A 2025-ös Honda NT1100 és NT1100 Electronic Suspension

25YM Honda NT1100

Áttekintés: 

A 2022-ben bevezetett NT1100 teljesen új koncepciót képvisel a Honda kínálatában. Ez egy kényelmes, fordulékony, kimagasló teljesítményű túramotor, melynek nyergében minden egyes kilométer hihetetlenül élvezetes. Így aztán felettébb népszerű a vásárlók körében, akik jövőre már továbbfejlesztett formában vehetik meg az NT modellcsalád tagjait. A soros, kéthengeres motor még erősebb lett a középső fordulatszám-tartományban, a hattengelyes helyzetérzékelő pedig még pontosabb adatokat szolgáltat a vezetéstámogató eszközöknek a hatékonyabb működés érdekében. Újdonság a hagyományos Showa rugózóelemekkel felszerelt alapmodell mellé érkező, elektronikus szabályozású futóművel felszerelt NT1100 Electronic Suspension, melynek SHOWA EERA™ felfüggesztése minden helyzetben optimális csillapítást szavatol. Ugyancsak átdolgozták a letisztult, áramvonalas idomzatot és az – immáron egy kézzel állítható – szélvédőt is, továbbá újra rajzolták az alsó és a felső légterelőket, hogy fokozzák az aerodinamikai hatékonyságot és az időjárás-védelmet. Emellett nappali menetfénnyel (DRL) egészítették ki a kettős LED-fényszórót, nagyobbá, illetve kényelmesebbé tették a nyerget, 150 mm-rel megtoldották az első sárvédő hátsó részét és az alapfelszereltség részeként kínált oldaldobozok szállítókapacitását is megnövelték. Menetbiztonsági és vezetést segítő eszközei között megtalálható a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), az Egykerekezés-gátló (Wheelie Control) és a – három gyári plusz két személyre szabható karakterisztikát felkínáló – üzemmódkapcsoló. Lassításáról radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyergek gondoskodnak, kerekein pedig 120/70 R17, illetve 180/55 R17 méretű abroncs feszülnek. Mindezt a 6,5”-es, érintőképernyős TFT-műszeregység koronázza meg, mely Apple CarPlay®- és Android Auto®-csatlakozási lehetőséget kínál fel a pilótának.

Bevezetés:

A kétkerekűek világa tele van kalandra termett modellekkel, melyek teljesítmény, kezelhetőség, hosszú távú kényelem és műszakiság terén is a legmagasabb színvonalat képviselik, de méretüket és megjelenésüket tekintve sok motoros ízlésétől távol állnak. Ezen a helyzeten hivatott változtatni a 2022-ben bemutatott, gazdagon felszerelt, sportmotorokat megszégyenítően dinamikus NT1100, ami mindennapos ingázásra és hosszabb, csomagokkal teli túrákra egyaránt alkalmas.

A Honda – évtizedes tapasztalattal büszkélkedő – mérnökeinek hála, minden szempontból megfelel az elvárásoknak. Még a fiatalabb pilóták fejét is elcsavarta, ami nem csoda, hiszen a nagysikerű CRF1100L Africa Twin vázára, illetve erőforrására épül, és csupa olyan tulajdonsággal ruházták fel, ami elengedhetetlen a változatos szerepkör betöltéséhez. 

Képességeinek és alapáras tartozékainak köszönhetően eddig 12 000 darab talált gazdára belőle, és 2023-ban Európa legnagyobb példányszámban eladott sport-túra motorja volt. A Honda mérnökei jelentősen átalakították az NT1100-at a 2025-ös modellévre. Fokozták a teljesítményt, a használati értéket, valamint a hosszú távú kényelmet, és bemutatták az elektronikus szabályozású futóművel felszerelt Electronic Suspension kivitelt. Ezzel újfent bebiztosították a tökéletes mindenesként jellemezhető NT helyét a kategória élén, méghozzá hosszú évekre.

Áttekintés

Kényelmes, fürge és élvezetes – így jellemezhetjük dióhéjban a 2025-ös NT1100-at. 

