Skoda Classic Tour 2024

Hagyományos rally az alkalmazottak ünneplésével autóipari örökség

  • A 11. Škoda Classic Tour rajtjára 212, a Škoda Auto dolgozóinak tulajdonában lévő veterán autó sorakozott fel
  • A három időmérős szakaszból álló szabályos rally győztese Eduard Suchý lett Alfa Romeo Spiderrel
  • A 126 km-es útvonal a Škoda Auto Mladá Boleslav-i gyártóüzemén, a Škoda Alkatrészközponton és az Úhelnice-i tesztpoligonon keresztül vezetett.
  • Az idei precíziós tesztek a Škoda nagy évfordulóira emlékeznek, többek között 25 éve a Škoda Fabia premierje és 60 éve az 1000 MB piacra dobása óta.

Augusztus 31-én a Škoda Classic Tour 11. iterációján 212 legénység sorakozott fel történelmi és veterán autókkal a Mladá Boleslavban található Škoda Múzeum közelében. A 126 km-es útvonal a Škoda közeli fő gyártóüzemén való áthajtást, valamint egy intenzív útvonalat tartalmazott, három precíziós próbával és egy fényképezéssel az álcázott Škoda Elroq prototípusokkal.

A Škoda Classic Tour minden évben lenyűgöző helyszíneken vezeti el a résztvevőket. Ez az alkalom sem volt kivétel; A szervezők egy izgalmas útvonalat dolgoztak ki, amely magában foglalja a hagyományos látogatást a gyártóüzemen keresztül, ahol a stáboknak lehetőségük volt fotózni a Škoda Elroq prototípusaival. Az útvonal először elvezette őket a Škoda Alkatrészközpontba, az autógyártó hatalmas alkatrészraktárába. A túra ezután az úhelnicei Škoda tesztpoligonhoz vezette a résztvevőket. A 126 km-es utat két szakaszra bontották, húsz perces frissítő szünettel a Dětenice-kastély festői kertjében. A legénység a Mladá Boleslavban található Metoděj Vlach Repülő Múzeumban haladt át a hagyományos célvonalon. A rendezvényen minden 1994 előtt gyártott márkájú autó részt vehetett.

A veterán autók és a technika minden korosztályának rajongóinak összejövetele, a Škoda Classic Tour a nyugodt családi légkört a rendszeres rallyk minden elemével ötvözi. A résztvevők egy részletes pontnyilas útikönyv segítségével navigáltak az útvonalon, és három precíziós tesztet hajtottak végre, amelyek célja a járművezető és a társvezető közötti koordináció értékelése volt. Ezek a szakaszok megkövetelik a csapatoktól, hogy a lehető legközelebb teljesítsék őket egy előre meghatározott időhöz, és minden eltérésért büntetőpontot kell levonni – pontosabban minden 0,01 másodperces különbségért egy pontot. A Škoda Classic Tour győztese a nap végén a legkevesebb büntetőponttal rendelkező legénység.

Az idei precíziós tesztek nevei a Škoda több jelentős évfordulójára emlékeztek 2024-ben, nevezetesen 50 éve a Škoda 200 RS debütálása a Barum Rallyn, 60 éve a Škoda 1000 MB modell bemutatása, és 25 év a premier óta. a Škoda Fabia.

A 11. Škoda Classic Tour győztese az 1981-es Alfa Romeo Spidert vezető Eduard Suchý lett, aki mindössze 326 büntetőponttal fejezte be a versenyt. A Concours d’élégance rangos tradicionális trófeáját, amelyet a Škoda Múzeum restaurálási szakértőiből álló zsűri ítélt oda, idén Martin Kosík legénysége 1968-ban gyártott Škoda 1000 MBX autójával nyerte el.

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!