Aston Martin Vanquish – Egy ikon visszatér, hogy uralkodjon (2.)
- A szenzációs új halo modell a legendás Vanquish név visszatérését jelzi
- Az új 5.2 V12 Twin-Turbo motor kategóriaelső 835 LE/1000 Nm teljesítményt nyújt
- A legnagyobb maximális sebesség 214 mph egy Aston Martin sorozatgyártású autóban
- Az új alvázszerkezet +80 mm-rel megnövelte a tengelytávot
- A kifinomult kényelem, a szuperautó teljesítmény és a pontos dinamika példátlan kombinációja új zászlóshajó etalont állít fel
- Bilstein DTX lengéscsillapítók, elektronikus hátsó differenciálmű (e-diff) és AML-specifikus 21 hüvelykes Pirelli P ZERO™ abroncsok a műszaki csúcsok között
- A teljes hosszúságú panorámás üvegtető és a testre szabott, korszerű infotainment rendszer a vadonatúj, ultra-luxus belső tér jellegzetes jegyei
- Évente 1000 alatti gyártási példányra korlátozva, az első szállítások a tervek szerint a negyedik negyedévben kezdődnek
Testfelépítés
Egy ilyen félelmetes erőforráshoz hasonlóan páratlan alvázra van szükség. Egy olyan, amely új mércét állít fel a szerkezeti merevség terén, és tökéletes platformot biztosít a legmodernebb felfüggesztési rendszer számára, amely kifogástalanul hangolt dinamikát nyújt.
Elismert istállótársaihoz, a DB12-höz és a Vantage-hoz hasonlóan a Vanquish is egy ragasztott alumínium karosszéria-szerkezet köré épül, kettős lengőkaros első felfüggesztéssel és többlengőkaros hátsó felfüggesztéssel. A fókuszáltabb és vonzóbb dinamika érdekében továbbfejlesztett további alvázmerevítő alkatrészek 75%-kal növelik az oldalirányú merevséget az Aston Martin korábbi zászlóshajójához, a DBS 770 Ultimate-hez képest.
A mintegy 80 mm-rel hosszabb tengelytáv (az A-oszlop és az első tengely közötti növekedés) az alváz merevebb motor keresztmerevítőt kapott, hogy nagyobb torziós merevséget és oldalirányú merevséget biztosítson az első felfüggesztő tornyok között. Ez a Bilstein DTX lengéscsillapítók jobb rögzítési merevségét jelenti; a Vanquish újdonsága, és egyedi kalibrációval rendelkezik, amely hatékonyabb csillapítási teljesítményt és továbbfejlesztett finomítást tesz lehetővé.
Az új elülső alsó tálca és az első kereszttartó tovább növeli a merevséget, a vastagabb első alsó tálca támogatja az első segédkeret vízszintes merevségét a jobb kormányzásérzet és válaszadás érdekében. Az újratervezett és hátrafelé áthelyezett, a dupla lengőkaros első felfüggesztés rögzítési pontjainak merevségének növelése érdekében az új kereszttartó kézzelfogható javulást hoz a középen és kívülről történő kormányzásban.
A hátsó felfüggesztő tornyok közötti megnövelt oldalirányú megerősítés javítja az új Bilstein DTX lengéscsillapítók rögzítési merevségét a nagyobb stabilitás és a jobb kapcsolat érzése érdekében a karosszéria, a felfüggesztés és a hátsó tengely között. A szerkezeti fejlesztések sorozatát kiegészítve a vastagabb hátsó alátét javítja a hátsó segédkeret vízszintes merevségét, növeli a hátsó tengely stabilitását és optimalizálja a jármű dinamikus egyensúlyát.
Alváz dinamikája
A Vanquish fejlesztése során a feladat az volt, hogy zúzóképességgel rendelkező zászlóshajót hozzanak létre; egy olyan autó, amely könnyedén pihent és biztonságban érezte magát a hosszú utakon, és képes a legjobbat nyújtani minden úttípuson GT módban. Csak akkor érezte szükségét az agresszívebb Sports és Sport+ lengéscsillapító üzemmódok használatának, ha a vezető tovább akarta emelni és fokozni a teljesítményt és a karaktert.
