumot is létrehozhatnak a márka egyedi tervezőivel együttműködve.

Az utasoldali központi információs kijelző mellett az új Spirit of Ecstasy óraszekrény található. Ez az egyedülálló betétes vitrin egy analóg órát és egy felvilágított Spirit of Ecstasy figurát is megjelenít. A figura tömör rozsdamentes acélból készült, és a saját színpadára van helyezve matt fekete hátlappal és magasfényű oldalpanellel, hogy tükröző hatást keltsen.

A Spirit of Ecstasy beépítése az autó belsejébe négy évnyi fejlesztés eredménye, valamint az analóg és digitális kézművesek közötti egyedülálló partnerség egy drámai és aprólékosan hangszerelt fényáram létrehozása érdekében. Ez a szekvencia az autóba való beszálláskor a vezetői kijelző felvillanásával kezdődik, ezt követi a központi információs kijelző, majd az Iluminated Fascia, ahol a fény befelé söpör a vitrin felé, megvilágítva az órát. A Spirit of Ecstasy kezdetben alulról világít meg, egy debütáló előadás reflektorfényére emlékeztetve, majd színpadi világítása lágy fénybe rendeződik.

CULLINAN SOROZAT II: FEJLESZTETT ANYAGPALETTA

Annak érdekében, hogy elismerjük Cullinan azon képességét – és sok ügyfél vágyát –, hogy tetszés szerint meneküljön a természetbe, a belső teret a botanikai ihletésű paletta alkotja. A Cullinan Series II bemutatja a Grey Stained Ash-t, egy gazdagon szemcsézett természetes, nyitott pórusú fát, finom csillogással. Ennek a fajnak az összes rönkjét egyedileg választják ki, a furnér „leveleit” ezt követően kézzel megfestik, és mikroszkopikus fémrészecskék hozzáadásával megemelték, ami az egyedülálló hatást hozza létre – ez a folyamat több mint négy évig tartó fejlesztést igényel.

A Cullinan Series II egy új, bambuszból készült műselyemszövettel, a Duality Twill-lel folytatja a Rolls-Royce textilek kutatását. Ennek az anyagnak a használatát a Le Jardin des Méditerranées-ben található kiterjedt bambuszliget ihlette a Côte d’Azur-on, amely Sir Henry Royce egykori téli otthona, a Villa Mimosa szomszédságában van. A tervezőcsapat tagjai egy kutatói kiránduláson keresték fel a kerteket, ahol ihletet kaptak egy olyan növényből készült anyag kifejlesztésére, amely több mint egy évszázada a jardin területén nőtt, és maga Sir Henry Royce is megfigyelte volna.

A twill textil művészi „Duality” grafikával hímzett. A márka alapítóinak két egymáshoz kapcsolódó R kezdőbetűjének absztrakt értelmezése alapján a design egyértelmű tengeri hatást tükröz, emlékeztetve a vitorlás jachtokon található egymásba fonódó kötélvonalakra – egy újabb finom utalás a francia Riviérára.

Ezt a bonyolult hímzett textilt több mint egy évig fejlesztették egy szövőmesterrel együttműködve, aki most teljes munkaidőben csatlakozott a Rolls-Royce-hoz, hogy felügyelje ezt az összetett folyamatot, amely a Goodwood-i Rolls-Royce otthonában zajlik. A teljes Duality Twill belső térben akár 2,2 millió öltés és 11 mérföld cérna is beépíthető, és 20 órányi építés eredménye. A minta egységességének biztosítása érdekében minden darabot egyedileg készítenek el, mielőtt levágnák egy speciálisan kifejlesztett lézerrel, amely lezárja az anyag szélét, és csökkenti az egyes szálak kilazulását. Az alap twill textil három színben – lila, csokoládé és fekete – kapható, és 51 különböző színű cérna közül választhatnak az ügyfelek.

A Cullinan Series II egy másik új, kortárs kézműves technikát integrál, amelyet a márka kézművesei fejlesztettek ki; A Placed Perforation a műalkotások elkészítésének gyakorlata a bőr apró perforációin keresztül. A Cullinan Series II-hez először kapható sorozatmodellben, a tervezők a Goodwood-i Rolls-Royce otthona feletti felhők állandóan változó formái és árnyékai ihlette mintát. Akár 107 000 0,8 és 1,2 milliméteres perforációt tartalmaz. Egyetlen kézműves ellenőrzi az egyes perforációkat, hogy biztosítsa az abszolút egységességet.

CULLINAN SOROZAT II: TOVÁBBI HAGYÁS

Cullinan új örökséget épített a Rolls-Royce Motor Cars számára, amelyet a szuperluxus fogyasztók merész és megalkuvást nem ismerő generációjával együttműködésben alakítottak ki. A Cullinan Series II a márkában elfoglalt helyére épül, és ennek az autónak a márkában elfoglalt helyére épít, ismét bizonyítva, hogy ennek a márkának a jövőjét az ügyfelekkel együttműködve alakítják ki, és kitűnő kortárs mesterségek jellemzik.

CO2-KIBOCSÁTÁS ÉS FOGYASZTÁS.
WLTP (kombinált) CO2-kibocsátás: 380-363 g/km; Fogyasztás: 16,8-17,7 mpg / 16,8-16,0 l/100km.