Az új BMW M5 Touring
A BMW M GmbH tovább bővíti kínálatát a nagyteljesítményű szegmensben, amellyel hálózatról tölthető modellpalettája új fejezetét is megnyitja. Az új BMW M5 Touring a közutakon és a zárt versenypályákon egyaránt letaglózó menetdinamikát a hétköznapok, az aktív kikapcsolódások és a hosszabbra nyúló utazások során kiaknázott utastér-sokoldalúsággal egyesíti. A nóvum a harmadik olyan BMW M modell, amelynek meghajtásáról egy magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as benzinmotor és egy azonnali teljesítmény-leadásra képes elektromos motor párosával felépülő M HYBRID hajtáslánc-technológia gondoskodik. A rendszer maximális teljesítménye 535 kW / 727 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 1 000 Nm.
Az új BMW M5 Touring (átlagos üzemanyag- és kombinált energiafogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 1,7 – 2,0 liter / 100 km és 25,8 – 27,5 kWh / 100 km, illetve 39 – 46 gramm / km; átlagos üzemanyag- fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 10,4 – 10,9 liter / 100 km; CO2-osztályok: a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén B, lemerült akkumulátorral G) járműkoncepciójának és hajtáslánc-technológiájának páratlan kombinációja kivételesen átfogó vezetési élményt, kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságot, hosszú távú menetkomfortot, magával ragadó teljesítmény-többletet és akár városhatárokon is túlmutató tisztán elektromos meghajtást ígér. A mérnökök a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltót, az M xDrive intelligens összkerékhajtást, az aktív M differenciálművet és az M-specifikus futómű-technológiát is az M HYBRID hajtáslánc-technológia teljesítmény-karakterisztikájához hangolták. Az új BMW M5 Touring 3,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, kimagasló rugalmasságával és tempós menetdinamikai szituációkban igazolt páratlan precizitásával pedig azonnal mosolyt varázsol a vezetés szerelmeseinek arcára.
Az új BMW M5 Touring a kaliforniai Monterey Car Week eseményen ünnepli világpremierjét, 2024 augusztusának közepén. A modell piaci bevezetése már közvetlenül a BMW Group dingolfingi gyárában rendszerbe álló sorozatgyártás beindítása után, 2024 novemberében megkezdődik. Az újdonság két legfontosabb piaca Németország és az Egyesült Államok, majd Nagy-Britannia, Kanada és Svájc.
Karosszéria: atletikus formák és jellegzetes Touring arányok
Az új BMW M5 Touring a nagyteljesítményű BMW M modellek hamisítatlan stílusjegyeinek friss újraértelmezése mentén ölt testet, előtérbe helyezve versenyautó-ihlette egyéniségét. A jellegzetes Touring arányokkal kiváltképp sok fényezett felület és akril Black árnyalatú tető alkot letisztult kontrasztot. A modell típus-specifikus övvonala erőtől duzzadó kerékjárati ívekkel, kidolgozott vállrésszel és hosszúra nyújtott tetőívvel párosul, amelyek az új BMW M5 Touring atletikus kiállását nyomatékosítják – és egyértelműen megkülönböztetik a nagyteljesítményű élsportolót az új BMW 5-ös Touring modelltől.
A műalkotásként megtervezett frontrészt a nagyméretű légbeömlők és az újratervezett BMW M hűtőrács párosa uralja, utóbbi ráadásul már az alapfelszereltség részeként BMW Iconic Glow kontúrvilágítást visel. Hátulnézetből az új BMW M5 Touring szélességét és erőteljes kiállását keskenyre tervezett és a karosszéria oldalába mélyen előrenyúló hátsó lámpák, függőlegesen elrendezett és a hátsó lökhárító két szélére helyezett fényvisszaverők, kétrészes diffúzor és a sport kipufogórendszer dupla ikervégződése hangsúlyozza.
M HYBRID hajtáslánc-technológia egy magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as benzinmotor és egy azonnali teljesítmény-leadásra képes elektromos motor párosával
Az új BMW M5 Touring M HYBRID hajtáslánc-technológiája egy 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor és egy automataváltóba integrált elektromos motor kettősét állítja csatasorba. A belsőégésű erőforrás a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológiával, hengersorok közé épített kipufogócsonkkal és optimalizált olajleválasztó rendszerrel dolgozik. Maximális teljesítménye 430 kW / 585 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 750 Nm.
