A C3 Aircross többféle megfizethető erőforrása

copyright Anatol Gottfried @ Continental Productions

A Citroën minél szélesebb tömegek számára elérhető és azok igényeihez igazodó mobilitási megoldásokat szeretne biztosítani, ezért kompakt SUV-jához többféle erőforrást is kínál, méghozzá rendkívül versenyképes áron. Az új C3 Aircross a Citroën által bevezetett Smart Car platformra épült, melyet kezdettől úgy terveztek, hogy egyaránt optimális alap legyen a belső égésű, a hibrid és az elektromos járművek számára. Ez is azt mutatja, hogy a Citroën az energetikai átállás kihívásainak figyelembevételét a termékfejlesztés szerves részének tekinti.

A márka a hagyományos belső égésű motor mellett a modellből most először egy hibrid verziót is kínál, amely szélesebb körben teszi elérhetővé az elektromos autózást, és amely sokoldalúsága révén tökéletesen illeszkedik ehhez a karosszériatípushoz. De az új C3 Aircross most először tisztán elektromos változatban is kapható lesz.

Hibrid változat: benzinmotor a villanyhajtás élményével

Az új C3 Aircross új hajtásláncot kapott: a Hibrid 136 változathoz e-DCT automata sebességváltó társul. A 48 V- os hibrid verzió egy kifejezetten hibrid alkalmazásokhoz kifejlesztett, új generációs 1,2 literes benzinmotorra épül, amely 40%-ban teljesen új alkatrészeket tartalmaz. Az 1199 cm3-es háromhengeres motor teljesítménye 100 kW (136 LE). Változó geometriájú turbófeltöltővel és vezérműlánccal rendelkezik, ami az időtállóság záloga. A Miller-ciklusú motorhoz e-DCT duplakuplungos automata sebességváltó kapcsolódik, amelybe egy 21 kW (28 LE) teljesítményű villanymotor van beépítve. Az utóbbit a padló alatt elhelyezett 48 V-os lítium-ion akkumulátor táplálja, amely az elhelyezkedésénél fogva nem csökkenti az utastér, illetve a csomagtartó térfogatát.

Ez a könnyen használható és feltöltést nem igénylő megoldás ideális a családok számára, mivel amellett, hogy megfizethető, az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is csökkenti, ami a pénztárcánk mellett a bolygót is kíméli. A belső égésű motor segítségére siető villanymotor (egy állandó mágneses szinkronmotor) átlátható módon csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és lehetővé teszi, hogy az autó városi környezetben közel felerészt tisztán elektromos üzemmódban közlekedjen. Az akkumulátor a lassítási fázisokban töltődik. Az új sebességváltó Franciaországban készül, és méret és költségek szempontjából optimális megoldást képvisel.

Mindezek eredményeképp a C3 Aircross Hibrid 136 e-DCT C02-kibocsátása mindössze 124 g C02/km (az adatok hitelesítése folyamatban). A hibrid hajtáslánc a modell 5 és 7 üléses változatában is széles tömegek számára biztosítja a nyugalom és a kényelem élményét.

E villamosított megoldás mellett a Citroën 1,2 literes turbófeltöltős benzinmotorral is kínálja a C3 Aircrosst. Az Euro7-es normának megfelelő, 100 lóerős (75 kW) háromhengeres motorhoz hatfokozatú manuális váltó társul. Ez a verzió kimondottan versenyképes áron lesz elérhető.

Tudtad?

A Citroën első tisztán elektromos kompakt SUV-ja
A családi B-SUV modellek szegmensében először a Citroën tisztán elektromos változatot is kínál a C3 Aircross 5
személyes verziójából. A szegmens vásárlóinak vezetési szokásaihoz tökéletesen illeszkedő villanyváltozatot egy
83 kW (113 LE) teljesítményű motor hajtja. Ehhez egy 44 kWh kapacitású LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátor
társul. Ez a technológia tökéletes kompromisszumot kínál az elvárt teljesítmény (több mint 300 km hatótávolság
– hitelesítése folyamatban) és a rendkívül kedvező ár között. A motor és a teljesen automata sebességváltó
egyenletes gyorsulást, azonnal rendelkezésre álló nyomatékot és 135 km/órás végsebességet biztosít. A C3
Aircross tisztán elektromos változata a mindennapi közlekedéshez tökéletesen elegendő teljesítményt nyújt.
Az elektromos C3 Aircross megkönnyíti a felhasználók életét, különösen, ami az akkumulátor feltöltését illeti. Az
alapfelszereltségbe tartozó Mode 3 kábellel otthon és nyilvános helyen egyaránt tölthető az autó:

Váltakozó áramú töltés és 7 kW töltőteljesítmény esetén kb. 4 óra 10 percig tart, amíg az akkumulátor
20%-ról 80%-os szintre töltődik.
Váltakozó áramú töltés és 11 kW töltőteljesítmény esetén mindez 2 óra 50 percet vesz igénybe.
100 kW-os egyenáramú töltővel gyorstöltésre is lehetőség van. Ilyenkor mindössze 26 percre van szükség, hogy
20%-ról 80%-ra emeljük az akkumulátorszintet.
2025-ben egy másik akkumulátorra épülő változat is forgalomba kerül, ennek a hatótávolsága a 400 km-t is
meghaladja majd.
A C3 Aircross elektromos változata megnyugtató választ ad azoknak az autósoknak az aggodalmaira, akik még
mindig tartanak az elektromos járművekre való átállástól. A gyorstöltés mellett a Citroën elektromos modelljeihez
kifejlesztett, Magyarországon várhatóan 2024 második felében startoló új ë-ROUTES app is a segítségükre lesz: az
alkalmazással egyszerűen megtervezhetők az utazások, valós időben nyomon követhető az akkumulátor
töltöttségi szintje, és teljes körű navigáció vehető igénybe. Mindezzel lecsökkenthető a menetidő és a legjobb
töltőállomások is könnyen azonosíthatók. A járműadatokat (beleértve az akkumulátor töltöttségi állapotát), a
forgalmi viszonyokat és a kiválasztott útvonal mentén található töltőpontok státuszát folyamatosan figyelemmel
kísérő applikáció hatékony útvonalkezelést biztosít.