Négy év után tér vissza a hazai rali élmezőny a Bükkbe

    Négy év szünet után rendeznek a legmagasabb osztály, az ORB1 részvételével hazai raliversenyt a Bükkben és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye útjain: a hétvégi Diósgyőr-ralin az idei első aszfaltos viadalát teljesíti majd a mezőny.

Két “padlós ripacskodás” között a hazai ralira is van ideje Szujónak

    A HUMDA országos ralibajnokság április közepén a murvás Rally Hungary-vel kezdődött, amely egyben az Európa-bajnokság (ERC) szezonnyitója is volt. A folytatásra a négy géposztályban több mint 120 páros nevezett, az ORB1 mellett az ORB2 és az ORB3, valamint a klasszikus autókat felvonultató Historic kategória mezőnye is elindul a Miskolc környéki viadalon. A másod- és harmadosztály csak szombaton versenyez, az élvonal, illetve a Historic küzdelmei vasárnap zárulnak.


    „Miskolc és Diósgyőr utoljára négy éve szerepelt az ORB1 versenynaptárában, és sajnos akkor egy tragikus baleset árnyékolta be a futamot. Lelkileg minden bizonnyal nehéz lesz újra itt versenyeznünk és rossz érzésekkel fogunk rajthoz állni a mályinkai szakaszon, ugyanis itt veszítettük el Tóth Zsolti navigátor barátunkat” – nyilatkozott a tavaly abszolútban ezüstérmes és az idénynyitó futam után az összetettben most is második helyen álló Turán Frigyes. A Shell Helix Ultra csapatának versenyzője hozzátette, komoly csatára számít annak ellenére is, hogy többen külföldön állnak rajthoz ezen a hétvégén.


    „A pályák jók, bár a térképek szerint sok lassító lesz, ami a szakaszok szépségéből ugyan elvesz, de a nézők biztonsága miatt elengedhetetlen. A szép környezet és a miskolci szurkolók szeretete minden bizonnyal kárpótolni fog bennünket. Szoros az élmezőny, hat-hét páros is esélyes a dobogós helyezésekre” – foglalta össze gondolatait a Volkswagen Polo GTI R5-tel versenyző népszerű pilóta.


    A 2023-ban abszolútban harmadik Velenczei Ádám az idénynyitó viadalon nem ért célba, ezért most Miskolc környékén mindenképpen javítani szeretne.


    „Talán ilyenre még nem is volt példa, hogy május végéig nem láttunk aszfaltot. Ennek azonban nincs jelentősége, hat futamot követően hirdetnek bajnokot. Mínuszolni nem lehet, ezért nem vagyunk optimális helyzetben, ráadásul egy másfélszeres szorzóval rendelkező versenyt már eldobtunk” – nyilatkozta csapatának közleményében a Skoda Fabia R5-tel induló Velenczei.


    Az abszolút magyar bajnoki címvédő Vincze Ferenc ezúttal nem áll rajthoz, tanácsaival azonban a helyi kötődésű Német Gábort segíti, aki a versenyt felvezető csütörtöki sajtótájékoztatón elmondta, az ország legjobb gyorsasági szakaszain mehetnek végig a hétvégén, ezért motiváltan és izgatottan várják a rajtot.


    „A két pálya a Bükkben inkább technikás, ott egy kis eső már nagyon meg tudja nehezíteni a dolgunkat, míg az Ózd melletti szakaszok nagyon tempós, nagy átlagsebességű pályák, azokat egyfajta bátorságpróbaként kell felfogni. Vincze Feri tapasztalatai sokat segítenek, nagyon hasznos információkkal gazdagodtam neki köszönhetően a rajt előtt” – jelentette ki.


    A Diósgyőr-rali szombaton 8 órakor kezdődik, aznap hat gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, majd délután az ORB2-ben és az ORB3-ban már eredményt is hirdetnek a DVTK Arénánál kialakított szervízpark és versenyközpont területén. A száguldás vasárnap 8 órától folytatódik további hat szakasszal, így az ORB1 és a Historic mezőnyének végeredménye 12 gyorsasági és csaknem 150 versenykilométer megtétele után alakul ki. A DVTK Arénánál a szervezők számos kísérőprogrammal várják az érdeklődőket.