Az új Toyota Camry kényelemre és hatékonyságra tervezve

  • A Toyota világklasszis szedánja elegánsabb, sportosabb formavilágot, „kalapácsfej” orrkialakítást és átformált, LED fényszórókat kapott.
  • Az újratervezett utastér kifinomult, modern hangulatot és prémium érzést kínál
  • Az ötödik generációs Toyota hibrid technológia nagyobb teljesítményt és fokozott vezetési élményt biztosít
  • Kiemelkedő hatékonyság: 4,8 l/100 km üzemanyag-fogyasztás és 109 g/km széndioxid-kibocsátás
  • A Toyota legújabb multimédiás rendszerei és új, személyre szabható digitális műszeregysége is bekerült az autóba
  • További fejlesztések történtek a Toyota Teammate aktív biztonsági és vezetőtámogató technológiák terén

A Camry több mint 40 éve a Toyota globális modellje, a szegmens meghatározó szedánja, amely rendszeresen a legkelendőbb modellek közé tartozik, és számos piacon a Toyota zászlóshajójaként szolgál. 1982-es bevezetése óta világszerte több mint 21 millió Camryt adtak el.

Az új Camry megerősíti azokat a tulajdonságokat, amelyek fenntartják a modell népszerűségét a szedán felépítést más karosszériaváltozatokkal szemben előnyben részesítő vásárlók körében. A Toyota a formaterv és a vezetési élmény továbbfejlesztésére összpontosított anélkül, hogy csorbítaná a modell jól ismert, kiváló kényelmét és helykínálatát.

Az autó új formavilága azonnal érezteti hatását, köszönhetően az alapját adó elképzelésnek, amelyet az „energikus szépség” névvel illettek. A külsőt tekintve a lendületes, új „kalapácsfej” orrkialakítással, az élesen átformált lámpákkal és a karosszéria hosszában végighúzódó erőteljes karaktervonalakkal. Belül az új megjelenés a vezetőben és az első utasban a nyitottság érzését kelti, és nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy a kárpitok, anyagok és felületek tökéletes folytonossága révén prémium minőséget sugározzon az autó.

Az új Camry 230 ötödik generációs hibrid technológiát használ, amely nagyobb teljesítményt, fokozott hatékonyságot és még élvezetesebb vezetési élményt biztosít. Új multimédiás rendszerek és digitális műszeregység is a csomag része, amelyek könnyebb, gyorsabb csatlakoztathatóságot és reakciókat biztosítanak. Hasonlóképpen, az új modell alapfelszereltségének részét képezi a Toyota Safety Sense legújabb generációja – a biztonságot és a vezetéstámogatást szolgáló funkciók átfogó csomagján belül.

Elegáns és kifinomult külső

A Camry elegáns és kifinomult stílusa még korszerűbb és vonzóbb lett a Toyota Egyesült Államokban található CALTY formatervező stúdiójának köszönhetően. A cél egy feltűnőbb külsős megalkotása volt, amely kifejezi a kifinomultságot, a sportosság elemét és az élvezetes vezethetőséget.

A legjelentősebb változás elöl történt, ahol a Camry a Toyota új formanyelvével összhangban megkapta a „kalapácsfej” formanyelvet, amely az új Prius és C-HR modellek stílusát is meghatározza. Ez alacsonyra húzott, dinamikus arculatot kölcsönöz, amelyet a karcsú és éles szögben álló új fényszóróegységek és nappali menetfények hangsúlyoznak.

A külső méretek szinte alig változtak, de a nagyobb első túlnyúlás (+30 mm) és az alacsonyabb tetővonal dinamizmust sugároz, míg az autó oldalán húzódó erőteljes vonalak a hátsó Toyota emblémánál futnak össze, egy „csúzlira” emlékeztetve. A hátsó részen is új lámpatestek találhatók, és a díszléc és a csomagtérfedél formavilága az elülső kalapácsfej formáját idézi.

Elegáns, mégis egyszerű belső kialakítás

Az újratervezett belső tér presztízst és eleganciát sugároz, modern és kényelmes légkörrel. A középkonzolon elhelyezett új multimédiás kijelzőt a körbeölelő formák a középpontba helyezték. Az új megoldás a vezető és az első utas számára egyaránt a nyitottság érzését erősíti. Nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy a kárpitozáshoz és a díszítésekhez használt anyagok minősége és kivitelezése egységes legyen, harmonikus, prémium megjelenést és érzetet teremtve.

Az új megjelenésű műszerfal egy kiemelkedő, szoborszerűen megformált részt tartalmaz, amely egy gitár fogólapjára emlékeztet. Emellett azonban racionális kialakítású, mivel egyetlen egységet alkot, amely egy összetett alkatrészsort köt össze.

Ötödik generációs hibrid technológia

A kiemelkedő vezetési élmény fontos szempont volt a tervezés során. Az új Camry 230 a legújabb modell, amely a Toyota ötödik generációs hibrid technológiája által a teljesítmény, a vezethetőség és a hatékonyság terén elért előrelépések által kínált előnyöket élvezheti.