Következésképpen a Vanquish menetének és kezelhetőségének egyensúlyát rendkívüli vizsgálatnak vetették alá, hogy a rugalmas kiegyensúlyozottság és a tökéletes teljesítmény keverékét biztosítsák. A karosszéria merevségének növekedését a nagyobb visszacsatolás és a dinamizmus elérése érdekében használták ki, míg az oldalirányú merevség javulása jobb terhelésátvitelt biztosított az első tengelyen, és javította az elülső rész reagálóképességét.
A legújabb Bilstein DTX lengéscsillapító technológiát – amelyet először a DB12-nél láttunk – bevezették ebben a V12 zászlóshajó modellben, ami jelentős eltérést tesz lehetővé a hajtásmódok között. A lengéscsillapító erőnek ez a szélesebb tartománya lehetővé teszi a lengéscsillapító számára a finomítási és szabályozási lehetőségek szélesebb körét a hajtásmód-beállítások között. Az ultragyors lengéscsillapító-reakcióidők biztosítják, hogy a GT mód megőrizze az előírásoknak megfelelő vezetési minőséget, miközben javítja a mozgékonyságot és a reakciót. Az új dinamikus karaktert meghatározó Sport és Sport+ módok fokozatosan több reakciót és feszesebb testtartást biztosítanak.
A dinamikus viselkedés és reakció fokozása érdekében az alváz gördülési merevségét nagyobb átmérőjű bukókeretekkel (ARB) növelték. A karosszéria merevségének javításával, amely szilárd alapot biztosít az alváz számára, a felfüggesztés persely merevségét optimalizálták, hogy fenntartsák a kifinomultság és az irányítás egyensúlyát. Ez minimálisra csökkenti a nem kívánt útfelületi visszacsatolást, miközben fenntartja az optimális felfüggesztést és a kormányzás érzését.
A vezető és az autó közötti elsődleges kapcsolatként a Vanquish kormányrendszer a precizitásra, a válaszadásra és a visszajelzésre összpontosít. A nem szigetelt kormányoszlop felszerelése fokozott dinamikus érzést ad azáltal, hogy hibátlan kapcsolatot biztosít a vezető, a kormánykerék és a karosszéria szerkezete között.
Az elektromos szervokormány rendszer (EPAS) újrakalibrálása megtörtént, és a középpontban kifinomult kormányzási érzésre összpontosít, amely nyugodt, ugyanakkor magabiztosságot ébreszt. Az optimális kormányzási pontosság és a felületre vonatkozó részletes visszajelzések révén a Vanquish egyértelműen kifejezi sportos tulajdonságait, de anélkül, hogy uralja a vezetési élményt.
A változtatható, sebességérzékeny rásegítéssel és 2,27 fordulattal a könnyű manőverezés érdekében a kormányzás a vezetési üzemmód program része, így a kiválasztott üzemmódtól függően változatos szintű támogatást biztosít; A GT kiegyensúlyozott súlyozást kínál normál vezetési körülmények között, feszesebb, súlyosabb és dinamikusabb tapintással az agresszívebb üzemmódokban.
A szinte korlátlan konfigurálhatóságot biztosító és a Vanquish globális dinamikus vezérlőrendszerébe teljes mértékben integrált e-diff lehetővé teszi, hogy minden vezetési mód sajátos karaktert adjon. Ez az egyik kulcsa a Vanquish kivételes dinamikus sávszélességének, és egy olyan autó létrehozásának, amely azonnal alkalmazkodik a vezető hangulatához vagy az uralkodó körülményekhez.
Az e-diff előnyei a hagyományos mechanikus, korlátozott csúszású differenciálműhöz képest átalakulóak. Pusztán teljesítmény szempontjából jelentősen növeli mind az alacsony sebességű agilitást, mind a nagy sebességű stabilitást azáltal, hogy megtartja a semleges egyensúlyt, emellett javítja a kezelhetőséget a kanyarban történő kihajtásnál, miközben maximalizálja a tapadást. Hatékonyabb változó tapadású felületek kezelésekor is, például nedves vagy hó/jeges utakon.
