LBX biztonsági és vezetéstámogató rendszerek

  • A harmadik generációs Lexus Safety System + aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszerek az alapfelszereltség részét képezik
  • Továbbfejlesztett veszélyfelismerő képességek, valamint új fékezési, kormányzási és vezetési vezérlési funkciók az ütközések elkerülése érdekében.

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

Az olyan funkciók mellett, mint a fent részletezett fejlett parkolórendszer és a stabilitásvezérlés, az LBX alapfelszereltségként kínálja a Lexus Safety System + legújabb generációjának átfogó biztonsági és vezetéstámogató rendszereit is. Ez több olyan technológiával is felvértezi az autót, amelyek felismerik a balesetveszélyt, figyelmeztetik a vezetőt, és szükség esetén automatikusan biztosítják a kormányzást, a fékezést és a hajtáserő-szabályozást, hogy segítsenek elkerülni vagy enyhíteni az ütközés következményeit.

Az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) az első radar és a kameraérzékelő új kombinációjával megnövelt érzékelési tartományt biztosít. Működési köre kiterjed a motorkerékpárok és a szembejövő járművek felismerésére is. A kereszteződés asszisztens is továbbfejlődött, így a kereszteződésben történő kanyarodáskor felismeri a szembejövő járműveket és a keresztben haladó gyalogosokat.

A rendszer további előnye a vészhelyzeti kormányasszisztens, amely segít stabilan és a forgalmi sávban tartani az autót, amikor a vezetőnek ki kell kerülnie egy parkoló autót, gyalogost vagy más akadályt az út szélén. A rendszer aktív támogatás funkcióval is rendelhető, amely kíméletes fékezéssel és kormányzással segíti az ütközés elkerülését.

A PCS hirtelen gyorsítást megelőző funkciót is biztosít, amely felismeri a gázpedál hirtelen, nem szándékos használatát alacsony sebességgel való vezetés közben. Az opcionális első keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer jelzi a vezetőnek a két oldalról közeledő járműveket, segítve ezzel a rossz vagy korlátozott látási viszonyokkal rendelkező kereszteződésekben.

Az adaptív sebességtartó automatika (DRCC) a járművek közötti távolság beállításainak széles skáláját kínálja, így a vezető a teljesítményt személyes igényeihez igazíthatja.

A funkciók közé tartozik a kanyarsebesség-csökkentés, amely megfelelő sebességet biztosít a kanyarokban való egyenletes haladáshoz, valamint az előzésmegelőzés, amely szabályozza az autó sebességét, hogy elkerülje a lassabb jármű rossz oldalról történő előzését egy többsávos úton. A vezető könnyen beállíthatja az utazósebességet a sebességkorlátozásoknak megfelelően a közlekedési tábla felismerő rendszer (RSA) által észlelt változásokat alkalmazva.

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (LDA) továbbfejlesztették, hogy több objektumot ismerjen fel, beleértve a közeli tárgyakat, például a közműoszlopokat, szegélyköveket és védőkorlátokat. Azt is képes felismerni, ha a vezető azért kormányoz, hogy kikerüljön egy személyt vagy parkoló járművet az LBX forgalmi sávjában.

A sáv- és nyomtartó rendszer (LTA) által használt nagy teljesítményű kamera jobban megkülönbözteti az útburkolati jeleket: ha a jelek nem láthatóak, például nagy forgalomban, a rendszer az előttünk haladó jármű útvonalát követi. A rendszer képes felismerni a 3D-s objektumokat is, így a teljesítményét úgy tudja beállítani, hogy megfelelő oldaltávolságot biztosítson a szomszédos sávokban vagy útépítési munkálatokon közlekedő járművektől, a vezető számára természetesnek tűnő módon működve.

A sávváltást támogató asszisztens akkor használható, ha az autó LTA funkciója aktiválva van. Amikor a vezető jelzi, hogy sávváltást szeretne végrehajtani, a rendszer a PCS radar és a kamera segítségével ellenőrzi a körülményeket, kiszámítja a célpályát, és megfelelő kormányvezérlést biztosít. A sávváltás befejezése után az LTA visszatér a normál működési állapotba.

Az éberség figyelő monitor egy a kormánykerék fölé szerelt kamera, amely folyamatosan ellenőrzi a vezető állapotát. Ha azt észleli, hogy a vezető fáradtság vagy rosszullét miatt elveszítette a koncentrációját, akkor vizuális és hangjelzést ad. A világon elsőként a rendszer összekapcsolódik az autó aktív biztonsági rendszereivel, így ha a vezető nem reagál, az autó a vészvillogók bekapcsolásával (vészmegállító rendszer) megállítható.

A proaktív vezetési asszisztens (PDA) magában foglalja az akadályfelismerő asszisztenst, a lassítási asszisztenst és a kormányzási asszisztenst. A rendszer alacsonyabb sebességnél működik, például városi közlekedésnél. Az elülső kamera letapogatja az autó előtti területet, hogy ellenőrizze a veszélyforrásokat, például az úttesten átkelni készülő vagy az út szélén sétáló gyalogosokat, parkoló autókat és kerékpárosokat. Ha fennáll az ütközés veszélye, a rendszer fékez és kormányoz, hogy elkerülje az akadályt, miközben az autót a forgalmi sávban tartja.

A Lexus Safety System + csomag emellett automatikus távfény-vezérlést, illetve a magasabb felszereltségű modelleknél adaptív távfény-vezérlést is kínál a fényszórók fénysugarainak automatikus beállításához, hogy a szembejövő forgalom elvakítása nélkül biztosítson optimális megvilágítást.

A közlekedési tábla felismerő rendszer (RSA) képes felismerni és megjeleníteni az országúti figyelmeztető és utasító táblák szélesebb körét. Az autó sebességkorlátozója összekapcsolható az RSA-val, amely szükség esetén csökkenti a hajtáslánc teljesítményét és fékez, hogy az autó az adott szakaszra vonatkozó megengedett sebességhatáron belül maradjon.

A manőverezéshez segítséget nyújt a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető és a holttérfigyelő, valamint a tolatókamera és a parkolástámogató vészfék. A parkolástámogató vészfék kis sebességgel való haladáskor automatikusan képes gázt adni és fékezni, ha fennáll a veszélye, hogy az autó egy álló tárgynak, hátulról közeledő járműveknek vagy gyalogosoknak ütközhet.

Ablakmosós ablaktörlő

A vezető számára jobb kilátást biztosít az autó rossz időjárási körülmények között az új ablaktörlővel, amely korábban a Lexus zászlóshajó LC és LS modelljeiben is megtalálható volt. Ez a megoldás magából az ablaktörlőből juttatja ki a mosófolyadékot, alaposabb és azonnali szélvédőtisztítást biztosítva.

Első randevú a Lexus LBX-szel