Második futamgyőzelmét aratta Losonczy Levente a TCR Europe-ban

Másodszor nyert versenyt az idén a túraautós TCR Europe sorozatban, azaz a kategória Európa-bajnokságában Losonczy Levi, aki a Brnóban rendezett ötödik forduló vasárnapi második futamán diadalmaskodott. Az ALM Motorsport magyar versenyzője a pole pozícióból startolva, hibátlan versenyzéssel aratott rajt-cél győzelmet, mögötte ráadásul csapattársa, Ignacio Montenegro ért célba másodikként.

A Honda Civic-kel versenyző Levi a szombati időmérő edzésen a 10. köridőt érte el, és bár nem volt elégedett a helyzetével, ez a pozíció azt jelentette, hogy a vasárnapi második futamot az élről kezdheti majd meg.

„Az látható volt, hogy muszáj lesz változtatnunk az autón, mert az időmérős beállítással úgy éreztem, hogy nem igazán rúgunk majd labdába” – elevenítette fel a történteket Losonczy Levente.

A 21 éves versenyző az első futamot majdnem már az első körben kénytelen volt feladni, miután az egyik riválisa beforgatta egy kigyorsításnál. Levi aztán szépen visszakapaszkodott a 22. helyről és 14. lett, ami nyolcadik helyet jelentett a TCR Europe mezőnyében, a versenyhétvégén ugyanis a TCR Eastern Europe mezőnye együtt szerepelt az Európa-kupa indulóival.

„Szombathoz képest aztán jó nagyot változtattunk az autón vasárnapra, ezt pedig a verseny előtti kivezető körön már próbáltam tesztelni, de aztán igazán az első körben jött ki. A rajtom nagyon jó volt, bár egy kicsit kipörgött a kerekem, de ez mindenki másnál is így volt. Egyből behúzódtam, hogy védjem a belső ívet, aztán pedig igyekeztem jól kigyorsítani az első kanyarból” – nyilatkozta Levi.

A magyar versenyző a tükrében látta, hogy csapattársa a harmadik helyen áll, közéjük egy Audi „ékelődött be”, ezért Levi úgy helyezkedett, hogy visszafogja egy kicsit a riválist, lehetőséget teremtve ezzel Montenegrónak az előzésre. Az argentin pilóta így az első körben fel is tudott jönni másodiknak.

„Ennek köszönhetően már az első-második helyen haladtunk, amikor bejött a biztonsági autó. Jó volt, hogy két-három körig mögötte mentünk, volt időnk átbeszélni a csapattal az újraindítást, ami jól sikerült. Önbizalmam is volt, mert éreztem, hogy sokkal jobb az autó, mint szombaton. Sikerült ellépnem néhány másodperccel, aztán pedig igyekeztem hiba nélkül vezetni. Az utolsó két körben volt egy olyan érzésem, mintha defekt kezdődne, ezért próbáltam visszavenni, de így is sikerült majdnem másfél másodperces előnnyel nyerni. Jó futamunk volt, nem hibáztam egyszer sem, de ez a győzelem a csapat érdeme, mert egész este dolgoztak az autón. Köszönöm nekik a kemény munkájukat!” – tette még hozzá Levi, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, októberben pedig a JAS jóvoltából egy GT3-as Honda NSX versenyautót tesztelhet majd.

Levi öt forduló, azaz tíz verseny után 233 ponttal az összetett negyedik helyén áll, az ALM Motorsport pedig több mint 100 pontos előnnyel vezeti a csapatok pontversenyét.

A TCR Europe idénye szeptember utolsó hétvégéjén, Valenciában zárul.


Éppen egy esztendeje tiltotta le a márka további megismeréséről a látássérült autós szakértőket a Suzuki pr-osa

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!