20 százalékkal több razzia világszerte
Több mint 1,6 millió Mercedes-Benz termékhamisítást foglaltak le 2023-ban
- Világszerte naponta átlagosan több mint két razziát hajtanak végre a kereskedelmi felügyeleti és bűnüldöző hatóságok a Mercedes-Benz alkatrészek hamisított termékeivel kapcsolatban.
- Több mint 142 000 hamisított termék ajánlatot töröltek a közösségi médiában és az online platformokon
- A Mercedes-Benz márkavédelmi csapata elsősorban a biztonság szempontjából releváns hamisítványok ellen küzd, és folyamatosan bővíti tevékenységét
A Mercedes-Benz felvette a harcot a hamisítók ellen, szorosan együttműködve a kereskedelmi felügyeleti és bűnüldöző hatóságokkal. A hangsúly a biztonsággal kapcsolatos hamisítványokon van, amelyek veszélyt jelenthetnek minden úthasználóra, ha nem rendelkeznek az eredeti alkatrészekkel. 2023 májusában és júniusában például papír légszűrőket foglaltak le, amelyek beszerelés után súlyos baleseteket okozhatnak. Hamis fékalkatrészeket, kerekeket, valamint karosszéria- és kormányalkatrészeket is lefoglaltak. A hamisított alkatrészeket lefoglalás után megsemmisítik. Csak 2023-ban a hatóságok több mint 1,6 millió Mercedes-Benz hamisítványt foglaltak le világszerte több mint 740 razzia során. A razziák száma jelentősen, közel 20 százalékkal nőtt az előző évhez képest.
„A hamisítási ipar hatalmas haszonkulcsot termel, és a szervezett bűnözés struktúráival rendelkezik. Veszélyezteti a közúti biztonságot, nem veszi figyelembe a környezetet, és nem képviseli sem a tisztességes béreket, sem a munkabiztonságot. Nincsenek minőségellenőrzések. Azzal, hogy következetesen és minden törvényes eszközzel fellépünk ezekkel az erősen bűnöző struktúrákkal szemben, nemcsak márkánk hírnevét védjük, hanem ügyfeleinket, az út többi résztvevőjét és végső soron a hamisítási iparág minden áldozatát is. A hatóságokkal szoros együttműködésben számos hamisítványgyárat tudtunk közvetlenül felkutatni.”
Renata Jungo Brüngger, a Mercedes-Benz Group AG igazgatósági tagja az integritásért, irányításért és fenntarthatóságért
A razziákat gyakran hónapokig tartó nyomozás és előkészület előzi meg. A Mercedes-Benz márkavédői ellenőrzik az ajánlatokat a weboldalakon, kivizsgálják a hamisításra utaló jeleket, és intenzív kutatást folytatnak a hamisítók gyárainak azonosítására. A csapat az eredményeket a razziák lebonyolításáért felelős hatóságok rendelkezésére bocsátja. A termékhamisítások megbízható felderítéséhez gyakorlott szemre és sok éves tapasztalatra van szükség, mert a hamisítvány sokszor vizuálisan alig különbözik az eredeti alkatrésztől.
A Mercedes-Benz globális szellemi tulajdonjog-végrehajtási csapatát ezért a hatóságok ismételten felszólítják a hamisított alkatrészek gyors ellenőrzésére. 2023-ban naponta átlagosan több mint két razziára került sor világszerte.
A hamisítási hálózatok egyre inkább az online platformokra és a közösségi médiára költöznek, hogy hamisított termékeket széles körben terjeszthessenek. Kereskedésük során a hamisítók az online piacterek és technológiák kiterjedt anonimitását és decentralizált jellegét használják fel. A Mercedes-Benz ezért folyamatosan bővíti stratégiai és operatív hamisítás elleni intézkedéseit, beleértve az online kiskereskedelmet is. 2023-ban a márkavédők több mint 142 000 hamisított Mercedes-Benz termékajánlatot és védjegyjogokat sértő tartalmat töröltek. A márkavédelmi stratégia három pilléren nyugszik: nyomon követés, támadás és megelőzés.
A Mercedes-Benz márkavédők rendszeresen támogatják a vámhatóságokat és a szolgáltatókat képzési rendezvényekkel, valamint tájékoztató anyagokkal szolgálják a figyelemfelkeltést.
Mit tehetek, hogy ne essek bele a hamisított termékekbe?
Néhány egyszerű kritérium segíthet a fogyasztóknak abban, hogy ne essenek bele a hamisított termékekbe. Ez a mindennapi (online) életben feltűnő ajánlatok alapos vizsgálatával kezdődik. A potenciálisan hamisított termékek azonosítására szolgáló tipikus riasztási jelek a lényegesen alacsonyabb árak, a termékminőség rendellenességei vagy a kétes (online) forrásokon keresztül történő értékesítés. Egyes esetekben a termékképekről vagy a megjelölésekről azonnal kiderül, hogy a termékek nem lehetnek eredetiek, például ha a Mercedes-Benz nem maga gyártja ezeket a termékeket. A laikus azonban aligha lesz képes vizuálisan megkülönböztetni sok ajánlatot az eredeti termékektől.
https://miazablogger.hu/parizs-2024
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!