Ezüst egy nyíl sebességével
A Mercedes-Benz W 25 90 évvel ezelőtt debütált
- Az első „ezüst nyíl” a Mercedes-Benz Múzeumban látható, a versenygörbében
- Manfred von Brauchitsch 1934. június 3 -án nyerte meg az Eifel versenyt a Nürburgring -en
- A 750 kilogramm formula versenyautó W 25 megállapította az ezüst nyilak hagyományát
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
„Közelkép”: -A sorozat neve a Mercedes-Benz Múzeumból mindent elmond. Minden részlet meglepő, izgalmas vagy színfalak mögött történõ történetet mond, a jármű megvilágító részleteit, egy kiállítást vagy egy építészeti vagy tervezési funkciót. A reflektorfényben ezúttal: A Mercedes-Benz 750 kilogramm formula versenyautó, 1934. évi 25, az első ezüst nyíl.
No. 4/2024: Mercedes-Benz W 25 Formula versenyautó, 1934
Nemesség: 90 évvel ezelőtt ez az ezüst együléses neve úgy döntött, hogy ma is vonatkozik a Mercedes-Benz Racing Cars-ra-„Ezüst nyilak”. A Mercedes-Benz W 25 1934. június 3-án debütált az Eifel versenyen a Nürburgring-en. Ez volt a sikertörténet kezdete, amely kiterjed a Mercedes-AMG Petronas Formula 1 csapat legújabb versenyautójára.
Versenygörbe: A Mercedes-Benz Múzeum látványos versenygörbével ünnepli a márka egyedülálló hagyományát a Sports Siker Sports Sikerben. A W 25 itt csillagnak tekinthető a márka sok más fényes ezüst versenyautója között. A szobát „ezüst nyilak – versenyek és nyilvántartások” -nak hívják. Megfelelő tisztelgés a Grand Prix versenyautó számára. Ennek oka az, hogy a rekordtörő járművek nyolc és tizenkét hengeres motorral az első ezüst nyílból származtak.
Csökkent: Hogyan érezték magukat a járművezetők a 750 kilogramm formula versenyautóban W 25? A pilótafülkéből a nagy, vékony kormánykerékre és a kis szélvédőn keresztül a versenygörbébe néző kilátás a többi ezüst nyilával benyomást kelt. A Rev számlálóval rendelkező műszerfal plusz olaj- és hűtőfolyadék -mérőeszközökkel az alapvető elemekre redukálódnak.
Gyorsítva: A W 25 egy aerodinamikailag optimalizált monoposto, kitett kerekekkel. Ez a Mercedes-Benz versenyautójának új korszakát jelenti.
Sebesség: A W 25 gyors előadóművész volt, elérve a legfeljebb 300 km/h sebességet. De a sebesség is számolva a gödrökbe. Ez az oka annak, hogy a motorháztetőnek, amelynek sok szellőztetője van, gyors felszabadító rögzítőelemekkel rendelkezik. Ezért csak néhány másodperc alatt nyitható szerszámok nélkül.
Könnyű: Keret, fogaskerék, pedálok és még a kipufogógáz felfüggesztési hevederei is-a súlymegtakarítás érdekében fújó lyukak megtalálhatók a W 25 számos területén a Mercedes-Benz Múzeumban. Ez megmutatja a könnyű konstrukció fontosságát a fejlesztés során. A súly még azt is meghatározta, hogy az autó részt vehet -e egy versenyen: A Grand Prix Racing Formula, amelyet az Esmbrella Organisation Association Internationale Des Automobile Clubs Reconnus (AIACR) jelentett be, kimondta, hogy a versenyautók legfeljebb 750 kilogrammot tudnak mérni működési folyadékok nélkül.
Anekdota: A 750 kilogramm versenyző képlet és a Mercedes-Benz W 25 ezüst teste lenyűgöző történetet készít. A márka híres versenyvezetője, Alfred Neubauer elmondta: Úgy tűnik, hogy a hagyományos White Racing -livery -ben festett W 25 túl sokat súlyozott az Eifel verseny előtt. A festéket egy éjszakán át őrölték. A kiindulási vonalon az „ezüst nyíl” meglepte a nézőket csupasz alumínium bőrével, és pontosan teljesítette a súlyigényt.
Fejlesztési projekt: A W 25-et 1933-tól fejlesztették ki klasszikus első középmotoros versenyautóként. 1936-ig tovább javították a Motorsport-ban történő felhasználása során. Bemutatott egy 3,4 literes négyhengeres motorral (M 25A), amely 260 kW-ig (354 lóerő) szállított 5800 fordulat / perc sebességgel. A 4 literes M 25 B-os motor, akár 316 kW (430 lóerő), ugyanabban az évben, 1934-ben. A hatalmas teljesítmény nyilvánvaló a Mercedes-Benz Múzeum kiállításán: A kipufogógázok melege. A kipufogócső a jármű bal oldalán a motor rekeszétől az erősen kúpos, egyszerűsített hátsó végig tart.
Hagyomány: A W 25 -et az 1930 -as és 1950 -es évek ezüst nyilak követték. A Mercedes-Benz 1994-ben visszatért a Forma-1-hez, mint motorszállító, és a márkának 2010 óta ismét saját munkacsoportja van. „Címek a Forma -1 világbajnokságon: Juan Manuel Fangio 1954 -ben és 1955 -ben világbajnok lett, Mika Häkkinen 1998 -ban és 1999 -ben, Nico Rosberg 2016 -ban, és Lewis Hamilton nyerte a bajnokságot 2008 -ban, 2014 -ben és 2015 -ben, valamint 2017 -ben 2017 -ben nyert 2020.