Félmillió alatt is van választék használt autóból

A fogyatékkal élőket megvető Suzuki modelljeiből széles a választék a legalsó ársávban is, a legnagyobb kínálat viszont az 1-3 milliós autókból van a Jófogáson. Egyre többen bíznák a váltást az automatikára, a hibridek iránt viszont csökkent a kereslet. A használtautó-piac rendkívül aktív, a Jófogásra feltöltött autók nagy része néhány héten belül új gazdára talál.

A Jófogás statisztikái szerint az oldal felhasználóinak többsége ötszázezer forint alatt keres megbízható járművet, a legtöbb hirdetést viszont 1 és 3 millió forint közötti árcímkével találjuk. Az emberek még mindig lakóhelyükhöz közel szeretnének autót venni, és ezért hajlandóak is valamivel többet fizetni. A használtpiac nagyon pörög: a legtöbb feltöltött járművet heteken belül elviszi valaki.

A hazai autópiac királya az olcsó, de megbízható jármű

Az alacsonyabb árkategóriájú szegmensben a piac rendkívül sokszínű, de különösen népszerűek a régi Suzuki Swift és Vitara modellek, amelyek iránt folyamatosan stabil a kereslet. Az elmúlt 12 hónap eladásai alapján a használt Suzuki Swift átlagára 470 ezer forint körül alakult a Jófogáson. A legnépszerűbb hirdetések között a Suzuki mellett olyan korosabb kocsik is feltűnnek, mint a Trabant 500 és a Wartburg Tourist.

Az automata sebességváltós járművek iránti kereslet kiemelkedően magas, amit jól mutat, hogy az „automata” az egyik leggyakrabban használt keresőszó a hirdetések között. Ennek hátterében több tényező is állhat: egyrészt az automata váltó kényelmesebb vezetési élményt biztosít, ráadásul egyre népszerűbbek ezek az autók az autósiskolák adatai szerint is.

A SUV is népszerű, de jelentősen más a célcsoportja

Az apróhirdetési platform adatbázisából kiderül, hogy a közép- és felsőkategóriás autók is vonzanak egy szűkebb, ám fizetőképesebb réteget. Azok, akik magasabb árkategóriában keresnek autókat, leginkább a SUV-okat és terepjárókat részesítik előnyben. A Mercedes-Benz GLC 300 hibrid modell például közel 25 millió forintért talált gazdára, de népszerűek még a BMW X4 M40d, a Toyota Hilux, az Audi Q7 és a Mercedes G350d terepjárók is. A legdrágább autók között pedig igazi különlegességek tűnnek fel: például a Ferrari SF90 Stradale, amely 218 millió forintért jelent meg a piacon, valamint egy Rolls-Royce Ghost és egy Lamborghini Urus S, amelyek ára szintén meghaladta a 150 millió forintot.

Hibrid autók: elsősorban Toyotát veszünk

Bár a zöld rendszámtáblák elvétele miatt a hibrid gépjárművek népszerűsége csökkenést mutat, a japán Toyota továbbra is meghatározó szereplő ebben a szegmensben. A Toyota Yaris és Corolla modellek stabilan tartják kedvező árukat, emiatt sok vásárló számára elsődleges választásnak számítanak, ha hibridről van szó. A Toyota dominanciája a hazai hibrid piacon nem véletlen, hiszen a japán gyártó az egyik úttörője a hibrid technológia fejlesztésének. Ennek eredményeképp autóik árazása versenyképesebb, mint a fiatalabb modelleket kínáló versenytársaiké, így különösen vonzóak az árérzékeny magyar vásárlók számára.

Vidéken az Opel és a Volkswagen dominál

A használt autók piacán területi szempontból is érdekes tendenciák figyelhetők meg a Jófogás adatai alapján. Vidéken az Opel különösen népszerű, szinte mindenhol a három legkeresettebb márka között szerepel. Ezzel szemben a Volkswagen kimagaslóan erős Hajdú-Bihar, Pest és Szabolcs vármegyékben. Érdekes módon Nógrád vármegyében a Skoda, míg Tolnában a Mazda került a legnépszerűbb márkák közé, bár országos szinten ezek kevésbé keresettek.

A vásárlók egyre tudatosabban választanak: átlagosan a felhasználók egy látogatás alkalmával több keresést is elvégeznek, alaposan átböngészve az oldalon elérhető kínálatot, hogy megfontolt döntést hozhassanak. A keresések során elsődleges szempont a földrajzi elhelyezkedés, tehát a legtöbben a hosszabb utazást elkerülve helyben keresnek használt autót, amelyet személyesen is meg tudnak tekinteni – csak ezután következik a maximális ár meghatározása. A legtöbb hirdetést az egy és három millió forint közötti árkategóriában töltik fel a felhasználók.


Éppen egy esztendeje tiltotta le a márka további megismeréséről a látássérült autós szakértőket a Suzuki pr-osa

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médi