A legjelentősebb az e-diff és az új, korszerű elektronikus menetstabilizáló rendszer teljes integrálhatósága. Először a DB12-n és a Vantage-en indították el, és most a legújabb vezérlési funkciókkal rendelkezik, ezt az új ESP-rendszert úgy tervezték, hogy fokozott dinamikus támogatást és maximális biztonságot nyújtson a vezetőnek, a Vanquish egyedi hangolásával és alkalmazásával. A progresszív dinamikus vezérléssel zökkenőmentesen integrált rendszer elkerüli a hirtelen beavatkozásokat, az élvonalbeli algoritmusok segítségével előre jelzi az optimális tapadási szintet, miközben reagál a jármű pillanatnyi instabilitására is.
Ez a prediktív technológia intelligens vezérlőket és szoftvermodelleket használ, amelyek folyamatosan értékelik a hatdimenziós gyorsulásmérő, a keréksebesség-érzékelők, a kormányzási szög és a pedálszögérzékelők bemeneteit. Ez lehetővé teszi a rendszer számára, hogy digitális éles forgatókönyvet építsen fel a fő vezérlőegységben, és az összes aktív rendszert maximálisan kihasználja.
Az intelligens modellalapú vezérlők használata lehetővé teszi a rendszer számára, hogy előre jelezze a jármű viselkedését, és a vezető által észrevétlenül kisebb beállításokat hajtson végre a természetes teljesítményérzet érdekében, miközben pontos becslést ad az egyes modulok teljesítményének javítására. A rendszer négy előre meghatározott ESP módot kínál (Be, Track, Off, Wet), amelyek a középkonzolon található ESP gombbal választhatók. A nedves üzemmód a vezetési módhoz kapcsolódik, ami növeli a stabilitást alacsony tapadású felületeken.
A márka zászlóshajójaként a Vanquish alapfelszereltségű Carbon Ceramic Brake rendszerrel rendelkezik. Az első tengely 410 mm-es tárcsáiból és a hátsó 360 mm-es tárcsákból álló CCB rendszer megnöveli a fékteljesítményt, csökkenti a fék fakulását akár 800 °C-os hőmérsékleten, és jelentősen csökkenti a rugózatlan tömeget (-27 kg az öntöttvas fékekhez képest), ami szintén javítja a menetminőséget és a dinamikus kezelhetőséget.
A fékek hűtése speciális hűtőcsatornákon keresztül valósul meg, amelyek levegőt az első lökhárító szívónyílásából táplálnak, és ezt a tömeges légáramot közvetlenül a fékekhez juttatják megszakítás nélkül.
Az új modellalapú ABS-rendszer négy új vezérlőt alkalmaz az integrált fékcsúszásgátló (IBC), az integrált kipörgésgátló (ITC), az integrált járművezérlés (IVC) és az integrált járműdinamikai becslés (IVE) kezelésére. Együtt egyetlen integrált járműdinamikai vezérlőrendszert alkotnak, amely jelentősen jobb féktávolságot biztosít a hagyományos rendszerekhez képest, és a dinamikus teljesítmény és vezérlés új dimenzióját vezeti be.
Az integrált fékcsúszás-szabályozás például az egyes kanyarokban elérhető súrlódás maximalizálásával segít megnövelni a féktávolságot. A fékszabályozási szituációkban a csúszástanulás és az e-diff integrálása révén az autó egyensúlyban tartása érdekében a rendszer lehetővé teszi a szabályozott fékezést a kanyarban mélyebben, a páratlan erő, kiegyensúlyozottság és irányítás érzése érdekében.
Mérnöki partnereink legújabb technológiáját és belső dinamikus szakértőink műszaki szakértelmét felhasználva a Vanquish a következő generációs sportautók közül az első, amely a Corner Braking 2.0 előnyeit élvezi. Az Integrated Brake Slip Control és az Integrated Vehicle Control modulok közötti erősebb kapcsolat megteremtésével a Corner braking 2.0 rendszer előrejelző optimalizáló, amely lehetővé teszi az autó stabilitásának megőrzését, miközben a nyomvonalon fékezik a kanyarban.
