Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását

  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (1)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (2)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (3)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (4)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (5)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (6)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (7)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (8)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (9)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (10)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (11)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (12)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (13)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (14)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (15)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (16)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (17)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (18)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (19)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (20)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (21)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (22)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (23)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (24)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (25)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (26)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (27)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (28)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (29)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (30)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (31)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (32)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (33)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (34)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (35)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (36)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (37)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (38)
  • Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását (39)

SURFACING, amely a fenntartható energia, a víz és a fény találkozásában rejlő harmónia, valamint a mobil hanginstallációt hordozó BMW iX5 Hydrogen tesztflotta úttörő kombinációját táncos performansszal kelti életre, a bázeli Art Basel művészeti kiállítás idei felvonásán ünnepelte világpremierjét.

A hidrogén, mint az energia és a mozgás fenntartható forrása – ezzel a központi témával érkezett a BMW a Bázelben megrendezett idei Art Basel művészeti kiállításra. A bajor prémiumgyártó, amely immár két évtizede az Art Basel művészeti kiállítás partnere, egy átfogó multimédia-alkotás megálmodására kérte fel a londoni kollektívszínpad-művészt, Es Devlint, aki a június 13-16. között megrendezett expó 1.1 csarnokában egy négy műalkotást bemutató standot épített fel: Surfacing (2024), Surfacing II (2024), Mask (2018) és Mask in Motion (2018). Nyitófejezetként Es Devlin és a BMW egy mobil hanginstalláció-sorozatot mutatott be a BMW iX5 Hydrogen tesztflottájával (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,19 kg hidrogén / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km; tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 504 kilométer), amelynek tagjait a művész kollázsfestményeinek lenyomataiba öltöztették, és amelynek utasai a művész és a BMW mérnökei közti, hidrogénben rejlő lehetőségekről folytatott eszmecseréjébe is belehallgathattak.

„Es Devlin multimédia-alkotása, amelyet a művész az innováció és a mobilitás égiszei alatt álmodott meg az Art Basel művészeti kiállításra, lenyűgöző példája annak, hogy a technológia miként szolgálhat inspirációként a művészet számára” – mondta Michael Rath, a BMW Group hidrogén-meghajtású modelleket fejlesztő részlegének vezetője. „Rendkívül büszkék vagyunk a BMW Group iránymutató hidrogén-technológiájának tündöklésére” – tette hozzá.

A BMW iX5 Hydrogen: a BMW technológiai szakértelmének úttörője és iránymutatója

Sokoldalú energiaforrásként a hidrogén kulcsfontosságú szerepet fog játszani az energetikai átállásban, és így az éghajlat védelmében is. A BMW iX5 Hydrogen a tisztán elektromos meghajtás előnyeit a márkára jellemző vezetési élménnyel egyesíti, amelyet gyors és komplikációktól mentes tankolással fűszerez meg. A müncheni központú vállalatcsoport jelenleg számos országban, hétköznapi körülmények között teszteli a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt prototípusok tesztflottáját, amely a bázeli Art Basel művészeti kiállításon is tiszteletét tette és a meghívott vendégek innovatív flottaszolgáltatásaként munkába is állt.

A kísérleti projekt a BMW Group technológiai nyitottságát hirdeti a holnapok mobilitása iránt. A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia hosszú távon a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált elektromos mobilitás életképes kiegészítője lehet.

A modell hajtáslánc-technológiáját a BMW X5 műszaki alapjaira fejlesztették ki a mérnökök. A BMW iX5 Hydrogen üzemanyagcella-technológiájának maximális teljesítménye 125 kW / 170 lóerő. A lemezek alatt a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációja dolgozik, amely az elektromos motort, a váltót és a hajtáslánc vezérlőelektronikáját egy közös házban egyesíti. A hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítménye 295 kW / 401 lóerő. Az energiaforrásként szolgáló hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tartály szállítja a fedélzeten. A két tartály együtt mintegy 6 kilogramm hidrogén tárolására képes, amellyel a modell a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 504 kilométer megtételére képes.

Es Devlin átfogó multimédia-alkotása

Es Devlin a bázeli Art Basel művészeti kiállítás 1.1 csarnokában egy négy műalkotást bemutató standot épített fel: a Surfacing (2024) fénytöréssel megálmodott esőkockáját, a Surfacing II (2024) festett televízióit, amelyben egy táncoló figura szorítja ki a pixeleket és a pigmenteket, a Mask (2018) vetített térképes városmodelljét, amely a folyót kezekkel egyesíti, valamint a Mask in Motion (2018) forgó, megvilágított, áttetsző és nyomtatott városát, amely kinetikus árnyékával valósággal behálózza a nézőket.

Mindegyik mű Es Devlin azon, immár harminc éve tartó kutatómunkájának újabb és újabb fejezete, amely mentén a művész az ember és a technológia összefonódó táncát fürkészi, illetve tanulmányozza. A Surfacing esőkockája a kiállítás minden órájában meglepte a látogatókat, ahogy a neves párizsi koreográfus, Sharon Eyal hétperces táncművét valóságos bűvészkockaként varázsolta elő a Polyphonia nevű londoni duó által megkomponált zenére.

A művész és a mérnökök találkozása

A londoni művész az elmúlt évben a BMW mérnökeivel együttműködve ismerkedett meg a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia mechanizmusával és annak fenntartható energiarendszerek jövőjére gyakorolt hatásával. Az Art Basel művészeti kiállítás nyitófejezeteként Es Devlin a mérnökökkel folytatott eszmecserék letisztult esszenciáját installálta a BMW iX5 Hydrogen tesztflottájának tagjaiba, amelyeknek utasai mindebbe a Polyphonia által megkomponált aláfestéssel hallgathattak bele.

„A BMW mérnökei által megismertem a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia magával ragadó szimmetriáját: a hidrogénatomok oxigéntől történő leválasztásához felhasznált energia újra létrejön, amikor az oxigén és a hidrogén az autóban újra egyesül. A melléktermék nem csupán a járművet hajtó energia, hanem a víz is” – fogalmazott Es Devlin.

Az együttműködés részeként a BMW iX5 Hydrogen tesztflottájának tagjait kék-fehér árnyalatú kollázsba öltöztették, majd a londoni művész olyan festményeket és szövegeket helyezett el rajtuk, amelyeket tinédzserként a falát és a könyvespolcait benépesítő nyomtatványokra, illetve irodalmakra reagálva készített. A Katsushika Hokusai japán művész 1831-es, „The Great Wave off Kanagawa” című fametszetét idéző, festett gesztusokat James Joyce „Ulysses” című, korszakalkotó regényéből vett, az irodalom leghosszabb vízről szóló mondatának kézzel írt részleteivel egyesítették. A kollázst a BMW Group hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiáról szóló kiadványainak kivonatai nyomatékosítják.

Tudtad?