Ez az evolúciós fejlesztés egy új, nagyobb teljesítményű és jobb reakciójú lítium-ion akkumulátort foglal magában. A főbb alkatrészeket, köztük a transaxle egységet, az elektromos motor-generátorokat és az invertert a belső veszteségek csökkentése, valamint a súly- és helytakarékosság érdekében áttervezték – a rendszer 7,7 kilogrammal könnyebb lett. A bevált 2,5 literes, négyhengeres hibrid motorral kombinálva ezek a változtatások a teljes rendszer maximális teljesítményét 230 lóerőre (169 kW, ami +6%) növelik, miközben az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás 4,8 l/100 kilométerre, illetve 109 g/kilométerre csökken (WLTP kombinált ciklus).

A gyorsulás erőteljesebb és egyenletesebb, közel azonnali reakcióval és jobb adagolhatósággal – kiváltképp álló helyzetből indulva. A 0-100 km/órás gyorsulás 8,3 másodpercről 7,2 másodpercre csökkent. Az akkumulátor fokozott hozzájárulása azt is jelenti, hogy a motor alacsonyabb fordulatszámon is működhet, ami támogatja az üzemanyag-felhasználás és károsanyag-kibocsátás hatékonyságát és a csendesebb működést.

A vezetési élményt tovább fokozza a felfüggesztés – elöl MacPherson rugóstag, hátul kettős keresztlengőkaros – újrahangolása, amely megnyugtató reakciót és dinamikusabb kezelhetőséget biztosít, különösen a kanyargós országutakon.

Multimédia és digitális innováció

Az új Camry (piactól függően) az alapfelszereltség részeként a legújabb Toyota Smart Connect multimédiás rendszerrel van ellátva, amelyet egy 12,3” kijelzőn keresztül vezérelhetünk. Egyéb funkciókat is magában foglaló, továbbfejlesztett Smart Connect+ csomag is rendelhető.

A Toyota Smart Connect egy felhőalapú navigációs rendszerhez is hozzáférést ad, amely folyamatosan frissül élő forgalmi információkkal és egyéb élő adatokkal is. Emellett egy intelligens hangvezérlés is a csomag része, amely a legkülönfélébb parancsokra és kérésekre is reagál. A kiváló audioélmény érdekében opcionálisan kilenc hangszórós JBL prémium hangrendszer is rendelhető.

Az okostelefonok vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto csatlakozással integrálhatók az autó multimédiás rendszerébe, az utastérben pedig öt USB csatlakozó áll rendelkezésre a készülékek töltéséhez és csatlakoztatásához. A vezeték nélküli telefontöltő az alapfelszereltség része.

A megújult Camry egy új, 12,3”, teljesen digitális, testre szabható műszeregységgel is rendelhető. A műszeregység megjelenése és elrendezése egyaránt a vezető személyes ízlésének vagy az utazás típusának megfelelően alakítható.

Toyota Teammate biztonsági és vezetéstámogató rendszer

A Toyota Teammate biztonsági és vezetéstámogató funkciói a balesetfelismerés és -elkerülés, a vezetéssel járó terhek csökkentése, valamint a vezető éberségének és közérzetének figyelemmel kísérése terén a legújabb technológiákat tartalmazzák.

Az új Camry a Toyota Safety Sense legújabb generációját alkalmazza, kibővített és kiegészítő funkciókkal, amelyeket továbbfejlesztett kamera- és radarrendszer támogat, amely megnövelt érzékelési területtel rendelkezik, és a járművek, úthasználók és tárgyak szélesebb körét képes felismerni.

Ez a javított érzékelési képesség teszi az ütközést megelőző rendszert (PCS) hatékonnyá a városi forgalomban, beleértve a potenciális frontális ütközések felismerését is. A kereszteződés asszisztens immár képes felismerni a két sávon át közeledő forgalmat, valamint a gyalogosokat, kerékpárosokat és az oldalról közeledő járműveket.

A vészhelyzeti kormányasszisztens új funkcióként került be a Camry biztonsági rendszerei közé. Ez felismeri a veszélyforrást, például egy parkoló autót vagy az út szélén sétáló gyalogost, és a biztonságos kikerüléshez segítséget nyújt a kormányzásban és szükség esetén enyhén fékez, miközben az autót a forgalmi sávban tartja.

További védelmet nyújt a gyorsulásgátló, amely korlátozza a gázadást és amennyiben szükséges, fékez is, ha a vezető erőteljesen gyorsítana annak ellenére, hogy közvetlenül előtte egy akadály – például egy másik jármű – van.

A biztonságot és a kifinomultabb, kényelmesebb vezetést az adaptív sebességtartó automatika (DRCC) legújabb fejlesztései fokozzák. Az irányjelzővel összekapcsolt vezérlésnek köszönhetően az autó már akkor elkezd gyorsítani, amikor a vezető jelzi előzési szándékát. Az intelligens rendszer felismeri, ha egy másik jármű van abban a sávban, amiben előzni szeretne a vezető, és ebben az esetben nem kezd el gyorsítani. A rendszer segít elkerülni a nem szándékos előzést is, amikor nem a megfelelő oldalon előz a vezető. A lassítási asszisztens egyenletesen lelassítja az autót, amikor olyan sávba vált, ahol egy lassabb jármű van előttünk.

