Az új Toyota Hilux Hybrid 48V
KOMPROMISSZUMMENTES TELJESÍTMÉNY A TÖKÉLETES MUNKATÁRSÓL
- A Hilux még tovább fejlődik az elektrifikált hajtáslánc bevezetésével
- Még erősebb ajánlat az üzleti ügyfelek számára a fokozott teljesítménynek köszönhetően terepen és közúton egyaránt.
- Közúton kifinomult és egyenletes gyorsulás és lassulás a kiváló start-stop rendszerrel és a regeneratív fékezési funkcióval.
- A terepképességek előnyeit az átdolgozott, alacsony fordulatszámú üresjárat-szabályozás és a Multi-Terrain terepválasztó rendszer átvétele biztosítja.
A Toyota Hilux több mint fél évszázad alatt világszerte hírnevet szerzett a kivételes teherbírás és tartósság terén, hűségesen szolgálva ügyfeleit a világ legnehezebb környezetében. Ez idő alatt folyamatosan fejlődött, hogy valódi kettős felhasználású járművé váljon: megőrizte a komoly munkafeladatokhoz szükséges munkabírást és megbízhatóságot, miközben a mindennapi és szabadidős használathoz szükséges kényelmet, kifinomultságot, úttartást és biztonságot kínál.
Ez a fejlődés most új szakaszba lép a modell első elektrifikált hajtáslánca, a Toyota Hilux Hybrid 48V- változat bevezetésével.
A 48V-os lágy hibrid rendszer tovább erősíti a Hilux kínálatát, mint az üzleti/kereskedelmi felhasználók ideális partnere, és emellett többféle előnyt kínál. A teljesítmény közvetlenebb és kifinomultabb, kevesebb zajjal és rezgéssel, akár normál utakon, akár nehezebb terepen haladunk. Mindez a pick-up terepjáró képességeinek veszélyeztetése nélkül valósul meg – különösen fontos, hogy a gázlómélységet (700 mm) és a terhelhetőséget sem befolyásolja.
A Hilux Hybrid 48V duplafülkés kivitelben kerül forgalomba, látványos formákkal, amely háromdimenziós hűtőrácsot és első lökhárítót tartalmaz, így hangsúlyozva az autó robusztus erejét.
Új 48V hibrid technológia
A 48V hibrid rendszer a Hilux jól bevált 2,8 literes turbódízel motorját használja, amelyet egy új elektromotor-generátorral, egy 48V-os lítium-ion akkumulátorral és egy DC-DC átalakítóval szereltek fel. Az alkatrészeket egyszerű integrációra tervezték, így elkerülhető a hajtáslánc elrendezésének bonyolítása.
Ezek az új rendszerelemek úgy készültek, hogy ellenálljanak azoknak a zord üzemi körülményeknek, amelyekkel a Hilux valószínűleg találkozik. Az új elektromotor-generátor például elég magasan van elhelyezve ahhoz, hogy a jármű 700 milliméteres gázlóképessége megmaradjon.
A motor hajtja az elektromotor-generátort (egy állandó mágneses szinkron egységet), amely viszont tölti a hibrid akkumulátort. Amikor fel van töltve, a hibrid akkumulátor gyorsításkor akár további 12 kW teljesítményt és 65 Nm nyomatékot is képes a hajtásláncba juttatni.
Az elektromotor-generátor által igényelt szíjfeszítést egy kétkarú feszítő biztosítja. Ezt dízelüzemű haszongépjárművekhez tervezték, és úgy, hogy ellenálljon a durva útviszonyok igénybevételének. Segít továbbá biztosítani a jobb gyorsulási reakciót, valamint a benzinmotoros személygépkocsikéval egyenértékű zaj- és rezgésszintet. Az erősítő és csúszásgátló intézkedések közé tartozik egy nagy szilárdságú szövetréteg az öv bordázott oldalán. Ez csökkenti a zajt, és segít fenntartani az egyenletes teljesítményt kihívást jelentő körülmények között, például mély vízben való közlekedéskor.
A 48 V-os lítium-ionos hibrid akkumulátor 13 cellával és 4,3Ah kapacitással rendelkezik. A mindössze 7,6 kilogrammos tömegnek köszönhetően kellően kompakt ahhoz, hogy a jármű hátsó ülései alatt helyezzék el, minimális hatással az utastérre. Mind a hibrid akkumulátor, mind az alacsony profilú DC-DC átalakító védett a víz behatolása ellen.
A motor, egy 16 szelepes DOHC-egység, amely 204 lóerős (150 kW) teljesítményt biztosít 3400 fordulat/percnél, és kiváló, 500 Nm nyomatékot 1600 és 2800 fordulat/perc között. Common Rail üzemanyag-befecskendezéssel, változó geometriájú turbófeltöltővel és vízhűtéses intercoolerrel rendelkezik. A kipufogógáz-kibocsátást szabályozó funkciók közé tartozik a részecskeszűrő, a szelektív katalitikus redukció és a kiegészítő karbamid-befecskendezés. A többi Hilux modellhez hasonlóan a Hybrid 48V is kompatibilis a HVO100 dízellel, amely 100 százalékban megújuló forrásokból származó, nem fosszilis üzemanyag.
Regeneratív fékezés és kifinomult, csendes start-stop rendszer
A Hilux Hybrid 48V rendszerének elektromotor-generátora mind a terepen, mind a közúton való közlekedés során biztosít előnyöket. Regeneratív fékezési funkciót biztosít, amely visszanyeri a vezető gázelvételekor keletkező energiát. A motorfékezéssel kombinálva ez üzemanyagot takarít meg és megkönnyíti a vezetést. Közúton az elinduláskor történő gyorsítás és a lassítás kifinomultabb és természetesebb érzetet biztosít, ami hozzájárul a nyugodtabb és kényelmesebb vezethetőséghez. A durvább terepen való közlekedés során az elektromotor-generátor fokozza a Hilux képességeit az akadályok leküzdésé érdekében. Ezt tovább segíti a motor üresjárati fordulatszámának 20 százalékos csökkentése, 720 fordulat/percről 600 fordulat/percre.
