Élet az LBX utasterében
- Tiszta, nyitott és kifinomult utastér kialakítás az Omotenashira jellemző kényelemmel és komforttal
- Koncentrált Tazuna vezetőtér-koncepció kiváló kilátással
- Szedán stílusú vezetési pozíció
- Széleskörű belső személyre szabási lehetőségek az új Lexus felszereltségekkel és a Bespoke Build opcióval
- Lexus Link multimédia felhőalapú navigációval, okostelefon-integrációval és fejlett hangvezérléssel
- Az opcionális, alkalmazásalapú digitális kulcs akár öt felhasználóval is megosztható távolról
- Fejlett klímavezérlés a nanoe-X levegőminőség-szabályozó rendszerrel
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A Lexus tervezői arra törekedtek, hogy egyszerű és kifinomult belső teret hozzanak létre, amely egy magasabb kategóriájú modell érzetét és hangulatát kelti. Ezt a hatást három kulcsfontosságú elem alapozza meg: a szabad kilátással kifelé és a letisztult műszerfal, a tágas belső térérzet és a tekintélyt parancsoló középkonzol.
Az utastér mindenütt kifejezi a Lexus Omotenashi filozófiáját, hogy a fedélzeten ülők kellemesen és kényelmesen foglalhassanak helyet az autóban, olyan apróságokkal, amelyek előre felismerik igényeiket – a világítástól és a klímaberendezéstől kezdve az ülések kialakításán és beállításán át a multimédiás rendszer és az e-Latch elektronikus ajtónyitó rendszer reakciójáig.
A vezetőtér a Lexus Tazuna koncepcióját veszi alapul, amelyet először az NX középkategóriás SUV-nál mutattak be. Ez a főbb kezelőszerveket és információforrásokat közvetlenül a vezető körül helyezi el, így a működtetés vagy a leolvasás csak minimális kéz- vagy szemmozgást igényel, segítve, hogy a pilóta a vezetés feladatára koncentráljon, és a lehető legkevésbé vonja el bármi más a figyelmét.
A széles, tiszta kilátás fenntartása érdekében a vízszintes műszerfal letisztult és egyszerű. Mindkét oldalon összeolvad az ajtóbetétekkel, így olyan érzést keltve, mintha körbeölelné az első üléseken ülőket. Az utasok így egyszerre érezhetik úgy, hogy egy tágas, mégis körülölelő térben foglalnak helyet. Az így létrehozott folyamatos vonal segít a vezetőnek, hogy kanyarban felmérje a jármű oldaldőlésének mértékét.
Markáns középkonzol
A középkonzol erőteljes hatást gyakorol az utastérre, a nagyméretű multimédiás érintőképernyő pedig hátrafelé van döntve, így kifinomultan illeszkedik a formai kialakításba. Emellett kárpitozott oldalsó térdpárnákkal, kiváló tapintású, párnázott középső kartámasszal és egy alsó tárolórekesszel is rendelkezik a kisebb tárgyak számára, amely egy 12 V-os csatlakozót és egy USB-C csatlakozót is tartalmaz.
Ülések
Az alacsony csípőpont fokozza az autóval való eggyé válás érzését, miközben az elöl ülőknek bőséges térdhelyet biztosít. Annak érdekében, hogy az utastérben helyet foglalók jól lássanak kifelé, a hátsó ülések valamivel magasabbra kerültek az első üléseknél.
Az ülések kialakítása a stabil testtartás megőrzését és a fej kanyarodás közbeni mozgásának minimalizálását tűzi ki célul. A mélyen elhelyezett, megnövelt érintkezési felülettel rendelkező párnakonstrukció és a laposabb háttámla kényelmesen fogja a testet, miközben a mellkast egyenesen tartja. A vezető számára ez növeli az autóval való kapcsolat érzését.
Az első ülések nyolc irányban elektromosan állíthatóak. A hátsó ülések 60:40 arányban oszthatók és dönthetők.
Az LBX a legújabb modell, amelybe hátsó ülés emlékeztető rendszert építettek be, amely figyelmeztet, ha gyermekeket, csomagokat vagy más tárgyakat hagynak az első utasülésen vagy a hátsó üléseken.
12,3” digitális műszeregység
A Tazuna koncepció erősségeit a teljesen digitális műszeregység – modellváltozattól függően 7” vagy 12,3” – fokozza. A műszerek és adatok elrendezése és kiemelése a kiválasztott vezetési módtól függően változik, és az egyéni igényeknek megfelelően testre szabható. Az egységen belüli multiinformációs kijelző tartalma is beállítható.
Opcionális szélvédőre vetített vezetési információs kijelző is rendelhető, amely háromféle üzemmódot vonultat fel, és ezeknek megfelelően különböző mennyiségű információt nyújt a jármű teljesítményéről és a vezetőtámogató rendszerek állapotáról.
