A J.D. Power statisztikái alapján nincs megbízhatóbb autómárka a Lexusnál, szorosan a nyomában pedig ott a Toyota
Tulajdonképpen megszokottnak számít, hogy a Toyota Csoport két vezető márkája, a Toyota és a Lexus egymással folytatja a legnagyobb küzdelmet az évről évre világszerte elvégzett megbízhatósági felméréseken, és nem ritkán tulajdonképpen csupán az a kérdés, hogy éppen melyikük szerepel az első helyen.
A J.D. Power 2024-es felmérésének eredménye is beillik a sorba: a Lexus a mértékadó szervezet által kiadott tavalyi tanulmányhoz hasonlóan idén is a legmegbízhatóbb autómárkának bizonyult, a Toyota pedig a tavalyinál is jobb eredménnyel szorosan követi a második helyen, ezzel pedig a legmegbízhatóbb tömegmárkaként végzett. A tanulmány érdekes megállapítása ugyanakkor, hogy a többi márka esetén általánosságban elmondható, hogy csökken a járművek megbízhatósága. A Toyota Csoport modelljei 9 kategórielsőséget szereztek (4 Lexus és 5 Toyota), ehhez foghatót hét éve nem tudott autógyártó felmutatni, és akkor is a Toyota Csoport szállított ennél jobb eredményt, 10 kategóriaelsőséggel.
Az autók megbízhatóságát értékelő kutatást immár 35. éve végzi a mértékadó J.D. Power, amely kilenc nagyobb járműkategórián belül 184 specifikus problémát vizsgál: klíma, vezetési segédrendszerek, vezetési élmény, külső, funkciók/irányítás/kijelzők; infotainment; belső tér; hajtáslánc; ülések. A 2024-es Amerikai Megbízhatósági Kutatás 30.595 első tulajdonos vagy üzembentartó visszajelzésére alapul a 2021-es modellévű járművek tükrében, három év tulajdonlás után. A kutatást 2023 augusztusától novemberéig végezték, az eredmények tekintetében pedig a Toyota Csoport szinte minden kategóriában győzedelmeskedik: a Toyota és Lexus márkák kilenc kategóriaelsősége a legtöbb, amelyet autógyártó 2017 óta kapott – akkor ugyancsak a Toyota Csoport vitte a prímet, 10 aranyéremmel.
2024-ben a Lexus végzett a legjobb helyen a megbízhatósági kutatás összetett ranglistáján, méghozzá immár a második egymást követő alkalommal, 135 ponttal. A második helyen a Toyota zárt, amely ezzel a tömeggyártók között a legjobb helyt érte el 147 ponttal, és egyben a legnagyobb javulást felmutató tömegmárka is volt 21 ponttal.
A Toyota Csoport összesen kilenc kategóriában győzött: a Lexus ES, a Lexus IS, a Lexus NX, a Lexus RX, a Toyota 4Runner, a Toyota Camry, a Toyota Corolla, a Toyota Tacoma és a Toyota Tundra is az élen végzett a kategóriájában.
A J.D. Power megállapítása szerint csökken a járművek megbízhatósága
A J.D. Power Amerikai Megbízhatósági Kutatás szerint a Lexushoz és a Toyotához hasonló kimagaslóan megbízható márkákat leszámítva általánosságban elmondható, hogy a járműtulajdonosok alacsonyabb szintű megbízhatóságra számíthatnak három év birtoklás után. A tulajdonosok által észlelt problémák száma folyamatosan növekszik; immár a kutatásban szereplő márkák kétharmadánál több hiba merült fel, mint korábban. Az iparági átlag 100 járműre vetítve 4 problémával növekedett az előző év 190 pontos (PP100) értékéhez viszonyítva. A 90 napos és hároméves kor között észlelt hibák száma 17 százalékra nőtt, ami öt százalékponttal több a 2023-as 12 százalékos értéknél.
„Hagyományosan a VDS modell eredményei az adott modellév tudását tükrözik a J.D. Power minőségi kutatásának megfelelően, így a járművek megbízhatóságának csökkenése most szokatlan jelenségként tűnt fel.” – mutat rá Frank Hanley, a J.D. Power autós kutatásokkal foglalkozó részlegének vezetője. „Ez valószínűleg visszavezethető a járművek gyártásának idejére, valamint a tulajdonosok sokkal tovább tartják meg autóikat. Az amerikai utakon a járművek átlagéletkora manapság 12 év, amely megerősíti annak a fontosságát, hogy olyan autók készüljenek, amelyek kiállják az idő próbáját. Az autógyártóknak biztosítaniuk kell, hogy a ma bemutatott új járműtechnológiák hosszabb távon is eleget tesznek az ügyfelek szükségleteinek.”
Az infotainment rendszer a legtöbb márka esetében továbbra is borsot tör a tulajdonosok orra alá: ahogy a járművek egyre nagyobb technológiai arzenállal hagyják el a gyártósorokat, úgy válik az infotainment rendszer az egyik leggyakoribb problémaforrássá (49,1 pont) – itt közel kétszerannyi hiba van, mint a második helyezett kategóriában, ami a külső. Az infotainment problémák között az első helyen az Android Auto és Apple CarPlay kapcsolódás áll (6,3 pont), amelyet a beépített beszédvezérlés követ (6,1 pont). A vezetőket egyre jobban idegesítik a segédrendszerek: a vezetési segédrendszerekkel kapcsolatos problémák növekednek 90 nap után egészen a hároméves korig.
„Sokan azt gondolnák, hogy a hároméves birtoklás alatt a tulajdonosok hozzászoknak az autójuk figyelmeztetéseihez, a kutatás azonban nem ezt mutatja. Egyre több probléma merül fel többféle vezetési segédrendszerrel kapcsolatban is, például (és nem kizárólag) a sávelhagyásra figyelmeztető/sávtartó, valamint a ráfutásos ütközésre figyelmeztető/automatikus vészfékező rendszerek esetében.” – avat be Hanley.
A tanulmány szerint emellett a hálózatról tölthető autók esetében merül fel a legtöbb probléma: az akkumulátoros elektormos járművek (BEV) és a plug-in hibrid elektromos járművek (PHEV) tulajdonosai több hibával szembesülnek, az öntöltő hibrid elektromos (HEV) és benzines autók gazdái. A BEV kategória messze a legproblémásabb (256 pont), amelyet a PHEV modellek 216-os értéke követ. A hibridek (191) és a benzines modellek (187) sokkal jobban teljesítenek. A hároméves tulajdonlás alatt az abroncsok kopása bosszantja legjobban a BEV modellek tulajdonosait: a tulajdonosok 39 százaléka mondja azt, hogy az elmúlt 12 hónapban cserélt abroncsot – 19 százalékkal több, mint a benzines modellek esetében.
https://miazablogger.hu/parizs-2024
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!