Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring hajtáslánc-technológiája és vezetési élménye
Minden korábbinál nagyobb menetkomfort és a plug-in hibrid modellek esetében megnövelt tisztán elektromos hatótávolság |
Az új BMW 3-as sorozat a bajor prémiumgyártó portfóliójának legszélesebb hajtáslánc-palettájával büszkélkedhet. A nóvum négyféle benzines és négyféle dízelüzemű erőforrással – egytől egyig BMW TwinPower Turbo technológiával felvértezve –, illetve plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is megrendelhető. A palettának a kiváltképp erőteljes soros hathengeres motorokkal szerelt BMW M Performance modellek is részei, számos modellváltozathoz pedig a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is elérhető. Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring összes hajtáslánc-változata alapfelszereltségként kapja meg a nyolcfokozatú Steptronic automataváltót, a gyors manuális váltások érdekében kormány mögötti váltófülekkel.
Az erőforrások teljesítmény-tartománya 110 kW-tól / 150 lóerőtől 210 kW-ig / 286 lóerőig terjed. A BMW M Performance modellek meghajtásáról gondoskodó soros hathengeres benzinmotor, illetve soros hathengeres dízelmotor 275 kW / 374 lóerő, valamint 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes. A soros hathengeres benzinmotor és az összes dízelmotor dinamikusabb teljesítmény-leadását és hatékonyabb működését 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia segíti, plusz 8 kW / 11 lóerő teljesítménnyel.
Új nagyfeszültségű akkumulátor a plug-in hibrid modellekben
Az új 3-as BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai minden korábbinál fejlettebb hálózatról tölthető technológiát képviselnek. A palettán a BMW 330e limuzin és a BMW 330e Touring modellpárosa foglal helyet, amely klasszikus hátsókerék-meghajtással és BMW xDrive intelligens összkerékhajtással egyaránt elérhető. Hajtáslánc-technológiájuk egy négyhengeres benzinmotorból és egy automataváltóba integrált elektromos motorból áll, amelyek együttesen 215 kW / 292 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képesek.
Az új plug-in hibrid modellek minden korábbinál hatékonyabbak és még nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot kínálnak. Mindkettőt egy új, 19,5 kWh kapacitású nagyfeszültségű akkumulátor teszi lehetővé, amely a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjának tagja és a BMW 3-as sorozat korábbi plug-in hibrid modelljeiben dolgozó energiatároló egységekhez képest jelentősen nagyobb energiasűrűségű.
Az új, ötödik generációs nagyfeszültségű akkumulátor alkalmazása jelentős technológiai előrelépés, hiszen az energiatároló egység az összes technikai jellemző terén tovább javult. A cella- és modulegységenként egyaránt jelentkező nagyobb energiasűrűség nagyobb feszültséggel is párosul, amely nagyobb rendszerhatékonyságot, és mint ilyen, nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot eredményez. És noha a nagyfeszültségű akkumulátor kapacitása szinte megduplázódott, az egység beépítési mérete és az üzemanyagtartály térfogata mit sem változott.
Az akkumulátor-technológia eme legfrissebb fejlesztései a tisztán elektromos meghajtás merőben új lehetőségei előtt nyitják meg a kapukat az új BMW 3-as sorozatban. Az új BMW 330e limuzin 85 – 101 kilométert, az új BMW 330e xDrive limuzin 81 – 96 kilométert, az új BMW 330e Touring 87 – 98 kilométert, az új BMW 330e xDrive Touring pedig 84 – 91 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Ezen értékek egyúttal azt is jelentik, hogy az új modellkvartett tagjai nem csupán a nagyvárosokban, de a városhatárokon túl is lehetővé teszik a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitást.