Az elektromos motor a legkorszerűbb, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia képviselője, amelynek maximális teljesítménye 145 kW / 197 lóerő, névleges csúcs forgatónyomatéka pedig 280 Nm. A BMW által szabadalmazott előváltó szakaszban az elektromos motor ideiglenesen akár 450 Nm tényleges forgatónyomaték leadására is képes. Az egység azonnal elérhető maximális teljesítménye – amely már a gázpedál legapróbb érintésére is a vezető rendelkezésére áll –, valamint a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor intelligens együttműködése késlekedések nélkül felépülő rendszerreakciókat és teljes fordulatszám-tartományra kiterjedő, mindvégig egyenletes teljesítmény-leadást garantál. Az újdonság végsebességét a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája 250 km/óránál korlátozza, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal azonban egészen 305 km/óráig kitolható.
Az új BMW M5 Touring kivételes menettulajdonságainak elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó sport kipufogórendszer ad érzelmekben gazdag hangaláfestést, amelyhez a felszereltségi szint és az aktivált vezetési üzemmód függvényében a BMW IconicSounds Electric portfólió is csatlakozik. Tisztán elektromos üzemmódban az új BMW M5 Touring 140 km/órás végsebességre képes. A modell nagyfeszültségű akkumulátorának nettó energiasűrűsége 18,6 kWh, amellyel a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egy feltöltéssel akár 61 – 67 kilométer megtételére is képes. A kombinált töltőegység (CCU – Combined Charging Unit) akár 11 kW töltési kapacitású AC járműtöltést is lehetővé tesz.
A mérnökök a modell M xDrive intelligens összkerékhajtását – ahogyan a hátsó tengelybe épített, elektronikusan vezérelt aktív M differenciálművet is – kifejezetten az M HYBRID hajtáslánc-technológia teljesítmény-karakterisztikája szerint hangolták át. Az alapbeállításként aktiválódó 4WD vezetési üzemmód mellett a bajor prémiummárka ügyfelei az M Setup menüpontban 4WD Sport vezetési üzemmódot is aktiválhatnak, amely az intelligens összkerékhajtást a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint működteti. A legtapasztaltabb pilótáknak arra is lehetőségük van, hogy teljesen kikapcsolják a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control) és színtiszta hátsókerék-meghajtást (2WD) aktiváljanak. A nyers hátsókerék-meghajtás és a vezetést támogató rendszerek teljes kikapcsolása szabadjára engedett motorerőt és borzongató vezetési élményt kínál.
M-specifikus futómű-technológia a letaglózó menetdinamikáért
Kimagasló menetdinamikai adottságaival az új BMW M5 Touring új mércét állít fel szegmensében. Ebben – a hajtáslánc-technológia, a hosszú tengelytávolság és a széles nyomtávok mellett – a továbbfejlesztett karosszériaváz-merevítések játsszák a főszerepet. A modell frontrészén alkalmazott vázmerevítő megoldások alapját egy speciális BMW M toronymerevítő keret adja, amelyhez egy tűzfalhoz rögzített szerkezeterősítés és számos egyéb kiegészítő merevítés társul. A hátsó tengelynél és a csomagtér környezetében eközben típus-specifikus padlómerevítéseket építettek be a mérnökök.
Az új BMW M5 Touring kifinomult futómű-technológiája az első tengelyen kettős ágyazású lengőkarokra támaszkodó rugóstagokkal, a hátsó tengelyen pedig ötkaros lengőkarokra támaszkodó rugóstagokkal dolgozik együtt, típus-specifikus kinematikai és elasztokinematikai hangolás mentén. Az újdonság alapfelszereltségének az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű és az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is része. Az M-specifikus hangolás, a saját preferenciák szerint aktiválható futómű-beállítási lehetőségek és a kerekenként állítható lengéscsillapítók tovább optimalizálják az új BMW M5 Touring úttartását, miközben a menetdinamika és a menetkomfort közötti tökéletes egyensúlyt is megteremtik. A modell tapadását, agilitását és iránystabilitását a hajtásfüggő kipörgés-korlátozás, valamint a legkorszerűbb integrált keresztdinamika-menedzsment vezérlőrendszereinek együttműködése fokozza tovább.
Az alapfelszereltségként kínált BMW M fékrendszer minden vezetési szituációban magabiztos fékerőt garantál és kétféle pedálérzetet nyújtó, integrált fékrendszerként működik – ahogyan az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW M karbon-kerámia fékrendszer is. Az elöl 20”, hátul pedig 21” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon már alapfelszereltségként is nagyteljesítményű gumiabroncsok feszülnek.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!