Az Audi legerősebb sorozatgyártású járműve az új RS e-tron GT

  • Nagyobb teljesítmény: A fejlett hajtásrendszerek és az adaptált hőszabályozás akár 680 kW (925 LE) teljesítményt tesz lehetővé
  • Exkluzívabb: A speciálisan kifejlesztett RS teljesítménymód és a push-to-pass funkció optimális beállítást kínál a kihívást jelentő tengerparti utakhoz és kanyargós hegyi hágókhoz
  • Dinamikus duó: Nagy teljesítményű gumiabroncsok nagyobb tapadású nagy oldalgyorsulás mellett vagy innovatív gumiabroncsok jobb fenntarthatósággal és optimalizált gördülési ellenállással

Az Audi RS e-tron GT performance2-vel az Audi bemutatja első teljesen elektromos RS teljesítményű modelljét. A négyajtós kupé egy csomó műszaki szakértelmet és az Audi részletek iránti szenvedélyét bizonyítja. Erőteljes, sportos és magabiztos, tükrözi a márka magas színvonalát az autók fejlesztése és építése terén. Az RS e-tron GT performance2 az Audi elektromos mobilitás dinamikus zászlóshajója.

Az első tengelyen megerősített hajtótengellyel és 252 kW (342 LE) teljesítménnyel rendelkező állandó mágneses szinkronmotor (PSM) mellett az elektromos Gran Turismo új fejlesztésű PSM-et is kapott a hátsó tengelyen 415 kW teljesítménnyel. (564 LE). Az elektromos motorok állórészének speciális hajtűtekercsének megnövelt rézsűrűsége maximalizálja az áramvezetést. Ráadásul a hátsó villanymotor rotorja kompaktabb és könnyebb. Az Audi összességében tíz kilóval csökkentette a hátsó tengely villanymotorjának tömegét. Ráadásul mindkét villanymotor rendelkezik erőtartalékokkal a dinamikus vezetési helyzetekhez. A Launch Control rövid időre akár 680 kW / 925 LE teljesítményig képes felhasználni a HV akkumulátor és az elektromos motorok erőforrásait (kombinált energiafogyasztás: 20,8–18,7 kWh / 100 km; kombinált CO2-kibocsátás: 0 g/km; CO2 osztály: A).

Ezen túlmenően az első tengely módosított teljesítményelektronikával és átdolgozott impulzus-inverterrel rendelkezik, amely akár 600 amperes kisülési áramot tesz lehetővé – 300 amperrel több, mint a többi változatban, az Audi S e-tron GT3 és az Audi RS e-tron GT4 esetében. A hátsó tengely is 600 amperrel működik. Az Audi 400 kW-ra növelte a fékvisszanyerést.

A maximális lassulási érték 4,5 m/s2. Eddig az értékig az autó kizárólag a gyógyulásra támaszkodik. A partmenti rekuperációt 0,6 m/s2-re és 1,3 m/s2-re növelték (korábban 0,3 és 0,6).

Ily módon az Audi kiszélesítette a dinamikus egypedálos érzés és a hatékony kifutás közötti távolságot. „Ez lehetővé teszi számunkra, hogy növeljük a hatékonyságot, miközben ügyfeleink igényeire reagálunk. Amikor a vezető felengedi a gázpedált, az autó kifejezetten érezhető lassulást ér el, ami sportos vezetést tesz lehetővé” – mondja Jaan Mattes Reiling, az Audi e-tron GT modellcsalád műszaki projektmenedzsere.

Igazított hőkezelés a stabil extra teljesítmény érdekében

A teljesítménymodell egyik fejlesztési célja a nagy hatékonyság volt minden terhelési tartományban és az ismétlődő kimenetek rendelkezésre állása. Ez nagyobb reprodukálhatóságot és kiváló teljesítményt tesz lehetővé. Az adaptált hőkezelés és a négy hűtőkör intelligens összekapcsolása létfontosságú szerepet játszik – különösen az RS teljesítmény üzemmódban, amely a csúcsmodell exkluzív jellemzője. Megnövelt teljesítmény használata esetén a hőkezelő rendszer bekapcsolja az AC áramkört, hogy biztosítsa a HV akkumulátor megfelelő hűtését. Az adaptált hűtőkör kondicionálja a belső teret, miközben egyidejűleg és aktívan csökkenti a hőmérsékletet a HV akkumulátor és a két villanymotor hűtőkörében az RS e-tron GT teljesítményben2. Az elektromos motorok hűtése, a belső légkondicionálás és a HV-akkumulátor kondicionálása immár egymástól nagyrészt függetlenül vezérelhető. Az Audi jelentős változtatásokat hajtott végre a szivattyúkon és a szelepeken, hogy optimalizálja a hőkezelési rendszer teljesítményét.

Az új cellás kémia részben felelős az RS e-tron GT teljesítmény2 megnövekedett teljesítményéért is, a nikkel, kobalt és mangán beállított keverési arányával és 105 kWh (nettó 97 kWh) bruttó tárolókapacitással. Ez az elődmodellhez képest nagyobb energiakapacitást, valamint nagyobb töltő- és meghajtási áramot eredményez. A maximális töltőáram 400 amperre nőtt. Amikor a Launch Control aktiválva van, akár 1100 amper áram folyhat.