Hála az átdolgozott szívó- és kipufogóoldalnak, valamint a hatékonyabbá tett égési folyamatnak, a soros, kéthengeres, 1084 cm3-es kéthengeres 7%-kal erősebbé vált az alsó és a középső fordulatszám-tartományban, ugyanakkor csúcsteljesítménye nem csökkent. 

A hattengelyes helyzetérzékelő (Inertial Measurement Unit, IMU) már nemcsak a háromfokozatú, egykerekezés-gátlóval kiegészített kipörgésgátlót vezérli (HSTC), hanem a kanyar-ABS-t és a hátsó kerék elemelkedését meggátoló rendszert (Rear Lift Control) is. A pilóta három gyári – teljesítményleadást és motorféket szabályozó – üzemmód (URBAN, RAIN és TOUR) közül választhat, továbbá rendelkezésére áll egy USER konfiguráció, amelyet saját maga programozhat. 

Az NT1100 elegáns, letisztult idomzata még kifinomultabb és stílusosabb lett 2025-re, ugyanakkor elsőosztályú időjárás-védelmet nyújt a laza, kényelmes üléshelyzetben túrázó motorosnak, és aerodinamikai hatékonysága is elismerésre méltó. Az is szembeötlő, hogy a kettős LED-fényszórót nappali menetfénnyel (DRL) egészítették ki, az irányjelzőket pedig integrálták a lámpatestbe, hogy még egységesebb legyen a formavilág és jobb a láthatóság. Az időjárás-védelmet az alsó és felső légterelők optimalizálásával, az első sárvédő meghosszabbításával, valamint a szélvédő átformálásával növelték. Utóbbi helyzete egy kézzel, a nagyobbá és kényelmesebbé tett vezetőülésből állítható. Az NT1100 használati értékhez hozzájárulnak a megnövelt méretű, ezentúl teljes értékű, zárt bukósisak befogadására alkalmas, alapáras oldaldobozok is. 

A 2025-ös modellév nagy újdonsága az alapmodell mellé érkező, elektronikus szabályozású SHOWA EERA™ (Showa Electronically Equipped Ride Adjustment) futóművel felszerelt NT1100 Electronic Suspension változat. Ez a különféle üzemmódokban használható, ultramodern felfüggesztés automatikusan igazodik aktuális útviszonyokhoz, és lehetőséget ad a vezetőnek, hogy menet közben változtasson hátsó rugó-előfeszítésen. 

Akárcsak eddig, 310 mm-es tárcsákat találunk az első keréken, ezeket négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek fogják közre, míg az abroncsok mérete 120/70 R17 és 180/55 R17. 

Szintén a gondtalan túrázást szolgálja a teljesen személyre szabható, 6,5 hüvelykes, színes, TFT- műszeregység, mely Apple CarPlay® és Android Auto® okostelefon-csatlakozási lehetőséget is felkínál a pilótának. A prémiumszintű alapfelszereltség fűthető markolatot, USB- és szivargyújtóaljzatot, automatikusan kikapcsoló irányjelzőt és Automatikus Vészvillogót (Emergency Stop Signal, ESS) is magában foglal, miként a középállvány is szériatartozék. 

A jól bevált, dupla kuplungos, automatikus erőátvitelt (DCT) a lágyabb – alsó sebességtartomány-beli – működés érdekében szintén frissítették 2025-re, egyszersmind összekapcsolták a helyzetérzékelővel (IMU), hogy még ösztönösebbnek tűnjenek a váltások kanyarodás közben. 

A 2025-ös NT1100-at az alábbi színekben rendelhetik meg a vásárlók: 

  • *ÚJ* Matt Warm Ash Metallic (metálszürke)
  •  *ÚJ* Gunmetal Black Metallic (metálfekete)
  • Pearl Hawkseye Blue (gyöngyházkék)

Stílusát, teljesítményét és használati értékét illetően is szintet lépett a Honda NT1100 >>>

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!