A Cosworth V10-esét kapja a Red Bull RB17 hipercar

  • A Cosworth személyre szabott 15 000-es fordulatszámú, szívó 4,5 literes V10-es motort gyárt a Red Bull RB17 hiperautójához
  • A félig feszített motor az RB17 hátsó kerekeit hajtja meg egy könnyű szénszálas sebességváltón keresztül, és 350 km/h-t meghaladó maximális sebességet biztosít.
  • Az RB17-ből csak 50 példány készül, és ez a legújabb hiperautó, amely a Cosworth erőforrással rendelkezik a vállalat stratégiájának részeként, amelynek célja a legmodernebb motorok tervezése, fejlesztése és gyártása a világ legexkluzívabb márkái számára.

Cosworth motorpartnere lett a Red Bull úttörő új hiperautójának, az RB17-nek, amelyet a Goodwood Festival of Speed ​​rendezvényen mutattak be.

A Red Bull . 20. évfordulója alkalmából, a világ egyik legrangosabb autóipari rendezvényén bejelentett RB17 a Cosworth legújabb csúcstechnológiáját fogja tartalmazni.

A Cosworth és a Red Bull együttműködése alátámasztja a vállalat globális vezető pozícióját a nagy teljesítményű hajtásláncok terén, mivel az RB17 csatlakozik a Cosworth-motoros hiperautók lenyűgöző listájához.

A motor fejlesztése 2023 júniusában kezdődött, ahol úgy döntöttek, hogy a 90°-os V10-es a legjobb megoldás az összes elsőrendű erő és nyomaték nullára elhárítására. Másodsorban a „V” konfigurációt és az indítási sorrendet választották a jármű finomítási tulajdonságainak maximalizálása érdekében.

A legfigyelemreméltóbb, hogy a motor légszeleprugós (AVS) technológiát alkalmaz a szelep visszatérő működtetésének módszereként. Ez egy olyan újítás, amelyet közvetlenül az F1-ből vettek át, és lehetővé tette, hogy a régi V10-esek – mint például a Cosworth TJ2005, amely a Red Bull debütáló RB1-ét hajtotta – 19 000 ford./perc feletti fordulatszámot tudtak elérni. Az RB17 motor fordulatszámát elektronikusan 15 000 ford./percre korlátozzák, ami megegyezik a mai F1-es motorokkal. Ez annak a specifikációnak a része, amely lehetővé teszi a Cosworth számára, hogy teljesítse a Red Bull 24 000 kilométeres motor-élettartamra vonatkozó követelményét, miközben továbbra is a legjobb vezetési élményt nyújtja az RB17 leendő 50 tulajdonosának.

A motortervezés fejlődésével párhuzamosan a Cosworth az évek során folyamatosan fejleszti a károsanyag-kibocsátási előírásoknak való megfelelést, biztosítva, hogy az RB17-es motor a Cosworth többi hiperautó hajtásláncához hasonlóan megfeleljen az Euro 6-os jogszabályok szigorú követelményeinek. 

Dr. Florian Kamelger, a vezérigazgató elmondta: „A nagy teljesítményű motorok fejlesztésére hozták létre a vállalatot. A V10-es fejlesztése egy többszörös Forma-1-es világbajnoki címet nyert vállalkozás számára, mint például a Red Bull, fantasztikus a Cosworth márka számára, különösen akkor, ha ezt a V10-et egészen 15 000-es fordulatszámig hagyhatjuk. Nagy örömünkre szolgál, hogy tovább építhetjük a Red Bull-lal fennálló kapcsolatunkat, és összehozhatjuk az iparág legkiválóbb elméit, hogy egy igazán világszínvonalú gépet állítsunk elő. Jól haladunk a fejlesztéssel: már egy év telt el a projekt elindítása óta, és alig várjuk, hogy többet megoszthassunk erről a lenyűgöző partnerségről.”

A Cosworth páratlan szakértelemmel rendelkezik a nagy teljesítményű közúti autómotorok tervezésében, fejlesztésében és gyártásában, kihasználva a világ legigényesebb motorsport-bajnokságaihoz szükséges hajtásláncok létrehozásának gazdag örökségét – a Cosworth DFV V8 minden idők legsikeresebb F1-es motorja.

Ezt a know-how-t közvetlenül a szuper- és hiperautó-projektekben alkalmazzák, és ezek mára szilárdan beépültek a Cosworth üzleti stratégiájába. A sikeres fejlesztés a 6,5 ​​literes V12-es az Aston Martin Valkyrie-hez, a 3,9 literes V12-es a Gordon Murray Automotive T.50-hez, T.33-hoz és T.33 Spiderhez, valamint legutóbb a Bugatti Tourbillon 8,3 literes V16-oshoz. mindez a Cosworth világszínvonalú képességeiről tanúskodik. Az RB17-hez készült V10 tovább demonstrálja, hogy mit lehet elérni, ha a világ legexkluzívabb és legkiválóbb márkáival dolgozunk együtt.

Tudtad?