Ez a helyzet akkor is, ha az RS e-tron GT performance2 új push-to-pass funkcióját használjuk, amely 70 kW-os teljesítménynövekedést biztosít 30 km/h feletti sebességnél akár tíz másodpercig – amint azt egy időzítő a virtuális pilótafülkében. Amikor a vezető aktiválja a push-to-pass funkciót, az akkumulátor ugyanazt a térképet használja, mint a Launch Control esetében. Ezzel egyidejűleg a hajtáselemek automatikusan átváltanak az Audi drive select módra. Minimum tíz másodperces regeneráció után a funkció újra aktiválható. Az új, U-Flow architektúrájú hűtőlemez biztosítja a homogén hő- és hidegátvitelt. A HV akkumulátor legmelegebb cellái mindig korlátozzák a töltőáramot. Az Audinál a „teljesítmény” vezérelve a töltési élményre is vonatkozik. A maximális töltési teljesítmény 50 kW-tal 320 kW-ra nőtt. Ez lehetővé teszi a jármű nagyfeszültségű akkumulátorának 10-80 százalékos feltöltését mindössze 18 perc alatt egy nagy teljesítményű töltőállomáson (HPC) ideális körülmények között.

Aktív felfüggesztés és Audi drive select egyénileg konfigurálható RS üzemmódokkal

Az új fejlesztésű légrugózás 2-kamrás/2-szelepes technológiával az alapfelszereltség része. Különleges előnyöket biztosít a vezetési dinamika tekintetében a kényelem rovására. Opcióként most először kapható innovatív, kerékszelektív aktív felfüggesztés. „Az volt a célunk, hogy jelentősen növeljük a vezetési kényelem és a vezetési dinamika közötti különbséget, és ezt észrevehetőbbé tegyük” – magyarázza Carsten Jablonowski, az Audi vezetési jellemzők fejlesztési csapatának vezető mérnöke. „Az Audi filozófiájával összhangban a komfort mód kivételes vezetési kényelme egyrészt kiemeli a Gran Turismo koncepciót. Másrészt az autó karosszéria mozgásának aktív irányításának képessége optimális menetdinamikát tesz lehetővé, amelyet a vezető az általunk tovább optimalizált kormányrendszernek köszönhetően tapasztalhat meg. Ezzel az utazást kényelmessé, a vezetési dinamikát pedig a nagy pontosságú kormányzás révén irányíthatóvá tettük” – teszi hozzá Jablonowski.

Az Audi drive select dinamikus kezelési rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető a megszokott módon irányítsa a jármű karakterét. Három profillal rendelkezik: hatékonyság, kényelem és dinamikus. Ezenkívül két, egyénileg konfigurálható, RS-specifikus üzemmód, az RS1 és RS2 lehetővé teszi a vezető számára a hajtás, a felfüggesztés, a menetmagasság és a hang kiválasztását. A vezető ezeket a módokat közvetlenül a kormányon lévő két piros vezérlőműhold jobb oldali vezérlőműholdján állíthatja be, amely felül és alul lapított.

Exkluzív szolgáltatásként az RS e-tron GT performance2 RS teljesítmény üzemmóddal rendelkezik, amelyet a kihívást jelentő pályákon és kanyargós hegyi hágókon való optimális beállításhoz terveztek. A függőleges kerékerőket az optimális dinamikára tervezték ebben az üzemmódban. A speciális jellemzők lehetővé teszik a hajtás nyomatékának optimális szabályozását a kezelhetőségi határokon. A teljesítmény mód megváltoztatja a csúszásgátló szabályozás, a nyomatékvektor, a felfüggesztés hangolása, az aerodinamika és a hűtési stratégia jellemzőit is. Teljesítmény üzemmódban az autó ugyanazt a kapcsolási stratégiát használja, mint dinamikus módban. Ez azt jelenti, hogy az RS e-tron GT teljesítménye* a kétfokozatú sebességfokozatának első fokozatában marad, ameddig csak lehetséges, hogy dinamikusabb legyen a gyorsulás.

Nagy teljesítményű gumiabroncsok a nagyobb tapadásért vagy hosszú hatótávolságú abroncsok mindennapi használatra

Az Audi RS e-tron GT performance2 alapfelszereltsége 20 colos kerekekkel. Az új többküllős kerekeken a gördülési ellenállásra optimalizált gumiabroncsok hosszú hatótávot biztosítanak.

Az opcionális 21 hüvelykes változatok öt kerékkialakítást és két különböző tulajdonságú abroncsot kínálnak. A Bridgestone Potenza Sport abroncsok nagyon alacsony gördülési ellenállással rendelkeznek, javítva az energiafogyasztást és a hatótávolságot. Keveréküket és belső felépítésüket kifejezetten az RS e-tron GT teljesítményéhez2 igazították. A tervezők különös figyelmet fordítottak azokra az anyagokra, amelyeket a személyre szabott gumiabroncsok gyártásához használtak anélkül, hogy a biztonság és a teljesítmény rovására menne. A gumiabroncsok 55 százalékban megújuló vagy újrahasznosított anyagokból készülnek, ezen belül 35 százalékban megújuló forrásból, például természetes gumiból, és 20 százalékban újrahasznosított anyagokból, például gumimorzsából vagy használt abroncsokból származó koromból.

Az Audi RS e-tron GT performance2 vezetési dinamikájának csúcsa, a nagy teljesítményű abroncsok a versenypályán bizonyítottak, és menettulajdonságaikat számos környezeti körülmény között tesztelték. Megnövelt tapadásuk javítja a menetdinamikát száraz és nedves útfelületen, nagyobb oldalgyorsulást, precízebb kormányreakciót és optimalizált fékteljesítményt tesz lehetővé. Még a kanyargós hegyi szakaszokon is a nagy teljesítményű abroncsok elegendő tartalékkal rendelkeznek ahhoz, hogy az RS e-tron GT teljesítményt* olyan sportosságban tartsa, amely egy Gran Turismótól elvárható.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!