Az új Artura Trophy EVO autó és Pro pilóta kategória még izgalmasabbá teszi a McLaren Trophy versenyélményt

  • Drámai új Artura Trophy EVO versenyautó, amely jogosult a McLaren Trophy-ra a 2025-ös szezontól
  • Nagyobb teljesítmény a 3,0 literes ikerturbós V6-os motortól, hogy lendületet adjon az előzésnek a vezetőknek
  • A szélesebb gumiabroncsok és az átdolgozott felfüggesztés növeli a mechanikai tapadást
  • Az új autó egybeesik az új Pro kategóriával az ezüst sofőrök számára
  • Új McLaren Trophy Academy program tehetséges fiatal Pro kategóriás pilóták számára, lehetőséggel csatlakozni a McLaren Factory Driver programhoz

A McLaren Motorsport bemutatja az új Artura Trophy EVO-t, amely 2025-től növeli a McLaren Trophy teljesítményét és izgalmát az erő, a tapadás és a vezetői elkötelezettség további szintjével, míg az új Pro kategória és a McLaren Trophy Academy Program további energiát a bajnokságokhoz.

Az Artura Trophy EVO az új Artura Spider és kupé teljesítménynövelését olyan változtatásokkal párhuzamba állítja, amelyek egy agresszívebb versenyautót eredményeztek, amely gyorsabb köridőre képes.

A 2025-ös szezontól indulhat a McLaren Trophy bajnokságban – amely magában foglalja az új McLaren Trophy-t, Amerikát – az Artura Trophy EVO új szintre emeli elődje korlátlan erejét. A sofőrök most a „Push to Pass” gomb előnyeit élvezhetik, amely a 3,0 literes V6-os ikerturbós motor 585 LE-s teljesítményét 620 LE-re növeli. Ennek a rendszernek a bevezetését szabályozni fogják a versenytársak számára elérhető stratégiai lehetőségek bővítése érdekében.

Az Artura Trophy EVO könnyen megkülönböztethető elődjétől az agresszívabb megjelenésével, amelyet szélesebb gumiabroncsok elhelyezésére terveztek, ami a legtöbbet hozza ki a járművezető számára most elérhető többleterőből. Ezenkívül az aerodinamikai stílus egy szembetűnőbb elülső részből áll, amely egy módosított első lökhárítót és motorháztető-kimenetet tartalmaz a fék- és motorhűtés javítása érdekében.

A szélesebb kerékíveken most elöl 285, hátul 315 szekciós abroncsok helyezkednek el, az első ívek pedig nagyobb lamellákkal csökkentik az első emelést. A szélesebb gumiabroncsok (a 265 és 305 szekcióhoz képest) segítik a többleterő átvitelét az új, két irányban állítható lengéscsillapítókkal és merevebb bukókeretekkel vezérelt támasztóoszlopokon keresztül, hogy nagyobb állíthatóságot biztosítsanak a csapatoknak.

A kiemelkedő támasztólapátokkal javítva a hátsó fékek hűtését, míg az új tuskótartók jobb fékezési érzetet adnak a vezetőnek, valamint nagyobb tartósságot biztosítanak szoros versenyzésben.

Az Artura Trophy EVO-val kapcsolatos változtatások annyira kiterjedtek, hogy új autókat gyártanak majd a gyártósoros modellekből, így ez a McLaren Trophy egymárkás bajnokság egyedi versenyautója lesz. A meglévő Artura GT4 vagy Artura Trophy autók vásárlói frissíthetik autóikat a teljes Artura Trophy EVO specifikációra.

A változtatások jelentősen növelik a tapadást és a stabilitást, és úgy tervezték, hogy a pilóták jobban bízzanak az autóban, ami a push-to-pass technológiával együtt még izgalmasabb versenyzést kínál a McLaren Trophy bajnokságban versenyző versenyzőknek.

Az erősebb és gyorsabb Artura Trophy EVO egybeesik egy új Pro kategória bevezetésével mindkét bajnokságon. A Silver szóló vagy az ezüst/ezüst párosítás előtt nyitott Pro osztály célja a GT-versenyzői karrierre törekvő profi pilóták nevelése. Előrehaladásuk elősegítése érdekében minden 26 éves vagy annál fiatalabb McLaren Trophy Silver osztályú pilóta automatikusan beiratkozik a McLaren Trophy Akadémiára.

A McLaren jövő bajnokainak beszerzésére és fejlesztésére tervezett McLaren Trophy Academy egy olyan fejlesztési program, amely versenyhétvégéken workshopoknak ad otthont. Ezek célja a fiatal pilóták fejlesztése, a McLaren Motorsport szakértelmének megosztása, a vezetési készségekre, a motorsport mérnökire és a médiaképzésre összpontosítva.

A McLaren Trophy Akadémia tagsága egyben utat biztosít a McLaren Factory Driver programhoz; a Pro kategória bajnokai Európában és Amerikában is automatikusan helyet nyernek az éves McLaren Young Driver Shoot Out versenyen, amelynek győztesét kiválasztják, hogy a McLaren Graduate lesz, és megkezdje a McLaren gyári pilótává válás folyamatát.

A 2023-ban európai bázisú sorozattal alapított McLaren Trophy harmadik szezonjában Észak-Amerikába terjeszkedik, és párhuzamosan fut mindkét kontinensen. A kezdő és tapasztalt pilóták számára nyitott, amatőr és professzionális versenyzők kihívására tervezték, és utat mutat a nemzetközi GT-versenyekhez, ahol a McLaren kibővítette jelenlétét az FIA Endurance Világbajnokságban és az IMSA-ban való képviselettel. Idén Brendan Iribe, aki a McLaren egygyártmányos bajnokságában debütált a versenyzésben, teljesítette ambícióját, hogy egy McLaren GT3 EVO-val versenyezzen Le Mans-ban.

„A McLaren Motorsport csapata egy lenyűgöző autót alkotott az új Artura Trophy EVO-val, amelyet úgy terveztek, hogy a meglévő McLaren Trophy termékünkre építsen a csapatok és a versenyzők visszajelzései alapján. Látványosnak tűnik, és az új Pro kategória és a McLaren Trophy Academy bevezetésével még több izgalmat fog adni a bajnokságnak. Az autót úgy is fejlesztették, hogy bizalmat keltsen a különféle képességekkel rendelkező pilótákban, ami izgalmas versenyzést eredményez.

Mivel az új McLaren Trophy, az amerikai bajnokság jövőre csatlakozik meglévő európai társához, és a McLaren visszatér Le Mans-ba, ez egy nagyon izgalmas időszak számunkra a GT-versenyzésben, és pilótáink lehetőségei soha nem voltak jobbak.”
Mick McDonagh, a McLaren Automotive MSO és Motorsport igazgatója

FRISS PARALIMPIAI HÍREINK >>>

Tudtad?