Modellfrissítésen esett át a zseniális Honda X-ADV
A korszakalkotó X-ADV a kalandmotorok sokoldalúságát ötvözi a nagyrobogók kimagasló használati értékével. A 2025-ös változat átrajzolt idomzattal, nappali menetfénnyel kiegészített, dupla LED-fényszóróval, – sorozatgyártású motorkerékpáron a világon elsőként alkalmazott – integrált irányjelzőkkel, – az alapfelszereltség részeként – sebességrögzítővel és optimalizált, kis sebességnél is kifinomultan működő DCT váltóval érkezik a kereskedésekbe. A Honda hosszú távú környezetvédelmi célkitűzéseivel összhangban és a karosszéria elkészítésére felhasznált egyéb újrahasznosított anyagok mellett, a burkolathoz a magasfényű biomassza Durabio műanyagot használják, ami csökkenti a gyártás során a CO2-kibocsátást. Az ugyancsak Durabio anyagból készült szélvédő mostantól egyszerűen bal kézzel, három fokozatban könnyedén állítható. A gazdag felszereltség része a négy előre programozott üzemmódot felkínáló Elektronikus Gázmarkolat (Throttle By Wire – TBW) is, melynek beállítása a teljesítményleadás jellegét, a motorfék erejét és a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) működését is meghatározza. Mindemellett a 22 literes ülés alatti tárolórekeszt USB-C-aljzattal látták el, és kesztyűtartó fokozza a kényelmet. A nyereg ülőlapja 10%-kal több uretánhabot taralmaz, hogy még konfortosabb legyen a motorozás, és ezéltal a rezgéseket is jobban csillapítja. Ugyancsak megújult az 5”-os, folyadékkristályos kijelző, amelyet a kormány bal oldalán elhelyezett, háttérvilágítással ellátott, négyirányú, ösztönösen kezelhető kapcsolóval vezérelhet a pilóta. Ez a modern műszeregység a Honda RoadSync alkalmazás révén a vezető okostelefonjával is könnyedén társítható. A 2025-ös modellév hozadékaként három vadonatúj fényezésben kerül a márkakereskedésekbe, továbbá bemutatkozik a Special Edition névre keresztelt színösszeállítás, így a jövőben is biztosan utána fordulnak majd az X-ADV-nek európai utcáin.
Bevezetés
Minden mérnöki igyekezet ellenére meglehetősen ritka, hogy új gondolkodásmód nyerjen teret a motorkerékpárok világában, de a Honda elkötelezett híve az innovációknak, így 2017-ben egy különleges, eddig soha nem látott gép születhetett: az X-ADV.
No, de milyen folyamat vezetett a korszakalkotó konstrukció megalkotásához? Tervezése tulajdonképpen nem is volt túl bonyolult. A japán cég munkatársai egy praktikus, kiemelkedő használati értékű mindenest vettek alapul, ezt ruházták fel a kalandmotorok legjobb tulajdonságaival, olyan jellemvonásokat átmentve, mint a látványos idomzat, a felegyenesedett üléspozíció, a széles látómező vagy a kiváló terepképesség. Ebbe oltották bele az ingázók tipikus személyiségjegyeit, azaz a könnyedséget, az egyszerű kezelhetőséget, a hatékonyságot, a kényelmet és a nagy szállítókapacitást. Az eredmény egy sokoldalú, hétköznapokon és hétvégéken is megalkuvás nélkül használható, elképesztően izgalmas, egyedi motorkerékpár, amit a városban is otthonosan mozgó, terepes megjelenésű SUV-k stílusával fűszereztek meg a Honda jövőbe látó mérnökei.
Hála a gazdag, prémium színvonalú felszereltségnek, az X-ADV könnyedén igazodik a nagyvárosi életvitelhez, ugyanakkor az erős motor, a remek futómű és az ámulatba ejtő megjelenés mindig magában hordozza a kaland ígéretét és persze lehetőségét.
Mindent egybevetve az X-ADV a motorozás nyújtotta teljes szabadsággal ismerteti meg a vásárlókat, nem meglepő, hogy újdonságra és kalandra éhes pilóták sokasága választotta társául Európában az elmúlt években, miként az sem, hogy igazi értékesítési sikernek bizonyult.
Menetelése máig tart, sőt mivel 2021-ben még könnyebb, erősebb és stílusosabb lett, napjainkban is közönségkedvencnek számít. Erről tanúskodik, hogy 2023-ban Európa 2. legkelendőbb motorkerékpárja volt, bemutatkozása óta pedig közel 60 000 példányban fogyott az öreg kontinensen.
