Szingapúrban debütál a világ első plug-in hibrid szuper SUV-ja

Új dizájn, 800 CV teljesítmény, több mint 60 km-es hatótáv elektromos üzemmódban, kategóriája legjobb teljesítménnyel és csúcssebességgel

A Lamborghini Singapore bemutatja a várva várt Urus SE-t[1], Super SUV-jának első PHEV-jét (plug-in hibrid elektromos jármű), amely történelmi mérföldkövet jelent az Automobili Lamborghini számára. Több mint 200 tisztelt vendéget fogadtak a The Jewel Cloud9 Piazza, hogy találkozzanak a forradalmian új Super SUV-val, amely megtestesíti a Lamborghini elkötelezettségét az innováció, a fenntarthatóság, valamint a teljesítmény és a luxus ikonikus DNS-e. Új dizájnnal, optimalizált aerodinamikával, példátlan fedélzeti technológiával és 800 CV-os hibrid hajtáslánccal rendelkezik, amelyek mind az Urus S-re építenek kényelem, teljesítmény, hatékonyság, károsanyag-kibocsátás és vezetési élmény tekintetében. A „két szívnek”, a termikusnak és az elektromosnak köszönhetően a nyomaték és a teljesítmény a valaha volt legmagasabb, így az SE egyedülálló helyet biztosít kategóriájában, és 80%-os károsanyag-kibocsátással büszkélkedhet.

“Nagyon örülök, hogy Szingapúrban bemutathatom a Lamborghini Super SUV legerősebb változatát. Az Urus SE páratlan vezetési élményt kínál a plug-in hibrid rendszernek köszönhetően, amely segít javítani a jármű teljesítményét és dinamikáját bármilyen felületen és bármilyen körülmények között Harmonikusan ötvözi a különböző tulajdonságokat: az abszolút kényelmet, ugyanakkor a teljesítményt és a vezetési élményt, ami soha nem látott élményt nyújt a The Urus bemutatása óta, és a Lamborghini globális bestsellerévé vált. Biztos vagyok benne, hogy az Urus SE továbbra is sikeres lesz Szingapúrban is” – mondta Francesco Scardaoni, az Automobili Lamborghini Asia Pacific régió igazgatója.

Páratlan vezetési élmény

Az Urus SE páratlan vezetési élményt kínál a plug-in hibrid rendszernek is köszönhetően, amely segít javítani a jármű teljesítményét és dinamikáját bármilyen felületen és bármilyen körülmények között: innovatív műszaki megoldások révén nagyobb nyomatékot és teljesítményt biztosítanak minden fordulatszámon. mint például az elektromos nyomatékvektor rendszer bevezetése a két tengely között, és az elektronikus hátsó differenciálmű.

A ikerturbós 4.0 V8-as motort úgy alakították át, hogy optimális szinergiában működjön együtt az elektromos hajtáslánccal. 620 CV teljesítményt (456 kW) és 800 Nm nyomatékot fejleszt ki; a tüzelőberendezés egy elektromos hajtáslánccal van kombinálva, amely 192 CV (141 kW) teljesítményt és 483 Nm nyomatékot ad le. A maximális teljesítmény elérése során a fő hangsúly az ICE és az e-motor közötti kalibrációs stratégián volt, amely eléri a 800 CV összteljesítményt, hogy optimális teljesítménygörbét biztosítson minden vezetési módban és minden felületen. A 25,9 kWh-s lítium-ion akkumulátor a raktérpadló alatt és az elektronikusan vezérelt hátsó differenciálmű fölött található.

A 8-fokozatú automata sebességváltó belsejében elhelyezett állandó mágneses szinkron villanymotor a V8-as belsőégésű motor lendületeként, de vonóelemként is szolgálhat, így az Urus SE 100%-ban elektromos 4WD járművé válik, amely több mint 60 km megtételére képes. EV mód.

Az Urus SE-n debütált az új, középen elhelyezett, hosszirányú elektromos nyomatékvektorrendszer, amely elektrohidraulikus többtárcsás tengelykapcsolóval rendelkezik, amely változóan és folyamatosan osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Az osztómű szinergiában működik a hátsó tengelyre szerelt új, elektronikus, korlátozott csúszású differenciálművel, „igény szerint” túlkormányozva a járművet, hogy egy fajtiszta szupersportautó érzetét közvetítse.

Mindkét rendszert úgy tervezték és kalibrálták, hogy a legjobban megfeleljen bármilyen tapadási állapotnak és vezetési stílusnak, maximális tapadást és mozgékonyságot biztosítva akár versenypályán, akár sivatagi dűnéken, jégen vagy szennyeződésen.

