Dobogóra álltak Diósgyőrben Velenczeiék
Nagyon várta a szezon második futamát a Velenczei-Vánsza kettős, hiszen az első versenyt hamar be kellett fejezniük. A SKODA Fabia R5 Evo-val versenyző duó karc- és kalandmentesen, a harmadik helyen ért célba a Diósgyőr Rally-n. A pilóta bízik benne, hogy a futam előtt, utolsó pillanatban bemutatott lassítókra sikerülni fog egyértelmű szabályt alkalmazni, ezen a versenyen még ez túlságosan új volt a versenyzők és a sportbírók számára egyaránt…
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Rövid teszttel, nagy reményekkel vágott neki a Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt páros a II.HELL Diósgyőr Rally-nak. Ezek a gyorsasági szakaszok nem voltak ismeretlenek Ádám számára, a változatosnak beharangozott időjárás nehezíthette meg a csapatok dolgát.
„Sajnos egyből az elején elrontottuk a gumizást” – vallotta be a pilóta.
„Azt gondoltam, hogy sokkal sarasabb lesz az első szakasz. Nem azzal a gumival kellett volna kimennünk… Próbáltunk más taktikát választani, mint a többiek, és ennek ittuk meg a levét.”
Negyedik helyen álltak az első kör után és ez nem változott annak ellenére sem, hogy a folytatásban nyerni tudtak két szakaszt.
„Ez a két gyors nagyon jól sikerült, pedig az egyiken még meg is forogtunk. A hátrányunkból nem sokat tudtunk faragni, így igazából vasárnapra már csak az volt a cél, hogy felérjünk a dobogó harmadik fokára.”
Ez sikerült, végül a harmadik helyen végzett a Diósgyőr Rally-n a Velenczei – Vánsza duó.
„Vasárnap már kicsit légüres térben, kalandmentesen autóztunk, vigyáztunk a technikára, nem feszítettük, hiszen akkora volt a távolság, amit behozni már nem lehetett. Az autó karcmentesen ért célba, a csapat tökéletes munkát végzett.”
Ahogy mindenkinek, így Ádáméknak is újdonság volt a sebtében bemutatott új lassító megoldás, amivel a futam előtt szembesültek.
”Húsz évig tudunk egyfajta lassítóval menni, most a verseny előtti eligazításon mondták el, hogy milyen lesz az új terelő. Itt még arról volt szó, hogy az újdonság miatt nem jár érte büntetés, aztán végül az első helyet is ez döntötte el… Nem érzem, hogy egyértelmű lenne a szabály a büntetésre és ez így nagyon rossz; míg mi a tizedmásodpercekért kockáztatunk, utána pedig egy szubjektív, nem ellenőrizhető döntéssel kaphatunk 10 másodperces büntetéseket… Szerintem ezt át kell gondolni, mert nem jó irányba ’terelik’ így a dolgokat…”
A következő bajnoki futam az 57. Mecsek Rally, amelyet június 13-15 között rendeznek.
„Bízok benne, hogy a Pécsen jobban fogunk szerepelni, szeretem azokat a pályákat!” – búcsúzott Velenczei Ádám.