Hogy továbbra is tökéletesen megfeleljen a vásárlói elvárásoknak, a 2025-ös modellévet frissített formában folytatja a típus. Azon túlmenően, hogy kifinomultabbá tették megjelenését és műszaki alapjait, még magasabb szintre emelték használati értékét, továbbá három új tónussal és egy lenyűgöző, Special Edition névre keresztelt, exkluzív színösszeállítással bővítették a fényezések választékát. Ráadásul még inkább fenntarthatóbbá tették a gyártási folyamatot, így a Honda jövőbe mutató különlegessége tényleg minden szempontból élen járhat.
Áttekintés
Egyedi formavilágával az X-ADV messze kitűnik a sorból, és ez vélhetően a jövőben is így lesz, 2025-re ugyanis még jellegzetesebb, dinamikusabb idomzatot kapott a modell, melynek központi eleme kétségtelenül a prémium hatást keltő, dupla LED-fényszóró. A világítóegység részeként jól látható nappali menetfény is került az X-ADV-re, mi több, a világ első sorozatgyártású motorkerékpárjaként integrált irányjelzőkkel gördülhet ki a kereskedések kapuin. Gondolván a kisebb termetű pilótákra, a nyereg széleit gondosan lekerekítették, alatta pedig továbbra is ott találni a 22 literes, USB-C-aljzattal ellátott tárolórekeszt. Ez rengeteg holmit elnyel, de a tervezők a térdek előtt is kialakítottak egy kesztyűtartót, hogy még nagyobb legyen a szállítókapacitás.
Az új, színes, 5”-os TFT-kijelző új ikonokkal, színekkel és menürendszerrel segíti az utazásokat, s éppoly könnyedén leolvasható erős napsütésben, mint a korábbi változat esetében. Emellett a Honda RoadSync rendszernek hála könnyen összekapcsolható a vezető okostelefonjával. További előnye, hogy a háttérvilágítással kiegészített, négyirányú kormánykapcsolóval roppant egyszerűen kezelhető, sőt a telefon további funkciói is könnyen elérhetőek motorozás közben. A maximális kényelem jegyében a 2025-ös modellhez alapáron jár a sebességrögzítő, így még kevésbé fárasztó a hosszú autópálya-szakaszok leküzdése, különösképpen, hogy a soros, kéthengeres erőforrást automatikus DCT váltóval társították a Honda mérnökei.
Maga a motor alacsony üzemanyag-fogyasztásával, valamint alsó, illetve középső fordulatszám-tartományban jelentkező rendkívüli erejével nyűgözi le pilótát, és igen beszédesek a száraz adatok is: a csúcsteljesítmény 58,6 LE, a legnagyobb forgatónyomaték 69 Nm. A gazdag felszereltség részeként Elektronikus Gázmarkolat (TBW) segíti a pilótát, méghozzá négy előre programozott és egy felhasználó által beállítható menetüzemmódot felkínálva a különféle helyzetekre. Ezek a teljesítményleadást, a motorféket és a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) működését szabályozzák, minden vezetéstámogató rendszer igazodik tehát az aktuális elvárásokhoz. Az igazán könnyed és biztonságos motorozás érdekében a 3 fokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozó még lágyabban reagál a gázadásokra Gravel (murva) és Rain (eső) üzemmódban, miként a DCT váltó is kifinomultabb kis sebességnél. Utóbbi viselkedését szintén a menetüzemmódok határozzák meg, ugyanakkor itt is elérhető USER konfiguráció, amelyet a vezető maga állíthat be.
Kalandmotorhoz illően erős, acélból készülő csőváz adja az alapokat, amelyhez 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított első teleszkóppár, valamint alumínium lengővillára és Pro-Link himbarendszerre ültetett központi hátsó rugóstag kapcsolódik. Kimagasló minőséget képvisel a 17”-os első és a 15″-os hátsó kerék is, akárcsak a radiálisan rögzített, négydugattyús első nyergekre épülő fékrendszer.
A 2025-ös X-ADV az alábbi fényezésekkel lesz elérhető:
**ÚJ** Graphite Black (grafitfekete)
**ÚJ** Pearl Glare White (gyöngyházfehér)
**ÚJ** Pearl Deep Mud Gray (gyöngyházszürke)
**ÚJ** Special Edition: merész összeállítás Cyberpunk-esque Matt Gold Finch Yellow (matt aranysárga) alapszínnel.
Tudtad?
A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!