A kategóriájában egyedülálló Urus SE nagyobb nyomatékot és teljesítményt kínál bármilyen fordulatszámon vagy vezetési körülmények között. A rendszer 800 CV (588 kW) összteljesítményt fejleszt 6000-es fordulatszámon és 950 Nm össznyomatékot, amely már elérhető 1750-es és 5750-es fordulatszámon, így minden szögből kategóriája legjobb teljesítményét biztosítja. Ez a továbbfejlesztett súly-teljesítmény aránynak is köszönhető: 3,13 kg/CV (szemben az Urus S 3,3-mal). Az Urus SE mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra (Urus S: 3,5), és 0-ról 200 km/órára mindössze 11,2 másodperc alatt (Urus S: 12,5), végsebessége pedig 312 km/h ( Urus S: 305 km/h). Ezek a számok az SE-t a valaha volt legerősebb Urust és a szegmens leggyorsabb sorozatgyártású autójává teszik, új mércét állítva a Super SUV kategóriában.

Tervezés és aerodinamika

Az Urus SE újradefiniálja annak a modellnek a stilisztikai kánonját, amely megváltoztatta a SUV-tervezés paradigmáit, miközben vonalait frissítették azzal a kifejezett céllal, hogy optimalizálják az aerodinamikai hatékonyságot.

A dizájn kiemeli a forma dinamikáját, kiemelve a jármű sportosságát és izmosságát. Az elülső rész új, lebegő kialakítású motorháztetőt kapott, ahol a vágási vonal hiánya a folytonosság érzetét kelti, és felerősíti az Urus SE sportos stílusát, emlékeztetve a Revuelto által bevezetett bizonyos új stíluskoncepciókra. További újdonságok közé tartoznak a mátrix LED technológiát alkalmazó fényszórócsoportok, amelyek a Lamborghini márka bikájának farkából ihletett vadonatúj fényjelzést, valamint az újratervezett lökhárítót és az első rácsot mutatják be.

Hátul a raktérajtót teljesen újratervezték, a Gallardo ihlette folytonosságot bevezetve, amely harmonizálja a vonalakat a hátsó lámpacsoportok „Y” lámpákkal való összekapcsolásával és az új hátsó diffúzorral, amely még sportosabb arányokat ad a járműnek. Az új légterelővel együtt a diffúzor 35%-kal növeli a hátsó leszorítóerőt nagy sebességnél az Urus S-hez képest, tovább javítva a jármű stabilitását.

Az aerodinamikai hatékonyságot az új karosszéria alatti szellőzőnyílások és a megújult légcsatornák is javítják, amelyek több légáramot vezetnek a mechanikai és motoralkatrészek hűtésére: 15%-os növekedés az eredeti Urushoz képest. Az elülső rész új kialakítása az aerodinamikai alsó rész optimalizálásával kombinálva a fékrendszernek szánt légáramlások kezelését is javította, és a léghűtés 30%-kal javult az előző rendszerhez képest.

Belső terek

Az utastér frissítésre került, hogy kiemelje a Lamborghini jellegzetes „Fel like a pilot” dizájn DNS-ét, amely új megoldásokat tartalmaz a műszerfal elülső részén, és kiemeli a Revueltóban már bemutatott könnyű súlyérzetet.

A műszerfal közepére telepített nagyobb képernyő – immár 12,3 hüvelykes – a Human Machine Interface (HMI) új verzióját tartalmazza, amely a Revueltóval összhangban még intuitívabban használható frissített grafikával. A Lamborghini Centro Stile tervezői szintén a szellőzőnyílásokra helyezték a hangsúlyt; az eloxált alumínium díszítőelemek összetéveszthetetlen Y alakkal; valamint az új panel-, ülés- és műszerfalburkolatok. A mechanikus nyomógombos panel tapinthatóbb érzetet biztosít.

A vezető használhatja a 12,3 hüvelykes digitális műszercsoportot és a már említett 12,3 hüvelykes érintőképernyőt, amely a műszerfal közepébe és a Lamborghini Infotainment System (LIS) szívébe van beépítve. Tartalmaz továbbá egy dedikált telemetriai rendszert az SE számára, valamint a vezetést segítő rendszerhez kapcsolódó új kijelzőket, amelyek lehetővé teszik a környező környezet jobb érzékelését.

Testreszabás

Az Urus SE testreszabási lehetőségek széles skáláját kínálja, amelyek kategóriájában páratlanok. Az alufelnik frissülnek a 23”-os Galanthus felnik bevezetésével, amelyek alapfelszereltségként új Pirelli P Zero abroncsokkal párosulnak. Három dedikált P nulla van, 21″-től 23″-ig, hogy megfeleljenek az ügyfelek különböző kényelmi és sportos követelményeinek. A hideg évszakra Scorpion Winter 2 gumik kaphatók. Mindezek a termékek Pirelli Elect technológiával rendelkeznek, amelyet az első villamosított Urus tulajdonságainak javítására fejlesztettek ki.

