Peugeot x MOME fotópályázat
Egy-egy új modell megjelenése mindig új esztétikai élményt is kínál, különösen a Peugeot márkánál, ahol a művészi igényű, előkelő design a márka alapértékei közé tartozik. A Peugeot most arra vállalkozik, hogy fiatal fotóművészek segítségével mutassa meg, milyen inspirációkat ébreszthet egy új modell. A cél fiatal művészek támogatása, egyúttal értékes, egyedi művészeti alkotások létrehozása a MOME közreműködésével.
Az autók, mint mozgó szobrok, meghatározzák az utcaképet, velünk vannak nap mint nap, mint mindennapi életünk díszletei. Éppen ezért komoly kihívás az autót, mint művészi inspirációt értelmezni.
A Peugeot márka magyarországi importőre a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME) együttműködésben, fotópályázat keretében új szemszögből kívánja megmutatni az új 3008 modellt.
Első találkozás az új Peugeot 3008-cal
A MOME és a Peugeot, a márka nemzetközi projektje (Yellow Korner) mintájára magyar fotóművészeknek ad lehetőséget az új 3008 modell vizuális értelmezésére. Meghívásos pályázat keretében a MOME Fotográfia szakán tanuló hallgatók, doktoranduszok és nemrég végzettek közül az egyetem tizenkét alkotót kért fel, hogy dolgozzanak ki koncepciót fotográfiai eszközök felhasználásával, merész és szokatlan vizuális összefüggésbe helyezve jelenítsék meg az új modellt és ehhez kapcsolódóan az „Allure” fogalmát. A szakmai zsűri döntése alapján, Szombat Éva fotóművész mentorálása mellett három pályázó terve valósulhat majd meg a nyár folyamán, hogy ősszel kiállítás formájában az egyetemen és a Peugeot felületein is teret kapjon a tárlat.
„Büszkék vagyunk rá, hogy míg a Peugeot központi fotóprojektjében a Yellow Korner fotóügynökséget és nemzetközi hírességeket kért fel, addig a magyarországi adaptációban a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tehetséges alkotói kaphatnak lehetőséget a részvételre. Oliviero Toscani, Laurent Baheux és Mister Fifou eddig elkészült munkái, amelyeket a Peugeot felkérésére készítettek, annak a példái, hogyan lehet az ipari formát művészi szemszögből megközelíteni. Biztosak vagyunk benne, hogy meghívott magyar tehetségeink is egyedi látásmódjukkal gazdagítják az új modell kampányát és saját portfóliójukat” – mondta Szombat Éva a MOME Fotográfia szak oktatója.
A munkákat szakmai zsűri bírálja el, mely a MOME oktatóiból, a Peugeot magyarországi vezetőiből és független szakmai szakértőkből áll. A zsűri tagjai:
⦁ Szalontai Ábel: EKF programvezető, egyetemi tanár (MOME)
⦁ Kudász Gábor Arion: MA szakvezető, egyetemi docens, témavezető (MOME)
⦁ Szombat Éva: egyetemi tanársegéd, témavezető (MOME)
⦁ Tombor Zoltán: Fotográfus
⦁ Bálint Zsófia: Peugeot Márkaigazgató
⦁ Liptay Gabriella: kommunikációs szakértő, kulturális projektek mentora
A pályázati vázlatok elkészítését majd a nyertes projektek megvalósítását a Peugeot támogatja, így segítve a fiatal művészek alkotó tevékenységét.
„A kezdeményezés célja, hogy a fotográfusok saját kreatív univerzumukban értelmezzék a vonzerő (Allure) fogalmát. Nem klasszikus járműfotókat vagy reklámfotókat várunk. A felkért alkotóktól a egyéni látásmódjukra és gondolatvilágukra jellemző alkotásokat kérünk, amelyek kreatívan közelítik meg a vonzerő fogalmát, merészek és szokatlan vizuális összefüggésekbe helyezve jelenítik meg az autókat” – nyilatkozta Bálint Zsófia a Peugeot magyarországi Márkaigazgatója.
A nyertes pályázati koncepciók megvalósítására még 2024. nyarán sor kerül, így a díjazott alkotások szeptemberben kiállítás keretében mutatkoznak be a nagyközönségnek.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!