Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car

  • Milánóban leleplezték a kétkerekű versenysportok királykategóriájának legújabb biztonsági autóját
  • Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car egy rendkívül erőteljes, innovatív műszaki alapra épül
  • A BMW M Hybrid V8 versenyautók ihlette speciális fóliázás a zárt aszfaltcsíkokon kifejlesztett technológia átfogó integrálását hirdeti

1999 óta a BMW M GmbH szállítja a MotoGP™ nagyteljesítményű biztonságiautó-flottáját, amelynek legújabb csúcsmodellje a szeptember 6-8. között megrendezett versenyhétvége előestéjén gurult reflektorfénybe. Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car a milánói House of BMW márkakereskedésben mutatkozott be, tovább folytatva a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt biztonsági autók BMW XM Label Red Safety Car által megkezdett sorát. A modellről Sylvia Neubauer, a BMW M GmbH ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős alelnöke, illetve Massimiliano Di Silvestre, az eseményt szervező BMW Olaszország ügyvezető igazgatója rántotta le a leplet. Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car a San Marinó-i Nagydíj szombati napján ünnepelte versenypályás világpremierjét.

„Az idei a MotoGP™ huszonhatodik olyan szezonja, amelynek hivatalos biztonságiautó-flottáját a BMW M divízió szállítja. Büszkék vagyunk e hosszútávú együttműködésre a sorozat rendezési jogaival bíró Dorna Sports oldalán, miközben évről évre az a cél hajt minket, hogy a versenypályákon a leginnovatívabb nagyteljesítményű modellekkel garantáljuk a világ legjobb motorkerékpár-versenyzőinek biztonságát. Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car méltó módon folytatja tovább e hagyományt” – fogalmazott Sylvia Neubauer a csütörtök esti eseményen.

Az új biztonsági autó műszaki alapját az új BMW M5 sportlimuzin adja (átlagos üzemanyag- és kombinált energiafogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 1,6 – 1,7 liter / 100 km és 25,0 – 25,5 kWh / 100 km, illetve 37 – 39 gramm / km; átlagos üzemanyag- fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 10,2 – 10,3 liter / 100 km; CO2-osztályok: a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén B, lemerült akkumulátorral G), amely júliusban ünnepelte világpremierjét és novemberben érkezik meg az utakra. A csúcsmodell hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiája kiváló alapot biztosít a biztonsági autónak, hiszen egy modellben egyesíti mindazon motorsport-tapasztalatot és járműtechnológiai szaktudást, amelyek mentén az M az elmúlt évtizedek során a világ leggyorsabb betűjévé érett. A típus-specifikus M HYBRID hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítménye 535 kW / 727 lóerő, csúcs rendszer-forgatónyomatéka pedig 1 000 Nm. A magas fordulatszám-tartományig kalibrált, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor, az elektromos motor, a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és az M xDrive intelligens összkerékhajtás együttese 3,5 másodperces nulla-százas gyorsulást garantál.

A sorozatgyártásban kínált modell azonban már formanyelvével is lenyűgözi a vezetés szerelmeseit. A tervezőmérnökök részletekbe menően értelmezték újra a nagyteljesítményű legenda hamisítatlan stílusjegyeit, erőteljes kerékjárati ívekkel és markáns küszöbtoldatokkal, műalkotásként megtervezett frontrésszel és típus-specifikus C-oszlopokkal. Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car mindezt speciális, graffiti-stílusú fóliával fokozza.

„A speciális fólia a BMW M Hybrid V8 versenyautókat idézi, amelyekkel a BMW M Motorsport olyan hosszútávú futamokon áll rajthoz, mint például a Le Mans-i 24-órás vagy az észak-amerikai IMSA versenysorozat” – mondta Sylvia Neubauer. „Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car speciális fóliája tökéletesen megtestesíti a hibrid technológia iránti elköteleződésünket. A BMW M Hybrid V8 versenyautók és a BMW M5 közötti kapcsolat tökéletesen példázza a BMW M divízió filozófiáját: versenypályán született, közutakra tervezve” – tette hozzá.

Mint mindegyik biztonsági autót, a BMW M GmbH az új csúcsmodellt is motorsport-specifikus módosításokkal látta el. A nóvum teljesítményét számos BMW M Performance alkatrész fokozza, így többek között szénszálból készült első koptatók, küszöbtoldatok és tanksapkaborítás, aramidszál-erősítésű műanyagból készült hátsó diffúzor, illetve szénszál és titán ötvözetéből készült dupla kipufogóvégek. A tetőre LED-technológiás fényhíd került, az utastér Recaro kagylóülésekkel, hatpontos verseny biztonsági övekkel és tűzoltó berendezéssel gazdagodott, a tengerentúli szállítást pedig speciális üzemanyag-szivattyú könnyíti meg.

Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car milánói világpremierjén a kilencszeres motorkerékpár-világbajnok, Valentino Rossi is tiszteletét tette, aki jól ismeri a BMW M divízió MotoGP™-szerepvállalását, a 2023-as szezon óta pedig már négy keréken, a bajor prémiummárka gyári pilótájaként halmozza a sikereket egy BMW M4 GT3 versenyautó volánjánál.

A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájáról, a BMW M divízió MotoGP™-szerepvállalásának részleteiről, a BMW M Különdíjért zajló versenyről, valamint az új BMW M5 és az új BMW M5 Touring modellpárosáról további információkat talál a www.bmw-m.com weboldalon.


Éppen egy esztendeje tiltotta le a márka további megismeréséről a látássérült autós szakértőket a Suzuki pr-osa

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!