Az elektromotor-generátor által nyújtott teljesítménytámogatás alacsony hatásfokú üzemben is csökkenti a motorterhelést, ami hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás javulásához.
Az elektromotor-generátor működési állapota a vezető multi-információs kijelzőjén a CHG (energia-visszatáplálás), ECO (hajtási támogatás) és PWR (hajtási támogatás) betűhármasok segítségével olvasható le.
A start-stop rendszer kényelmesebb vezethetőséget biztosít a forgalomban, köszönhetően a gyorsabb gázreakciónak álló helyzetből és a motor csendesebb újraindításának. Az elektromotor-generátor a hagyományos indítómotor helyett működik, és mindig csatlakoztatva van. Így gyorsabb, egyenletesebb reakciót biztosít, minimális rázkódás mellett.
Új Multi-Terrain terepválasztó (MTS)
A Hilux Hybrid 48V az első Hilux, amely Multi-Terrain terepválasztó rendszerrel is fel van szerelve. Ez úgy állítja be a hajtásvezérlő rendszereket – a hajtáserőt, a felfüggesztést és a fékerőt –, hogy a különböző vezetési körülmények között javítsa a vonóerőt, a manőverezhetőséget és a stabilitást.
Hat beállítás áll rendelkezésre: Sand, Mud, Rock, Dirt, Snow és Auto. Auto üzemmódban a jármű körüli érzékelők értékelik az útviszonyokat, és a megfelelő vezérlési beállításokat alkalmazzák. Amikor a Hilux L4 üzemmódban van, a Sand, Mud, Rock és Auto beállítások elérhetők, míg a H4 üzemmódban a Dirt, Sand, Mud, Deep Snow és Auto közül választhat a vezető. Az új multi-információs kijelzőn az egyes üzemmódok eltérő háttérrel jelennek meg.
Erős, stabil vezethetőség
Az új Hilux Hybrid 48V komoly kiállással rendelkezik, hiszen 5.325 mm hosszú, 1.855 mm/1.900 mm széles és 1.865 mm magas. Praktikus pick-upként a duplafülkés formátumhoz 1.555 mm hosszú plató párosul. A lágy hibrid rendszer semmivel sem csökkenti a teherbíró képességet: a hasznos teherbírás akár 1000 kg, a vontatási kapacitás pedig 3000 kg.
Hagyományos meghajtású testvérmodelljeihez hasonlóan a vázszerkezet és a létravázas alváz kulcsfontosságú a szilárdság, a tartósság és a torziós merevség szempontjából. A hátsó felfüggesztés strapabíró laprugói és kettős lengéscsillapítói biztosítják a terepen elvárt biztos lábakon álló teljesítményt, valamint a SUV-szerű közúti kényelmet és kezelhetőséget. A 310 milliméteres hasmagasság és a 29, illetve 26 fokos első és hátsó terepszögek is alátámasztják, hogy az újdonság számára nincs akadály.
Fejlett biztonsági rendszerek
A Hilux Hybrid 48V a Toyota Safety Sense technológiával van felszerelve, amely világszínvonalú védelmet nyújt az utasoknak és a többi közlekedőnek számos gyakori baleseti kockázattal szemben.
A továbbfejlesztett ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) éjszaka ügyesebben érzékeli a gyalogosokat, nappal a kerékpárosokat, valamint kanyarodáskor a kereszteződésekben a szembejövő járműveket vagy gyalogosokat. Az ilyen veszélyek észlelésekor a rendszer hang- és fényjelzéseket ad ki, mielőtt szükség esetén fékezne.
Az adaptív sebességtartó automatika (ACC) a jelzőtábla felismerő rendszerrel (RSA) lehetővé teszi a vezető számára, hogy a sebességet gyorsan a korlátozás változásaihoz igazítsa. Az ACC képes automatikusan lelassítani a járművet, hogy az autópályák kanyarjaiban megfelelő sebességet biztosítson.
Éjszakai vezetéskor az automatikus távfény-vezérlés (AHB) kiküszöböli a nappali menetfény és a távolsági fény kézi váltogatásának hibáit, hogy ne vakítsa el a többi járművezetőt. Érzékeli a közeledő járműveket, és azonnal és pontosan beállítja a fényeket, így a távolsági fény maximálisan kihasználható.
Multimédia és csatlakozási lehetőségek
A magas felszereltségi szinthez tartozik a Toyota Smart Connect multimédiás rendszer és a kilenc hangszórós JBL prémium audiocsomag.
A Toyota Smart Connect hozzáférést biztosít a vezető számára a felhőalapú navigációhoz, amelynek hatékony útvonaltervezését a naprakész közlekedési információk segítik. A rendszer hangvezérlést is kínál a mobiltelefon-hívások és az audiofunkciók kezeléséhez. Az okostelefon-integráció biztosított, mind az Apple CarPlay (vezeték nélküli), mind az Android Auto (vezetékes) rendszeren keresztül.
További kényelmet biztosít a MyToyota okostelefon-alkalmazás. Ezzel távolról is működtethetők bizonyos járműfunkciók – az ajtók zárása/nyitása és a légkondicionáló rendszer használata az utastér felmelegítésére vagy lehűtésére utazás előtt. Az alkalmazás a jármű adatait is megmutatja, és a szervizek ütemezéséhez és emlékeztetőkhöz is használható.
FRISS PARALIMPIAI HÍREINK >>>
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!