Egy új Bugatti-korszak vizuális identitásának meghatározása

A vázlatoktól a virtuális valóság CAD-modelljéig a tervezőcsapat – akit ekkor a Bugatti korábbi tervezési igazgatója, Achim Anscheidt és utódja, Frank Heyl felügyelt – sokféle tervet belekevert ezekbe a végső javaslatokba. Sok hónapon át olyan ötleteket dolgoztak ki, amelyek a Bugatti több mint egy évszázados történetére támaszkodtak, újragondolták a legendás formatervezési jegyeket a márka legikonikusabb modelljeiből, és igyekeztek megőrizni a tiszta Bugatti identitást, amint egy teljesen új korszakba lép. Végül, aprólékosan kidolgozva, teljes méretű festett modellekké, 2022 februárja volt az az idő, amikor ezeket az ötleteket a testület elé terjesztik, és a következő hónapokban a megvalósíthatósági tanulmányokhoz választották ki a végső tervet.

„A Bugattinál rendkívül ritka a lehetőség a tervezés új korszakának megkezdésére. A Veyron óta – majdnem 20 évvel ezelőtt – a Bugatti autókat a legendás W16-os hajtásláncunk köré tervezték, de most itt a lehetőség, hogy teljesen átalakítsuk az identitást egy vadonatúj hibrid V16-os motor körül. Az én feladatom, hogy egy olyan dizájnt ajánljak igazgatótanácsunknak és részvényeseinknek erre az új korszakra, amely a modern Bugatti DNS esszenciáját egyetlen dizájnba tömöríti – egy olyan autóba, amely bármilyen távolságból összetéveszthetetlenül képviseli a márka páratlan örökségét.”

Achim Anscheidt, A Bugatti korábbi tervezési igazgatója

Ez a pillanat nemcsak a Tourbillon fejlesztésében volt fontos, hanem a Bugatti márka közeli és hosszú távú jövője szempontjából is. Ennek az autónak a dizájnja hatással lesz a korszak minden új Bugattijára, valamint formatervezési inspiráció forrása lesz a következő Bugatti-tervezők generációinak.

A tervezési tanulmányok leszűkítésének folyamata nem pusztán esztétikai kérdés volt. Ez egy átfogó értékelés volt arról, hogy az egyes tervek hogyan boldogulnak a teljes sorozatgyártású autók felé vezető úton, beleértve a műszaki megvalósíthatóságot, a homologizációs követelményeknek való megfelelést, valamint azt, hogy meg kell őrizni azokat az ikonikus formai elemeket, amelyek azonnal felismerhetővé teszik a Bugattit. A 400 km/h-nál nagyobb sebességre képes autóknál az is rendkívül fontos, hogy az aerodinamika és a termodinamika tökéletesen egyensúlyban legyen.

„Amint meghozzuk a döntést, kezdődik a mérnökök munkája, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a lehető legközelebb sikerüljön ahhoz, amit a tervezők szeretnének. És akkor kezdődik ez a nagyon szoros együttműködés a tervezők és a mérnökök között.”

Rimac társ, A Bugatti Rimac vezérigazgatója

A modellek bemutatását követően világossá vált a megoldás. A testület és a tervezőcsapatok egyetértettek abban, hogy a Bugatti új korszakának legautentikusabb és legidőtállóbb külső dizájnja a bemutatott modellek dizájnelemeinek ötvözése volt.

„Ma lefektetjük a Bugatti következő 100 évének alapjait” – mondta Mate Rimac. “Ez nem csak arról szól, hogy egy újabb hipersportautót hozzunk létre, hanem arról, hogy meghatározzuk, mit képvisel majd a Bugatti az elkövetkező nemzedékek számára, tehát ezt helyesen kell megoldanunk. A most meghozott döntéseink meghatározzák a márka jövőjét, ahogyan a Chiron lett a tervrajz 2016-os bevezetése óta számos származékos és speciális kiadás esetében.”

A Tourbillon dizájnjának véglegesítése jelentős mérföldkő volt, de ez csak a kezdete az első 2026-os szállítások felé vezető útnak. Már két és fél év telt el e sorsdöntő pillanat óta, a dizájn finomításra került. végső gyártási formáját, és bemutatják a világnak. A Bugatti otthonában júniusban történt világpremier után a reakció annyira pozitív volt, hogy mind a 250 gyártási helyet kiosztották röviddel azután, hogy kiderült.

Nézze meg az „A New Era: Determining the Future” teljes epizódot a hivatalos Bugatti YouTube-csatornán.


Éppen egy esztendeje tiltotta le a márka további megismeréséről a látássérült autós szakértőket a Suzuki pr-osa

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!