Az új Volvo FH16
Több lóerő – alacsonyabb fogyasztás
Az új Volvo FH16 Európa legerősebb teherautója, ami ugyanakkor nagyon üzemanyag-hatékony is – és 100%-ban megújuló üzemanyagokkal is üzemeltethető. A közúton végzett tesztek megerősítik, hogy az FH16 vadonatúj motorja 5%-kal jobb üzemanyag-fogyasztást és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást ér el, miközben 7%-kal több nyomatékot ad le – ez a kombináció növeli a hatékonyságot és a termelékenységet a legigényesebb szállítási feladatokhoz.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!
Az ikonikus Volvo FH16 vadonatúj D17 motorját a legkeményebb szállítási feladatokhoz tervezték, hogy kiemelkedő teljesítményt és tartósságot nyújtson. Összehasonlítva elődjével, az új, 17 literes motorral ellátott, 780 lóerős Volvo FH16 7%-kal több nyomatékot ad le, miközben 5%-kal* kevesebb üzemanyag-fogyasztást és szén-dioxid-kibocsátást ér el.
A vadonatúj motor elérhető az új Volvo FH16 Aero modellben is, amely, az aerodinamikus teherautó-fülkével kombinálva még jobb üzemanyag-hatékonyságot kínál.
„Mérnökeink olyan motort alkottak, amely egyesíti az európai piacon jelenleg elérhető legmagasabb nyomatékot és teljesítményszintet a kiváló üzemanyag-hatékonysággal. A tények magukért beszélnek: több nyomaték és teljesítmény jelentős üzemanyag- és CO2-megtakarítással – ez fantasztikus eredmény. Ez azt jelenti, hogy ügyfeleink hatékonyabban és nagyobb termelékenységgel végezhetik fuvarfeladataikat” – mondta Jan Hjelmgren, a Volvo Trucks termékmenedzsment és minőségfejlesztési vezetője.
Ez a vadonatúj, üzemanyag-hatékony motor csak egy példa a Volvo Trucks abbéli törekvéseire, amelyekkel csökkenteni kívánja az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást a meglévő hajtáslánc-technológiák esetében, miközben új megoldásokat is bevezet.
Három teljesítményszint
A Volvo új, 17 literes, Euro 6-os motorja három teljesítményszinttel érhető el: 600, 700 és 780 lóerő. A nyomatékszintek is növekedtek: 3000, 3400 és 3800 Nm-re. A sebességváltót frissítették, hogy akár 3800 Nm-t is kezelni tudjon, és a belső sebességváltó-hatékonyságot tovább javították a 3000 és a 3400 Nm-es verzióknál.
Bioüzemanyag tanúsítvánnyal
Az új D17 motor minden teljesítményszinten tanúsítvánnyal rendelkezik, hogy HVO-val (hidrogénezett növényi olaj) működjön. A 700 lóerős verzió 100%-os biodízellel (B100) is működtethető.
Az új D17 motorral rendelkező Volvo FH16 és FH16 Aero modellek 2024 közepétől rendelhetőek, a gyártás 2024 második felében kezdődik.
*55 tonna szerelvényössztömeggel végzett közúti teszt eredménye alapján, a 780 lóerős D17 motort a 750 lóerős D16 motorral összehasonlítva.