A 2025-ös Honda NT1100  erőforrása és elektronikája 

25YM Honda NT1100

  • Immáron minden vezetést segítő rendszer működését a hatfokozatú helyzetérzékelő (IMU) vezérli
  • 3 gyári és 2 személyre szabható teljesítményleadást felkínáló üzemmód
  • Háromfokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) integrált egykerekezés-gátlóval

 Az új NT1100 elektronikai rendszerének két legfontosabb eleme az elektronikus gázmarkolat (TBW) és a hattengelyes helyzetérzékelő (IMU). A pilóta három előre programozott menetüzemmód közül választhat, attól függően, hogy milyen tapadási és útviszonyok várhatóak a következő kilométereken, emellett a teljesítmény és motorfék mértékét is három lépcsőben szabályozhatja. Az egyes üzemmódok elérése roppant egyszerű, hiszen a kormány bal oldalán elhelyezett kapcsolóval kezelhető a rendszer. 

  • VÁROSI (URBAN): ez az alapbeállítás, ekkor a teljesítményleadás és a motorfék mértéke is közepes szintű.
  • ESŐ (RAIN): jelentősen csökken a teljesítmény és a motorfék mértéke, hogy nedves, csúszós úton se veszítsen tapadást a hátsó kerék.
  • TÚRA (TOUR): a maximális teljesítmény és motorfék rendelkezésre áll, ezáltal utassal, valamint csomagokkal is dinamikus a motor.
  • FELHASZNÁLÓ (USER) 1 és 2 mód: szabadon beállítható bármelyik paraméter. Természetesen a pilóta korábbi beállításait elmenti a rendszer, és minden induláskor felajánlja azokat, tehát elegendő egyszer beprogramoznia a segédletek működését.

 A három fokozatot felkínáló, integrált egykerekezés-gátlóval kiegészített Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) az IMU valós idejű adatai (hossz- és oldalirányú dőlés, sodródás) alapján működik és a 3. szinten a legszigorúbb. 

A műszeregység természetesen kijelzi, hogy melyik HSTC-felirat aktív, és a rendszer akár teljesen ki is kapcsolható.

Stílusát, teljesítményét és használati értékét illetően is szintet lépett a Honda NT1100 >>>

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!