A Lamborghini Urus SE az első plug-in hibrid Super SUV a német piacon
Több mint 60 kilométeres, teljesen elektromos hatótáv, 800 CV és új dizájn teszi az Urus SE-t szegmensének legerősebb modelljévé.
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Az Automobili Lamborghini először debütál az Urus SE[1]-en Németországban. Stephan Winkelmann, az Automobili Lamborghini elnök-vezérigazgatója, Rouven Mohr műszaki igazgató és Mitja Borkert formatervezési igazgató bemutatta az első PHEV szuper SUV-t a Lamborghini vásárlóinak és a médiának egy exkluzív rendezvényen a Kesselhaus Kolbermoorban.
Az új 800 CV-s hibrid hajtásláncnak megfelelően az Urus SE felülvizsgált aerodinamikát és új dizájnt, valamint vadonatúj technológiai megoldásokat tartalmaz. Kényelem, teljesítmény, hatékonyság, károsanyag-kibocsátás és vezetési élmény tekintetében két szívének köszönhetően felülmúlja az Urus S-t: a belsőégésű motor és az elektromos motor kombinációjával szenzációs nyomaték- és teljesítményértékeket ér el, amelyek egyedülálló pozíciót adnak neki szegmensben, és egyben lehetővé teszi a kibocsátás 80 százalékos csökkentését.
„Örömmel mutatjuk be vásárlóinknak a piac legerősebb Super SUV-ját ebben a lenyűgöző légkörben” – mondja Stephan Winkelmann. „Az elektromosításnak köszönhetően az Urus SE lenyűgöző teljesítményszintet ér el, és tovább viszi a Lamborghinit a Direzione Cor Tauriban meghatározott fenntarthatósági célok felé a cégünk jövője érdekében. A németországi premierrel, mindössze néhány héttel a világpremier után, Az Auto China Pekingben, a legsikeresebb modellünket méltó környezetben mutathatjuk be ügyfeleinknek egyik legfontosabb piacunkon.”
Az Urus SE egyedülálló vezetési élményt kínál. Ezt támogatja az új plug-in hibrid rendszer, amely az Urus SE teljesítményét és dinamikáját egyaránt javítja – bármilyen felületen és minden körülmények között. Többek között erről gondoskodik az új elektromos nyomatékvektorrendszer: nagyobb nyomatékot és teljesítményt biztosít a két tengely és az elektronikus hátsó tengely differenciálmű között bármilyen sebességnél.
„Az Urus SE fejlesztési feladatai egyértelműek voltak: a legmodernebb technológiát hozzuk létre nagyobb teljesítménnyel kombinálva a Lamborghini DNS-ére jellemző kompromisszumok nélküli karakterrel” – magyarázza Rouven Mohr. „A vezetési élmény és a vezetési dinamika tekintetében vitathatatlanul vezető szerepet tölt be a szegmensében. Ez egy Super SUV, amely harmonikusan ötvözi a különböző minőségeket: abszolút kényelmet, ugyanakkor teljesítményt és vezetési élményt kínál. Ez páratlan élményt garantál. „
Az átdolgozott, négyliteres V8-as biturbó töltéssel az elektromos hajtáslánccal szinergikusan működik. 620 CV (456 kW) teljesítményt és 800 Nm forgatónyomatékot ad le, és 192 CV (141 kW) és 483 Nm forgatónyomatékú elektromos hajtáslánccal párosul. A maximális teljesítmény tekintetében a fő hangsúly a belsőégésű motor és az elektromos motor közötti kalibrációs stratégián volt. A rendszer 800 CV (588 kW) összteljesítményt fejleszt, és minden vezetési módban és minden felületen optimális teljesítménygörbét garantál. A 25,9 kWh-s lítium-ion akkumulátor a töltőpadló alatt és az elektronikusan vezérelt hátsó tengely differenciálmű fölött található.
Megjelenése óta a Super SUV minden eleme a Lamborghini egyedi dizájn-DNS-ét követi, mint például a jellegzetes sziluett, erősen behúzott oldalablakokkal és hatszög alakú ablakvonalakkal. Most az Urus vonalait frissítették azzal a céllal, hogy tovább optimalizálják aerodinamikai hatékonyságát és teljesítményét. A dizájnfrissítés kiemeli a sziluett dinamikáját, miközben kiemeli az alváz alacsony izmoltságát, amelyet újonnan tervezett 23 colos kerekek egészítenek ki.
„Célunk az volt, hogy egy gyönyörű járművet még szebbé tegyünk, a nagyobb teljesítményre, az eleganciára és a nagyobb luxus érzésére összpontosítva a belső térben. Az új forma követi az „esszenciális és ikonikus” tervezési filozófiát, és harmonikusan illeszkedik a tökéletes összképbe: A lebegő motorháztetővel ellátott Revuelto inspirált bennünket, hogy egy nagyon letisztult és izmos első kialakítást érjünk el. ” – magyarázza Mitja Borkert, az Automobili Lamborghini tervezési igazgatója.
Az Urus elejét egy új motorháztető jellemzi, erős power kupolával, de a klasszikus elválasztó csukló nélkül, hasonlóan a Revueltóhoz. Ez a kialakítás hangsúlyozza az Urus SE purista és sportos stílusát. További újdonságok közé tartoznak a Matrix LED technológiás széles fényszórók és az új, ikonikus fényjelzés. A hátsó rész a szélesebb kiállást hangsúlyozza, az új, integrált rendszámtáblás diffúzorra összpontosítva. Ezt egészíti ki a sportos, matt fekete hatszög alakú grafikai elem, amely összeköti a jellegzetes lámpákat, és a Lamborghini Gallardo ihlette.
A Kesselhaus Kolbermoor a régi pamutgyár egykori erőműve, és lendületes történetével tökéletesen illeszkedik az új Urus SE-hez, egy olyan járműhöz, amely a Sant’Agata Bolognese-i autógyártó hagyományait hordozza a jövőbe plug-innel. hibrid technológia.
[1] A járművet még nem kínálják eladásra, ezért nem vonatkozik rá az 1999/94/EK irányelv. Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok a típusjóváhagyás szakaszában vannak.