Új kormánykerék-kialakítás
A három küllős kormánykerék kialakítása a Lexus Driving Signature által meghatározott irányítást, kényelmet és magabiztosságot erősíti, a kormányon található programozható érintőgombok pedig gyors és intuitív hozzáférést biztosítanak a vezető által preferált járműbeállításokhoz. A magasabb felszereltségű modellekhez kormányfűtés is rendelhető, választható szintetikus vagy valódi bőrborítással. A váltókart is a kényelem és a könnyű kezelhetőség érdekében helyezték el és alakították ki, a Tazuna koncepciónak megfelelően.
Kárpitok és belső díszítések
A prémium minőség és a részletekre való odafigyelés a vizuálisan és érintés szempontjából is kiváló kárpitok és díszítések használatában is megmutatkozik. A csúcsminőségű fél-anilin bőr mellett a lehetőségek között szerepel a vegánbarát belső tér, amely szintetikus bőrt és anyagokat használ az üléshuzatokhoz, valamint a kormánykerékhez, a váltókarhoz és az ajtókárpitokhoz.
Az LBX új Tsuyusami faszén betéteket is felvonultat, amelyek egy új, több rétegből álló technika segítségével készültek, és mélységérzetet keltő, erősen strukturált megjelenést biztosítanak.
Belső világítás
A belső világítás kialakítása tovább fokozza az Omotenashi hatást, aminek része, hogy az emberek úgy érezzék, az autóban szívesen látják őket, és teljesen otthon érezhetik magukat. A közvetett világítás prémium hangulatot teremt, például az ajtók kilincsei, a lábtér, a vezeték nélküli töltő és az alsó konzol tárolódoboza körül.
Öt témakörben, 14 csoportban 50 különböző szín áll rendelkezésre olyan hangulatok megteremtésére, mint a gyógyulás, a pihenés, az éberség, a koncentráció vagy az izgalom. Ezeket a vezető hangulatának, az utazásnak vagy a napszaknak megfelelően lehet kiválasztani.
Új Lexus felszereltségek
Az LBX-szel a Lexus új megközelítést alkalmaz a modellválaszték kialakításában, hogy jobban megfeleljen az ügyfelek preferenciáinak és életstílusának.
A modellcsalád a belépő szinten kívül négyféle felszereltséget vonultat fel: az Elegant és a Relax a kifinomultságot helyezik előtérbe, míg az Emotion és a Cool sportosabb, dinamikusabb karakterrel rendelkeznek. Mindegyiket más-más ügyféltípusra tervezték.
Az Emotion és Cool modellek kéttónusú fényezéssel és csiszolt felületű 18” könnyűfém keréktárcsákkal tűnnek ki a tömegből. Az Elegant és Relax változatok egyszínű külsőt és fényes 18” könnyűfém keréktárcsákat kaptak.
Ami a belső felszereltséget illeti, az Emotion modell perforált szintetikus bőr kárpitozást kap, piros színű díszítésekkel és kontrasztos öltésekkel az üléseken, a középkonzolon és az ajtókárpitokon. Az LBX Cool – a dinamikus karakterű csúcsmodell – kéttónusú, fekete/sötétszürke ultrasuede és bőr belső teret kapott, rosegold részletekkel és öltésekkel.
Különböző hangulatokat idéz az Elegant és a Relax. Előbbiben finom forest brown vagy homokkő árnyalatú szintetikus bőr található, az ajtópanelek, a műszerfal és a konzol betétjei, valamint az ülések kárpitozása esetében. A Relax modellnél a választási lehetőségek sorát a bézsbarna vagy a fekete fél-anilin bőr testesíti meg, jellegzetes tatami varrással.
A négy modellváltozat mellett létezik egy belépőszintű LBX is, amely feláras opciókat nem foglal magában, de már alapfelszereltségként fejlett technológiai funkciókkal rendelkezik. Ezek közé tartoznak többek között a Lexus Safety System + legújabb generációjához tartozó, széleskörű aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszerek.
A belépőmodell, valamint az Emotion és Elegant változatok vegánbarát, bőrmentes belső térrel is választhatók.
Lexus Bespoke Build
Azok a tulajdonosok, akik személyre szabottabb külsőt szeretnének adni LBX modelljüknek, igénybe vehetik az új Lexus Bespoke Build szolgáltatást. A Lexus ügyfélközpontú megközelítése lehetővé teszi számukra, hogy személyre szabott részletekkel tegyék egyedivé autójukat – ilyen szolgáltatás általában csak a felső kategóriás luxusmodelleknél elérhető.
