A roadster aerodinamika művészetének újradefiniálása
Ez az autóipar egyik legnagyobb mérnöki kiegyensúlyozó tevékenysége: olyan roadstert szállít, amely 400 km/órás sebességgel halad, valóban fényűző élményt nyújt az utasok számára, és olyant, amely soha nem látott módon ünnepli a legendás motor hangbeli fenségét. A Bugatti jellegzetes kalandszellemét és szabadságérzetét megtestesítő W16 Mistralt aprólékosan csiszolták ki, hogy ügyesen kihasználja a szél teljes erejét, így egy roadster lett, amely a nagy sebesség, a könyörtelen teljesítmény és az akusztikai tökéletesség tökéletes szimfóniája.
A Bugatti által megtett aerodinamikai utazás alapvető szerepet játszott a W16 Mistral¹ fejlesztésében. Ez egy olyan utazás, amely a szimuláció területén kezdődött, ahol a digitális fejlesztés lehetővé tette a mérnököknek és a tervezőknek, hogy úttörő légáramlási terveket alkossanak, amelyeket aztán a valós világban tökéletesíthetnek. Ilyen nagy sebességnél és ilyen magas színvonal mellett csak tapasztalati és aprólékos tapasztalatok biztosítják a Bugatti által megkövetelt teljesítményszintet.
A fejlett Computational Fluid Dynamics (CFD) szoftverbe ágyazott, rendkívül részletes mérnöki elemzést követően a kritikus szélcsatorna fázis várt a W16 Mistralra. A virtuális fejlesztési szakasz meghozta gyümölcsét, a gondosan csiszolt aerodinamikai karosszéria szinte pontosan az elvárásoknak megfelelően teljesített; a szépség, a termodinamika és az emelő- és leszorítóerő közötti stabilitás egyensúlya páratlan sebességgel.
„Az aerodinamika hatékony elsajátítása elengedhetetlen egy olyan roadster kifejlesztéséhez, amely képes meghaladni a 420 km/órás sebességet, ugyanakkor biztosítja, hogy a vezető és az utas az abszolút luxus és kényelem térben éljen. És ez különösen igaz, ha figyelembe vesszük az ikonikus quad turbó W16 által generált rendkívüli 1600 LE-t.”
FRANK HEYL, A BUGATTI TERVEZÉSI IGAZGATÓJA
A Bugatti esetében a roadster maximális sebessége – ebben az esetben meghaladja a 420 km/h-t – soha nem veszélyeztetheti a belső kényelmet és a luxust. Ehelyett ennek a két alapvető tulajdonságnak zökkenőmentesen egyesülnie kell a tökéletes roadster létrehozásához.
Mint ilyen, a Bugatti csapata szembesült ezzel a kritikus kihívással, és sikeresen kidolgozott egy kifinomult, aero-ihlette dizájnt és rendkívül fejlett műszaki kiegészítéseket. Az intelligens kialakítás megkerüli a levegőt az utasoktól, miközben biztosítja az ikonikus, 16 hengeres hajtáslánc szabad lélegzését – ez egy finom balett az akciós légáramlás valós időben és nagy sebességgel.
Ezt a légáramlási szimfóniát a W16 Mistral tető légterelője vezényli, amely az aerodinamika művészetét az aeroakusztika tudományával ötvöző központi elem. A szélvédő tetején elhelyezett légterelő zökkenőmentesen elvezeti a légáramlást a vezetőtől és az utastól, ugyanakkor biztosítja, hogy hatékonyan elérje a hátsó szárnyat a teljes leszorítóerő maximalizálása érdekében.
Ha a vezető vagy az utas úgy kívánja, a Bugatti végső roadsterének belseje a teljes zsigeri érzelmek helyévé alakítható, tökéletes lépésben a legendás W16 Bugatti hajtáslánccal, amely felszabadítja páratlan hangzását – ez a szimfónia, amelyre sok vásárló vágyik. A nyugodtabb kalandokhoz azonban a W16 Mistral kabinja megnyugtató hely lehet, csúcstechnológiás hangrendszerével, amely zenekari minőségű hangot biztosít.
A köztiszteletben álló Bugatti patkórácsot a W16 Mistral számára tervezték újra, szélesebb arányokkal, hogy a levegőt a központi radiátorba kényszerítsék, hogy az újonnan tervezett elülső rész ellenére kritikus hűtést biztosítsanak. A légcsatornákon belüli hálók 3D-s nyomtatással készültek, és kifejezetten a légáramlás irányához igazodva lettek kialakítva, így biztosítva a minimális veszteséget.
A Bugatti „forma követi a teljesítményt” szellemiségéhez hűen, az utasok mögött elhelyezett, gyönyörűen kialakított légcsatornák levegőt szívnak be, hogy táplálják a hatalmas W16-os motort. A levegő a légszűrőkön keresztül közvetlenül a 8,0 literes, 16 hengeres motor négy turbófeltöltőjébe jut; kifinomult elrendezés, amely segít az erőátvitel optimális feltételeinek megteremtésében.
A közvetlenül az utasok feje mögé szerelt szívónyílásokkal a W16-os motor belső működése – az iparág egyik legnagyobb hajtáslánca – minden eddiginél zsigeribb módon hallatszik. Ahogy a sofőr leveszi a lábát a gázpedálról, a turbók pukkannak és süvítenek, a dübörgő kipufogó hangja pedig szűrő nélkül visszhangzik az utastérben. Ez egy aeroakusztikus mérnöki remekmű, amelyet csak a W16 Mistral vásárlói tapasztalhatnak meg; a legendás W16 Bugatti szív korlátlan ünnepe. Ugyanakkor a kanalak kritikus biztonsági elemként is szolgálnak az utasok számára, szénszálas ütközési szerkezettel beágyazva.
A roadster oldalsó paneljein található intelligens légbeömlők – a híres Bugatti C-vonalon belül – a W16 Mistral kiemelkedő dinamikus nyomásszintjének további maximalizálását szolgálják. A beömlőnyílások egyszerre dolgozzák fel a levegőt és a nyomást, hogy lehűtsék az olajat a motor, a sebességváltó és a hátsó tengely számára. Az ezekből a radiátorokból kilépő forró levegő csatornákon keresztül hátrafelé kerül, ahol a negatív nyomás átszívja a forró levegőt a hátsó lámpákon, ahogy a füstöt a kéményen keresztül szívja fel.
A diffúzorba integrált nagyobb és továbbfejlesztett „rámpa” kialakítás tovább segíti a forró levegő eltávolítását az autóból és a W16 Mistral általános leszorító erejét, kiemelve a roadster kiemelkedő stabilitását nagy sebességnél. Hátul a W16 Mistral egyedi X-hátsó lámpáinak elrendezése nemcsak az új Bugatti modell esztétikai vonzerejét növeli, hanem létfontosságú funkciót is ellát – gondosan megtervezett csatornákon keresztül szellőzteti az oldalsó olajhűtőket, ezáltal precízen irányítja a középhőmérsékletű hűtőkört.
A múlt században a teljesítményt meghatározó aerodinamikus autók gyártásában szerzett gazdag öröksége és mélyreható műszaki szakértelme ihlette és tájékozott, a W16 Mistral fejlesztése teljes mértékben megfelel névadójának, ami a Bugatti legaerodinamikusabb és legérzelmesebb roadsterének megalkotását eredményezte. dátum.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!