A DRCC immár gyorsabban érzékeli azt is, ha egy másik jármű bevág az autó elé, így a Camry egyenletesebben tudja lelassítani a járművet. Az úttest jobb érzékelése pedig nyugodtabbá és kényelmesebbé teszi a kanyarokban való haladást azzal, hogy időben beállítja a megfelelő sebességet.

Az új proaktív vezetési asszisztens (PDA) számos védelmet nyújt a kis tempójú forgalomban való közlekedés során. Három fő funkciója van:

  • Az akadályfelismerő asszisztens idejekorán észleli az előttünk lévő veszélyforrásokat, például a parkoló járműveket, kerékpárosokat és gyalogosokat, illetve támogatást nyújt a kormányzásban és a fékezésben, hogy az autó ne közelítse meg túlságosan az akadályokat.
  • A lassítási asszisztens egyenletesen lassítja az autót, amikor a vezető egy lassabb jármű mögé vagy kanyarba érve leveszi a gázpedálról a lábát.
  • A kormányzási asszisztens a kormányerősséget az útpálya és a vezető által a kormánykerék használata között észlelt különbségekhez igazodva változtatja, finom és természetes támogatást nyújtva a vezetésben.

További újdonság a sáv- és nyomtartó rendszer bekapcsolásakor működő vészmegállító rendszer. Ez érzékeli, ha a vezető egy ideje nem nyúlt bele a kormányzásba, nem fékezett vagy nem adott gázt. Ilyenkor hangjelzést ad és megjelenít egy figyelmeztető jelzést, amennyiben pedig a vezető továbbra sem reagál, akkor az autót egyenletesen állóra fékezi, és bekapcsolja a vészvillogót.

CAMRY HYBRID 230 – MŰSZAKI ADATOK

ERŐFORRÁSHYBRID 230
TÍPUSA4 HENGERES, SOROS
SZELEPEK16 SZELEPES DOHC
ÜZEMANYAGRENDSZERKÖZVETLEN TÖBBPONTOS BEFECSKENDEZÉS
HENGERŰRTARTALOM (CM3)2.487
ÖSSZTELJESÍTMÉNY (LE / KW)230 / 169
BELSŐ ÉGÉSŰ MOTOR MAX. TELJ. (kW @ 1/PERC)137 @ 6,000
BELSŐ ÉGÉSŰ MOTOR MAX. NYOM. (Nm @ 1/PERC)221 @ 3,200-5,200
HIBRID RENDSZERHYBRID 230
AKKUMULÁTORLÍTIUM-ION
AKKUMULÁTOR KAPACITÁSA (3HR) AMP.HR.4,0
ELSŐ ELEKTROMOTOR TÍPUSAÁLLANDÓ MÁGNESES SZINKRONMOTOR
MAX. TELJESÍTMÉNY (LE / KW)136 / 100
TELJESÍTMÉNYHYBRID 230
VÉGSEBESSÉG (KM/ÓRA)180
GYORSULÁS 0-100 KM/ÓRÁRA (MP)7,2
FOGYASZTÁSHYBRID 230
WLTP KOMBINÁLT CIKLUS (L/100KM)4,8
ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L)50
CO2-KIBOCSÁTÁSHYBRID 230
EURO BESOROLÁSEURO 6 AP
WLTP KOMBINÁLT CIKLUS(G/KM)109
FELÉPÍTÉS
ELSŐ FUTÓMŰMACPHERSON RUGÓSTAG
HÁTSÓ FUTÓMŰKETTŐS KERESZTLENGŐKAROS
KORMÁNYZÁS FORDULAT VÉGÁLLÁSOK KÖZÖTT
FOGASLÉC ÉS FOGASKERÉK 2,71
BRAKES FRONT REAR
BELSŐ HŰTÁSŰ TÁRCSA ÚSZÓNYEREGGEL, 1 HENGER TÖMÖR TÁRCSA ÚSZÓNYEREGGEL, 1 HENGER
KÜLSŐ MÉRETEK
TELJES HOSSZÚSÁG (MM)4.920
TELJES SZÉLESSÉG (MM)1.840
TELJES MAGASSÁG (MM)1.445
NYOMTÁV ELÖL (MM)1.590
NYOMTÁV HÁTUL (MM)1.610
TENGELYTÁVOLSÁG (MM)2.825
ELSŐ TÚLNYÚLÁS (MM)995
HÁTSÓ TÚLNYÚLÁS (MM)110
CSOMAGTÉR (L VDA)
TÉRFOGATA493
TÖMEG (KG)HYBRID 230
ÖNSÚLY MIN1.560
MAX1.590
TOTAL GROSS WEIGHT2.100

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!