A színpaletta is bővült, már több mint 100 karosszériaváltozat áll rendelkezésre, köztük két új szín, amelyet a bevezetéskor kínálnak: Arancio Egon (narancs), Arancio Apodis (narancssárga) belsővel kombinálva, és Bianco Sapphirus (fehér) belső terek Terra Kedrosban (terrakotta). A belső lehetőségek 47 színkombinációt és négyféle hímzést (Q-citura varrás) tartalmaznak, az Ad Personam program által kínált további lehetőségekkel, amelyek lehetővé teszik a tulajdonosok számára, hogy Urus SE-t igazi egy az egyben.

Négy különböző személyiség

A konzol közepén található „tamburo” választóegység a különböző vezetési módok kiválasztására szolgál. A hibrid hajtáslánc bevezetésének köszönhetően a hat Urus vezetési módot négy új elektromos teljesítménystratégiával (EPS) kombinálják, összesen tizenegy opcióval. A Strada, Sport és Corsa módokhoz (úti és pályás használatra), valamint a Neve, Sabbia és Terra módokhoz (az aszfalttól eltérő tapadású felületekhez) mostantól EV Drive, Hybrid, Performance és Recharge opciók is járnak. .

Az EV Drive lehetővé teszi a vezető számára, hogy a lehető legjobban tapasztalja meg és használja ki az elektromos potenciált. Kifejezetten városi közlekedésre fejlesztették ki és kalibrálták, elektromos hatótávolságban több mint 60 km-t tesz meg, valamint 130 km/h feletti maximális sebességet ér el. Ennél a fordulatszámnál a V8-as motor automatikusan támogatja a villanymotort, ugyanúgy, ha a nyomatékigény meghaladja a villanymotor által elérhető maximumot.

A Strada üzemmódban választható hibrid a maximális hatékonyságot és kényelmet, valamint a belső égésű motor és a villanymotor közötti optimális egyensúlyt biztosítja, így a legsokoldalúbb lehetőség a mindennapi vezetésre. A Strada, Sport, Corsa és Neve módban választható Recharge az akkumulátor akár 80%-át tölti újra az optimális teljesítmény megőrzése mellett. A Performance opció azok számára nyújt élményt, akik nem csak Strada, Sport és Corsa módban, hanem Sabbia és Terra módban is szeretnék értékelni az Urus SE-ben rejlő lehetőségeket, kiemelve a Super SUV dinamikus tulajdonságait még az aszfalton túl is.

A kiválasztott vezetési módtól függően a jármű légrugói a hasmagassághoz igazodnak, a Corsa 15 mm-től a 75 mm-ig terjedő távolságig, ha az emelőrendszer aktiválva van. A kormányzást, a vezethetőséget és a duplaturbós V8-as hangját beállító paraméterek is változóak, ami az Urus SE „személyiségében” is megmutatkozik.

Különös figyelmet fordítottak a légrugós rendszer kalibrálására az egyes vezetési módok kiemelése érdekében. A Strada számára a fejlesztési munka javította az Urus S amúgy is magas szintű kényelmét. A Sport mód még élvezetesebbé teszi a vezetést, javítva az új sebességváltó karakterisztikáját, megkönnyítve a sodródás megkezdését és folytatását. A Corsában, a kifejezetten pályafutásra tervezett módban az Urus SE teljes dinamikai potenciálját fejezi ki. Ez részben a felfüggesztés ECU/elektronikának köszönhető, amely szabályozza az alváz mozgásait (dőlésszög, dőlés, dőlés és szivattyúzás), hogy a jármű rendkívül stabillá és érzékeny legyen a versenypálya járdaszegélyei között, valamint nehéz és alacsony tapadású helyeken. felületek a 48V-os elektronikus rendszer által kezelt bukókereteknek köszönhetően. A Neve, Sabbia és Terra módokat úgy optimalizálták, hogy maximalizálják a kerék mozgását és a talajerők egyenletességét a legjobb tapadás érdekében bármilyen felületen.

[1] Az Urus SE* fogyasztási és kibocsátási értékei: Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 2,08 l/100 km; Kombinált teljesítményfelvétel: 39,5 kWh/100 Km; Kombinált CO2-kibocsátás: 51,25 g/km; Kombinált CO2 hatékonysági osztály: B; Kombinált üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral: 12,9 l/100km; CO2 hatékonysági osztály lemerült akkumulátorral: G; [WLTP]

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!