Az új BMW X3

Minden korábbinál sportosabb kiállásával, meghatározóbb stílusjegyeivel és átfogóbb sokoldalúságával az új BMW X3 a bajor prémiummárka portfóliójának középpontjában egyesíti a hétköznapok rátermett funkcionalitását a hétvégék szabadidős tevékenységeivel és hosszabbra nyúló utazásaival.

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A prémium középkategória etalon vezetési élményét kínáló Sports Activity Vehicle (SAV) negyedik nemzedékének új formanyelve markánsabb megjelenést és még dinamikusabb kvalitásokat sugall, miközben a progresszív kialakítású utastérben exkluzív anyaghasználat, jelentősen kibővített alapfelszereltség, továbbfejlesztett digitalizáció és a BMW 9.0 operációs rendszer alapjain futó, új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia emeli új szintre a prémium hangulatot. Az átfogó járműbeállítások kivételesen precíz finomhangolásának, valamint a félautomatizált járművezetést és parkolást lehetővé tevő rendszerek széles választékának köszönhetően az új BMW X3 még nagyobb vezetési élménnyel, biztonsággal és menetkomforttal kecsegtet.

Sokrétű modellpalettájával az új BMW X3 számos olyan technológiai fejlesztés hírnöke, amelyek a hatékonyságot és a dinamikus menetteljesítményt egyaránt fokozzák. Az újdonság motorpalettáján nem csupán kivételesen hatékony benzines és dízelüzemű erőforrások sorakoznak, de a legkorszerűbb plug-in hibrid hajtáslánc-technológia is, amellyel az új BMW X3 30e xDrive (átlagos üzemanyag- és kombinált energiafogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 0,9 – 1,1 liter / 100 km és 22,3 – 24,0 kWh / 100 km, illetve 21 – 26 gramm / km; átlagos üzemanyag- fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 7,2 – 7,9 liter / 100 km; CO2-osztályok: a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén B, lemerült akkumulátorral F – G) a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a nagyfeszültségű akkumulátor egy feltöltésével akár 81 – 90 kilométer megtételére is képes tisztán elektromos meghajtással. A letaglózó erőtöbbletről mindeközben a 293 kW / 398 lóerő maximális teljesítményre képes, új BMW X3 M50 xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,7 – 8,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 175 – 189 gramm / km; CO2-osztályok: F – G) gondoskodik.

Az újdonság átfogó modernitása és a modellsorozat töretlen népszerűsége ideális feltételeket teremt ahhoz, hogy a BMW X3 immár két évtizede íródó sikertörténetében új fejezet kezdődjön. A prémium középkategória első SAV modelljeként a BMW X3 jelentős mértékben járult hozzá a BMW X modellcsaládot övező globális ügyfélérdeklődés növekedéséhez, 2023-ra pedig a bajor prémiummárka legkeresettebb modelljévé érett. Az új BMW X3 a BMW Group egyesült államokbeli (Spartanburg) és dél-afrikai (Rosslyn) gyáraiban készül majd, az erőforrások megőrzésére és az alapanyagok újrahasznosítására koncentráló gyártási folyamatok mentén. A nóvum Európában és az Egyesült Államokban az esztendő utolsó negyedévében, míg a többi piacon 2025 januárjában érkezik meg az utakra.

Az új formanyelv a karosszéria jellegzetes arányait hangsúlyozza

Új formanyelvi megoldásainak köszönhetően a BMW X3 negyedik generációja már első ránézésre azonnal felismerhető, miközben hamisítatlanul a BMW X modellcsalád tagja. A nagyméretű karosszériafelületek és a határozott, minimalista vonalvezetés együttese olyan letisztult összképet eredményez, amely kizárólag a lényegre összpontosít. Közvetlen elődmodelljéhez képest az új BMW X3 34 milliméterrel hosszabb (4 755 milliméter) és 29 milliméterrel szélesebb (1 920 milliméter), amely méretek a 25 milliméterrel alacsonyabb (1 660 milliméter) kialakítással és a szélesebb nyomtávokkal rendkívül erőteljes, sportos kiállást garantálnak.