A Bespoke Build lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy exkluzív külső színek közül válasszanak, és személyre szabottan állítsák össze a biztonsági övek színét, a kárpitok hímzésmintáit, az öltések színét és a díszítőelemeket. A választható luxus anyagok között szerepel az L-anilin bőr – egy presztízs bőr, amely a Lexus kínálatán belül csak az LBX és a zászlóshajó LS szedán esetében érhető el – és az Ultrasuede különböző színkombinációkban. Ez a személyre szabási szolgáltatás az LBX értékesítésének megkezdése után, 2024-ben kerül bevezetésre a kiválasztott piacokon.
Multimédia, információ és szórakozás
Az LBX a legújabb Lexus Link Connect rendszerrel van felszerelve, amelyet egy 9,8” érintőképernyőn keresztül kezelhetnek az utasok, amely tükröződésmentes bevonattal rendelkezik, így bármilyen fényviszonyok között jól olvasható.
Funkciói közé tartozik a felhőalapú navigáció, amely valós idejű információkkal optimalizálja az utazástervezést a forgalmi események és késések függvényében. További kényelmet nyújt a dinamikus hangfelismerés és a „Szia, Lexus!” hangvezérlés. Ez mind a vezető, mind az első ülésen ülő utas hangutasításaira reagál, felismerve az egyszerű köznyelvet. Például, ha egyszerűen azt mondja a felhasználó, hogy „Szia, Lexus, fázom”, a rendszer emeli a hőmérséklet-beállításokat. A rendszer azt is felismeri, hogy a vezető vagy az első utas beszél-e, és a hanglejátszás kikapcsolása nélkül is működik.
Az okostelefon-integráció az Apple CarPlay esetében vezeték nélküli vagy vezetékes, az Android Auto esetében pedig vezetékes kapcsolat segítségével lehetséges.
A rendszer My Setting (Saját beállítások) funkciója lehetővé teszi, hogy akár három felhasználó is saját, személyre szabott beállításokat rögzítsen a multimédia (audio, navigáció stb.), a jármű (vezetési pozíció, belső világítás, műszeregység stb.), valamint a biztonsági és vezetőtámogató rendszerek (PCS figyelmeztetési idő, holttérfigyelő érzékenysége stb.) tekintetében. Az autó automatikusan felismeri a felhasználót a digitális kulcs, a csatlakoztatott Bluetooth-eszköz vagy az arcfelismerés (az éberség figyelő rendszerrel felszerelt modellek esetében) alapján.
A legújabb Lexus modellekhez hasonlóan az LBX is zökkenőmentes, „over-the-air” szoftverfrissítéseket kínál multimédiás és biztonsági rendszereihez, így a tulajdonosok anélkül részesülhetnek a frissítésekből, hogy el kellene látogatniuk egy Lexus márkakereskedésbe.
Digitális kulcs
Még nagyobb kényelmet nyújt az opcionális digitális kulcs. Ez az Apple és Android készülékekkel egyaránt kompatibilis, és lehetővé teszi, hogy autónként legfeljebb öt személy okostelefonjával, egy alkalmazás segítségével nyissa ki és indítsa el a járművet. Nem kell kivenniük a telefont a zsebükből vagy táskájukból, elég, ha csak náluk van.
Az alkalmazás vezeték nélküli kulcsként is használható a jármű távoli zárásához és kinyitásához, lehetővé téve például, hogy az autót biztonságos kiszállítási pontként használják csomagküldéshez. Ha pedig az okostelefon elveszik, vagy az akkumulátor lemerül, a fizikai kulcs továbbra is használható.
Audiorendszerek
A Mark Levinson, a Lexus exkluzív audiopartnere opcionális prémium rendszert tervezett az autóhoz, amely 13 optimálisan elhelyezett hangszórót foglal magában. A rendszer 10 darab 9 centiméteres Unity hangszóróból áll – mindegyikben egy-egy integrált magas hangszóróval – valamint egy-egy 22,9 centiméteres mélynyomókból az első ajtókban és egy 22,4 centiméteres mélynyomóból a csomagtér padlója alatt.
A rendszer az új Mark Levinson Quantum Logic Surround technológiával van felvértezve, amely pontos és telt hangzást, egyenletesen kiegyensúlyozott frekvenciakarakterisztikát, valamint nagyfokú tisztaságot és élességet biztosít.
Az LBX alap audiorendszere hat hangszórót tartalmaz, négy 9 centiméteres középsugárzóval és egy-egy 18 centiméteres mélysugárzóval az első ajtókban.
Klímaberendezés és Lexus klímamenedzser
A klímaberendezés kialakítása a súly- és helytakarékosságot, a csendes működést és az általános üzemanyag-fogyasztást segítő hatékonyságot célozta meg. A fűtési teljesítményt és az energiahatékonyságot új légbeömlő kialakítással javították, amely növeli a recirkulált levegő arányát.