Ez lehetővé teszi a Vanquish számára, hogy szorosabb vonalat tartson a kanyarban, és többet használjon ki a hátsó fékezési potenciálból a stabilitás feláldozása nélkül. Magasabb hátsó fékezési potenciállal a vezető később fékezhet, a csúszási nyomatékvektor növeli a sima és lineáris vezetési élményt, jobb pedálérintést és jobb csúszást, ha szükséges.
Míg a Vanquish-t nem versenypályára tervezték, az ehhez hasonló funkciók demonstrálják a teljes kínálatunkban megtalálható dinamikus képességet. A képességek mélysége és precíz hangolása emeli fel a Vanquish vezetési élményét, különösen azok számára, akik teljes mértékben szeretnék felfedezni a teljesítmény határait.
A maximális gumit biztosító Vanquish alapfelszereltségként 21”-es kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat és egyedi Pirelli P ZERO™ abroncsokat tartalmaz. Stratégiai kerékszállítóival szorosan együttműködve az Aston Martin mérnökei úgy optimalizálták ezeknek a könnyű kerekeknek a szerkezetét, hogy minimálisra csökkentsék a súlyt, maximalizálják a tartósságot és a dinamikus teljesítményt anélkül, hogy a formatervezési jelleget veszélyeztetnék. A vágóél-szimuláció segítségével a túlsúly eltávolítása érdekében ezek a kerekek könnyebbek, mint a korábbi 21 hüvelykes kerekek.
A Vanquish szuperautó-teljesítménye és az ultra-luxus vezetési élmény egyedülálló keverékének egyensúlyba hozása érdekében az Aston Martin szorosan együttműködött a Pirellivel, hogy kidolgozzon egy testreszabott nyári és téli gumikeveréket a márka számára. A nyári abroncsok esetében a Pirelli a P ZERO™ (PZ4) futófelület-kialakítását testreszabott konstrukcióba építi be. Ez az új P ZERO™ a fejlett technológiai jellemzőknek és a legmodernebb anyagoknak köszönhetően teljesíti az Aston Martin szigorú teljesítménycéljait. Hideg éghajlaton a P ZERO™ Winter 2 kimagasló biztonságot nyújt, kiváló fékteljesítményt havon, és az EU-címkén az „A-osztályú” besorolást nedves körülmények között.
Annak érdekében, hogy az Aston Martin vezetési kényelmi követelményeit mind a nyári, mind a téli felszerelésekkel szemben kielégítse, a Vanquish P ZERO™ (PZ4) a Pirelli zajszűrő rendszerrel (PNCS) van felszerelve, amely technológiával a felére csökkenti az autó belsejében zajló zajt a hangrendszernek köszönhetően. elnyelő eszköz a gumiabroncs belsejében.
Az Aston Martin járműteljesítmény-igazgatója, Simon Newton a következőket mondta: „A Vanquish egy újabb dimenziót hoz a megújult Aston Martin kínálatába. Az új V12-es motor az életnél nagyobb karakter, az alapjárat feletti hatalmas forgatónyomatékkal és az igazán vad csúcsteljesítménnyel kombinálva. Ez tényleg egy rendkívüli motor. A határtalan hajtóerő érzéséhez egyenlő szintű irányítással és finomsággal kellett párosulnia; valamit elértünk az új Bilstein DTX adaptív lengéscsillapítók, az e-diff és a legújabb generációs elektronika hatalmas hatókörének további felfedezésével. Szorosan együttműködtünk a Pirellivel is, és kifejezetten a Vanquish-re szabott, egyedi gumiabroncsot fejlesztettünk ki. A dinamikus precizitás, az epikus teljesítmény és a fényűző kifinomultság így létrejött keveréke egyedülállóan különleges, a sávszélesség pedig új mércét állít fel a Marques halo modellje számára, és méltó a Vanquish névre.
FRISS PARALIMPIAI HÍREINK >>>
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!