BMW R20 concept
A BMW Motorrad a Comói-tónál található Villa d’Este festői háttere előtt bemutatja legújabb formatervezési remekművét: a BMW R20 Concept-et.
Ez a motorkerékpár a kézműves kidolgozás legmagasabb szintjét képviseli, és az expresszív és vagány, a legapróbb részletekig kifinomult formatervezés megtestesítőjeként mutatkozik be.
A méltán híres Concorso d’Eleganza Villa d’Este esemény részeként, amely az ott bemutatkozó kivételes járművek eleganciájáról és történelmi jelentőségéről híres, a BMW Motorrad bemutatja a legendás, szobornak is beillő levegő-olajhűtéses Big Boxer motor újabb változatát.
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Autentikus, osztályon felüli, vagány
A BMW R20 Concept egy olyan motorkerékpár, amely lezser úriember-stílusban erőteljes megjelenéssel nyűgöz le, miközben a BMW Motorrad jellegzetes tulajdonságait hordozza magában: a klasszikus formatervezést és a kiváló mérnöki munkát izgalmas technikai megoldásokkal kombinálja.
A kiemelkedő és semmivel össze nem téveszthető motorozási élményért felelős Big Boxer erőforrás köré összpontosuló tank önálló alkotásként is megállná a helyét, a hátsó traktus pedig a leglényegesebbekre redukált, hogy a letisztult vonalvezetést és a motorkerékpár erőtől duzzadó mivoltát hangsúlyozza.
A teljes mértékben újratervezett váznak egy króm-molibdén acélcsövekből készült fekete vázszerkezet alkotja a gerincét. Hátul a 17×6,25 hüvelykes fekete tárcsás kerékkel, amelyre 200/55-ös méretű gumiabroncsot szereltek, elöl pedig a fekete küllős, 17 colos, 120/70-es méretű gumiabronccsal ellátott kerékkel a BMW R20 Concept a hagyományt és a modernitást ötvözi. A jól bevált BMW Paralever új, kétkarú változatban került kivitelezésre, amelyben a lengőkar króm-molibdénacélból, a Paralever rugóstag pedig alumíniumból készült. A motor kinematikáját úgy alakították ki, hogy a hajtási nyomaték teljesen kiegyensúlyozott legyen. A két mart alumínium hátsó tengelytartó egy újabb feltűnő minőségű részlet. Az R 18-ból átvett, szabadon álló hajtástengelyt – az R 18 modellek egyik jellemző vizuális elemét – a roadster architektúrába történő integrálás érdekében lerövidítették. Felfüggesztésként elöl és hátul szabadon állítható Öhlins Blackline komponensek dolgoznak. A jármű alapgeometriája 62,5°-os kormányszöggel, valamint 1550 mm-es tengelytávval rendelkezik. Elöl és hátul radiálisan szerelt ISR féknyergek gondoskodnak a lassításról – elöl hat, hátul pedig négy dugattyúval féknyergenként.
Emellett a 2-in-2 kipufogórendszer megfelelő hangkaraktert biztosít, és tökéletesen kiegészíti a dizájnt.
Big Boxer roadsterként a BMW R20 Concept új mércét állít fel a motorkerékpárok világában, és megerősíti a BMW Motorrad elkötelezettségét a legmagasabb szintű mérnöki munka és a motorkerékpározás iránti színtiszta szenvedély iránt.
Élő Big Boxer kultúra
A BMW R20 Concept központi eleme továbbra is a lég-olajhűtéses Big Boxer motor, amely immáron 2000 köbcentiméteres lökettérfogattal rendelkezik. A koncepciómotorhoz új szelepfedelet, új szíjburkolatot és új olajhűtőt fejlesztettek ki, hogy az olajcsöveket részben rejtve lehessen rá felszerelni.
Külön kiemelendő az oldalnézet: a szem követi az áramló levegő útját, amint az a nyitott szívótölcséreken keresztül a fojtószelepekbe és a hengerekbe jut, majd a nyitott kipufogórendszeren és a megafon kialakítású kipufogóvégeken keresztül távozik, létrehozva a jellegzetes Big Boxer hangzást.
Merész stílus
Az alumíniumtank új dizájnt kapott, és az 1970-es évek progresszív, „hotter than pink” színvilágát idézi. A BMW R20 Concept színösszeállítása harmonizál a polírozott és eloxált alumíniumból készült szelepfedelekkel, az ékszíj takarólemezével és a légbeömlő tölcsérekkel, valamint a Paralever rugóstaggal, a lábtartórendszerrel és a kékesszürke színű ISR féknyergekkel.
A hátsó lámpát tökéletesen integrálták a steppelt fekete Alcantarával és finomszemcsés bőrrel kárpitozott vezetőülésbe, a motor a maga kompakt hátsó részével pedig a dinamikus roadster megjelenést hangsúlyozza. A modern LED-es fényszóró egy gyűrű formájú, 3D-nyomtatott, alumínium foglalatban kapott helyet, az integrált nappali menetfénnyel egyetemben. A fényszóró optikailag lebegni látszik e nappali „menetfény-gyűrű” közepén.
E részletek mindegyike hozzájárul a koncepciómotor egyedi karakteréhez, és kihangsúlyozza az általános kijelentést: A BMW R20 Concept új szintre emeli a Big Boxer kultúrát.
„Az R20 Concept a BMW Motorrad DNS-ének merész értelmezése” – mondta Alexander Buckan, a BMW Motorrad formatervezési vezetője.
„A modern műszaki elemeket klasszikus roadster dizájnnal ötvözi. Túlméretezett arányai és minimalista esztétikája összetéveszthetetlen karaktert kölcsönöz számára.”
Felelősségi nyilatkozat
A bemutatott járművek átalakíthatók és felszerelhetők harmadik féltől származó tartozékokkal és/vagy saját fejlesztésű alkatrészekkel, amelyeket nem a BMW gyárt, forgalmaz vagy tesztel. A BMW nem vállal felelősséget a módosításokért (beleértve a bemutatott tartozékok felszerelésének módját, azok jellemzőit és használatát). MEGJEGYZÉS: A sorozatgyártású járművek módosítása (beleértve a harmadik féltől származó és saját gyártású alkatrészek felszerelését és használatát) módosíthatja a vezetési tulajdonságokat! Bármilyen módosítást követően a járműveinkkel történő közlekedés saját felelősségre történik.