A bajor prémiummárka ügyfeleit mindebben továbbfejlesztett járműtöltő technológia is segíti. Az új technológia akár 11 kW töltési kapacitású, háromfázisú AC járműtöltést is lehetővé tesz, a BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeinek történetében először. A lemerült nagyfeszültségű akkumulátor így 2 óra 15 perc alatt teljesen feltölthető. Az új 3-as BMW plug-in hibrid modelljei a BMW Charging legkorszerűbb újításával is kompatibilisek: a Connected Home Charging intelligens otthoni járműtöltés opciója a napenergia-optimalizált töltést és a terhelés-optimalizált töltést egyaránt lehetővé teszi.
A futómű új hangolása még tovább javítja a sportos vezethetőség és a kényelmes utazás közötti egyensúlyt
Az új BMW 3-as sorozat futómű-technológiáját szintén részletekbe menően továbbfejlesztették a mérnökök, hogy a limuzin és a Touring karosszériaváltozat továbbra is kategóriája menetdinamikai mércéjeként járhasson elöl. A megannyi célzott módosítás eredményeként a BMW 3-as sorozatot eddig is fémjelző, sportos vezethetőség és kényelmes utazás közötti egyensúly még harmonikusabb testet öltött. A hátsó lengéscsillapítók feszesebb karosszériaváz-bekötési pontjai csak néhányak a futómű-technológia újrahangolt megoldásai közül.
A töretlen ütemű fejlesztések eredményeként a 3-as BMW utasait minden vezetési szituációban nagyobb menetkomfort kényezteti – az útviszonyoktól és az aktivált vezetési üzemmódtól függetlenül –, anélkül, hogy a BMW 3-as sorozatot jellemző menetdinamikai adottságok szemernyit is csorbulnának. Ez az autó akusztikai jellemzőire is pozitív hatást gyakorol, hiszen az útegyenetlenségek jobb semlegesítése következtében az utastérbe is kevesebb zavaró hang szűrődik át. Az új modellpáros így még precízebben és még kiegyensúlyozottabban vezethető. Comfort vezetési üzemmódban a kormánykerék még kisebb erőkifejtéssel tekerhető, amely a hétköznapokban még kényelmesebb utazást garantál.
Az alapfelszereltségként kínált futómű-technológia alternatívájaként az M Sport csomag BMW M sport futóművet is kínál. Az M Sport csomaggal felszerelt modellekhez elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű és változó áttételű sport kormánymű is elérhető.
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Járművezetést és parkolást elősegítő intelligens rendszerek
Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring vezetése, illetve parkolása során egy sor intelligens rendszer gondoskodik a kényelem és a biztonság párosáról. Az automata fékező funkcióval dolgozó, frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), a fékező funkcióval dolgozó tempomat (Cruise Control with Brake Function) és az új, intelligens sebesség-asszisztens (Intelligent Speed Assistant) egyaránt a nóvumok széleskörű alapfelszereltségének részei. Az opcionális extrafelszereltségek között eközben olyan tételek sorakoznak, mint például a kormányzó- és sávtartó asszisztenst (Steering and Lane Control Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomatot (Active Cruise Control with Stop & Go), az automata sebességhatár-asszisztenst (Speed Limit Assist), az adott útszakaszra vonatkozó sebességkorlátozást betartó rendszert (Route Speed Control), a jelzőlámpákat felismerő rendszert (Traffic Light Recognition), a kikerülés-asszisztenst (Evasion Assistant), az automata fékező funkcióval dolgozó, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszert (Crossroads Warning with City Braking Function), a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszert (Wrong-Way Warning) és a frontirányú keresztforgalomra figyelmeztető rendszert (Front Crossing Traffic Warning) is magába foglaló Driving Assistant Professional csomag.
A parkolássegítő rendszert (PDC – Park Distance Control) is tartalmazó, alapfelszereltségként kínált parkolóasszisztens (Parking Assistant) lehetővé teszi a parkolóhelyekre, illetve parkolóhelyekről történő automatizált be- és kimanőverezést, amelyben a tolatókamera és a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is közreműködik. A modellpároshoz az opcionális extrafelszereltség részeként Parking Assistant Plus parkolóasszisztens is megrendelhető, amelynek a Surround View funkció és a Remote 3D View funkció is része.