A következő Lamborghini HPEV szupersportkocsit egy hibrid ikerturbós V8-as motorral szerelik fel
A High Performance Electrified Vehicle sorozat második szupersportkocsija új motorral rendelkezik, amely képes elérni a 10 000-es fordulatszámot.
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A Lamborghini 634 – a Huracán utódjának kódneve, amely a High Performance Electrified Vehicle (HPEV) sorozathoz csatlakozik – ikerturbós V8-as motorral lesz felszerelve. egy hibrid rendszer, amely három villanymotort és a nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltót foglal magában, amely nemrégiben debütált a Lamborghini Revueltóban, az új modellhez optimalizálva, 900 CV feletti maximális teljesítménnyel.
A vadonatúj motor a Sant’Agata Bolognese tiszta lapos dizájnja, azzal a céllal, hogy a jelenlegi Huracán sorozat teljesítményét és vezetési érzéseit felülmúlja. A ikerturbós V8-as a Lamborghini V10-et híressé tevő linearitást egyesíti az új generációs turbófeltöltős motor nagy teljesítményével és fajlagos nyomatékával.
A duplaturbós V8-as lökettérfogata 4,0 liter, fajlagos teljesítménye pedig kivételes, 200 CV/liter. Az ICE által leadott maximális teljesítmény 800 CV 9000 és 9750 ford/perc között, a maximális motorfordulatszám pedig 10 000 ford./perc: ez a szám általában a versenymotoroknak van fenntartva, és egyedülállóvá teszi az új V8-at a közúti szupersportautók körében. Egyedülálló a 730 Nm-es maximális nyomaték leadása 4000 és 7000 ford./perc között, a versenymotorokéhoz hasonló izgalmas előrehaladással, köszönhetően az elektromos egység és a belső égésű motor tökéletes integrációjának.
Az új V8-ashoz tervezett és kifejlesztett hátsó elektromos rendszer a belső égésű motor és a kettős tengelykapcsolós sebességváltó között helyezkedik el, és tartalmazza az invertert, valamint az axiális elektromos egységet. Nagy nyomaték- és teljesítményértékek generálására képes, maximum 300 Nm és 110 kW teljesítmény 3500-as fordulatszámon, miközben megtartja a kompakt méretet és a kis súlyt.
A tervezési folyamat másik kulcsfontosságú eleme volt a hangzás meghatározása, hogy az új erőforrás egyedi és jellegzetes karaktert adjon, és páratlan vezetési élményt nyújtson a vezetőnek. Az új V8-as karakterisztikája felerősödik egy olyan crescendo-ban, amely nagy fordulatszámon eléri a hangerő- és frekvenciatartalmi csúcsát, és ez, összhangban a lapos főtengely által a futóműre átvitt rezgésekkel, mindenre kiterjedő szenzoros élményt hoz létre. .
A Lamborghini 634 piacra dobását 2024-re tervezik, és ez egy újabb mérföldkő a „Direzione Cor Tauri” programban, amely a Lamborghinit a sorozat fokozatos villamosítása felé vezeti, 2023-tól a Revuelto premierjével, majd a leleplezéssel folytatódik. Urus SE 2024 áprilisában.