A magasabb kategóriájú modelleknél a Lexus klímamenedzser automatikusan összehangolja a légkondicionáló működését az ülés- és kormányfűtéssel, hogy minden utas számára a lehető leggyorsabban elérje a kívánt hőmérsékletet. A rendszer emellett friss, alacsony páratartalmú levegőt juttat az utastér felső részébe, hogy megakadályozza az ablakok bepárásodását, miközben meleg levegőt vezet vissza az utasok lábai köré.
A klímamenedzser tovább javítja az utastér levegőjének minőségét a Panasonic nanoe-X technológiájának használatával, amely mikroszkopikus vízrészecskéket bocsát ki a szellőzőnyílásokból. Ezeknek többszörös jótékony hatásuk van, ugyanis segítik a vírusok és baktériumok terjedését és semlegesítik a szagokat. Az emberi hajra és bőrre is hidratáló hatással vannak.
A Lexus Link alkalmazás segítségével a tulajdonosok távolról is működtethetik a légkondicionáló rendszert, felmelegíthetik vagy lehűthetik az utasteret, illetve elindíthatják a szélvédő jégtelenítését már az utazás előtt.
e-Latch elektronikus ajtónyitó rendszer
A Lexus e-Latch rendszere intuitív, kifinomult és egyszerű ajtónyitást és -zárást biztosít mechanikus zaj nélkül.
A külső ajtókilincseknél hátul található az ajtónyitó kapcsoló. Belül az ajtóhúzót és a kilincset integrálták, így az ajtó egyetlen mozdulattal nyitható – nem kell a kilincset elengedni, majd lenyomni. A nyitókapcsoló úgy lett kialakítva, hogy segítsen megakadályozni a nem szándékos nyitást: az ajtók automatikusan reteszelődnek, ha az autó sebessége meghaladja a 4 km/órát. A nyitás csak akkor engedélyezett, ha a váltó „Park” állásban van, a fékpedál le van nyomva, vagy a rögzítőfék be van húzva. Ha az akkumulátor áramellátása megszűnik, az ajtók kézzel is nyithatók.
Az e-Latch a biztonságos kiszállást segítő rendszerrel is összekapcsolódik, amely kikapcsolja a belső ajtónyitó kapcsolót, ha fennáll a hátulról közeledő járművekkel való ütközés veszélye (további részletek a biztonság fejezetben, lejjebb).
Csomagtér
Ha az összes hátsó ülés a helyén van, az elsőkerék-hajtású LBX csomagtere 402 literes, és a kalaptartó alatt akár két 75 literes bőrönd is elfér – az összkerékhajtású változatban 317 liter áll rendelkezésre.
A helykínálatot a mélyedések és kiálló részek kiküszöbölésével maximalizálták, és a csomagtérpadló alatt tárolóhelyet alakítottak ki a szerszámok, a gumiabroncsjavító készlet és egyéb tárgyak számára. A könnyű, összecsukható kalaptartó laposan tárolható a csomagtér padlóján, ha nagyobb tárgyakat kell szállítani.
Elektromos csomagtérajtó
Az LBX-hez motoros csomagtérajtó is rendelhető, amely kompakt, csendes működést és gyors reakciót biztosít motorral rendelkezik. Az ajtó a műszerfalon található kapcsolókkal és az intelligens kulccsal nyitható, az ajtó alsó élén pedig egy zárógomb is található. Van egy záró és reteszelő gomb is, amely az egész autót bezárja, ha a felhasználónál van a jármű intelligens kulcsa.
A maximális nyitási szöget a felhasználó állíthatja be, például az alacsony garázsmennyezet vagy más akadályok elkerülése érdekében. Az alapértelmezett beállítás 79 fok.
Fejlett parkolás és távirányítású parkolás
Az LBX fejlett parkolórendszerrel is rendelhető, amely négy kamerából és 12 ultrahangos érzékelőből álló egységet használ a gépkocsi közvetlen környezetének teljes körű, valós idejű ellenőrzéséhez. Ez segíti a vezetőt a hatékony, zökkenőmentes, automatikus parkolási manőverek végrehajtásában, kevesebb mozdulattal.
Az automatikus parkolási funkció használható tolatva vagy orral történő párhuzamos és merőleges parkoláshoz, illetve a kiálláshoz (párhuzamos parkolóhelyzetből előre). A rendszer vezérli az összes szükséges járműfunkciót – kormányzás, fékezés, gázadás és váltás.
A memóriafunkció a kameraképet használja, hogy automatikus parkolást biztosítson legfeljebb három rendszeresen használt helyen, például egy otthoni felhajtón. A tulajdonosok távolról is működtethetik a rendszert, az okostelefonjukon lévő, erre a célra kifejlesztett távirányítású parkolást lehetővé tevő alkalmazás segítségével, miközben a jármű intelligens kulcsát maguknál tartják. Ez különösen hasznos, ha nagyon szűk helyekre kell beparkolni vagy onnan kiállni.