A függőleges frontrész nagyméretű BMW hűtőrácsai abszolút magabiztosságot sugallnak. A lamellák új, egyszerre függőleges és átlós elrendezése rendkívül innovatív benyomást kelt, amelyet az opcionális extrafelszereltség részeként a hűtőrácsok egybefüggő BMW Iconic Glow kontúrvilágítása nyomatékosít. A LED-technológiás első fényszórókban dolgozó nappali menetfények, helyzetjelzők és irányjelzők egyaránt „L” alakot öltenek és egymást felváltva világítanak. Az opcionális extrafelszereltség részeként a modellhez az elvakítás-mentes mátrix távolsági fényekkel dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók, a nagyvárosi fények, a kanyarfények és az első fényszórók kék betétjei is megrendelhetők, ahogyan az M Shadowline világítási opciók is.

Az újdonság atletikus jármű-sziluettjét a merész küszöbtoldatok és a hátsó kialakításba mélyen benyúló tetőív párosa határozza meg. Az erőtől duzzadó kerékjárati ívek a hátsó kialakítás széles terpesztését nyomatékosítják. A süllyesztett hátsó ablakot hosszú tetőszárny és markáns légterelő lapok szegélyezik. Az összes modellváltozat (a BMW X3 M50 xDrive kivételével) rejtett kipufogóvégeket visel. A hátsó lámpák jellegzetes „T” alakjának újragondolása és az integrált irányjelzőkkel szerelt, szatinált elemek rendkívül modern hangulatot árasztanak.

Az új BMW X3 karosszériafényezési árnyalatokat egyesítő palettáján egy akril és nyolcféle metál szín sorakozik, köztük az új Dune Grey metál árnyalattal. A Spartanburg városában készülő modellek különleges BMW Individual karosszériafényezési megoldásokkal is felvértezhetők. A tizenöt különféle árnyalat mellett kétféle matt Frozen opció is elérhető.

A nóvum alapfelszereltségként 18” méretű (a BMW X3 30e xDrive modell 19” méretű) könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorokról, miközben az opcionális extrafelszereltségi tételek között 20” és 21” méretű felnik is megtalálhatók. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Sport csomag 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákkal és légellenállást optimalizáló, típus-specifikus stílusjegyekkel emeli új szintre a nóvum dinamikus kiállását. Az M Sport Pro csomag mindezt többek között BMW Iconic Glow kontúrvilágítással és vörösre fényezett féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszerrel fokozza.

Sportos prémium hangulat és bőséges helykínálat

Az új BMW X3 utastere a Sports Activity Vehicle modelleket jellemző, kikezdhetetlen funkcionalitást bőséges helykínálattal és részletekbe menően személyre szabható prémium hangulattal egyesíti. A vezető felé forduló műszerfal modern újraértelmezését a BMW Ívelt Kijelző, a BMW Interaction Bar funkcióegység, a laposabb alsó karimával megálmodott sportkormány és az automataváltó újfajta előválasztó kapcsolója határozza meg. A középkonzol és az ajtókárpitok egybefüggő, kontrasztárnyalatú kontúrvilágítása ugyancsak típus-specifikus stíluselem, amely a vezető és az első utas előtt összpontosul, az ajtókárpitok kényelmesen kézre eső részénél gyűjtve csokorba az utastér-szellőztetés vezérlőelemeit, számos funkciógombot, a szellőzőrostélyokat és a BMW X modellek hamisítatlan ajtókilincseit.

Az utastér egyedülálló hangulata kéz a kézben jár a bőséges helykínálattal és a modern sokoldalúsággal. A csomagtér alapesetben 570 literes térfogata akár 1 700 literig is bővíthető (a BMW X3 30e xDrive modell esetében 460 – 1 600 liter), a modellváltozattól függően akár 2 500 kilogramm vontatható tömeg rögzítéséről pedig az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, elrejthető vonóhorog gondoskodik.

Az új BMW X3 már alapfelszereltségként újratervezett, elektromosan működtethető és fűthető sportülésekkel gurul le a gyártósorokról, másodlagos anyagok felhasználásával készült Econeer kárpitozással. Az opcionális extrafelszereltség részeként Veganza ülésfelületek és BMW Individual Merino bőrkárpitozás is megrendelhető a modellhez, amelyben az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető Luxury műszerfal is világpremierjét ünnepli: a csúcskategóriás, kötött szerkezetű anyag újrahasznosított poliészterből készült.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!