A magyarországi gépjárműpiac 8,6 százalékkal bővült az idén az első háromnegyed évben
Az új autók magyarországi piaca 8,6 százalékkal bővült az idén az első háromnegyed évben a tavalyi év hasonló időszakával összevetve, a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adatai szerint.
Az idén január és szeptember között 89 052 új személygépkocsit adtak el, míg egy évvel korábban 83 016-ot.
Kishaszonjárműből 18 393 került forgalomba, az előző évben 15 325, a nagyhaszonjárművek eladása 4260-ra csökkent az előző évi 4730-ról.
Új motorból 6347 került az utakra az előző évi 5606 után.
A magyarországi újautó-piac az idén márciusban és júniusban volt a legélénkebb, kiugróan magas 12 890, illetve 11 723 darabos forgalomba helyezéssel. A mélypont augusztusban jött el, ekkor 8111 autót helyeztek forgalomba a kereskedések. Szeptemberben megindult az élénkülés 9074 darabbal, de ez még elmaradt a 2023. szeptemberi 9796-tól.
Szeptemberben a Skoda volt a legkelendőbb márka Magyarországon 1096 forgalomba helyezett személyautóval. A Porsche Hungaria márkaigazgatója, Németh János szerint ez nagyrészt a jelentősen megújult modelleknek és a gyártás normalizálódásának köszönhető. A Skoda a január-szeptemberi adatok alapján a harmadik a márkák erősorrendjében.
A teljesen elektromos személyautók (BEV) szegmensében a BYD márka szeptemberre már elérte 22,7 százalékos részesedést Magyarországon 176 új gépjármű regisztrációjával, így piacvezető – erről már a világ vezető New Energy Vehicles (NEV) gyártója, BYD magyarországi PR-cége számolt be.
Az MTI-hez eljuttatott közleményükben emlékeztetnek, hogy a márka forgalmazása 2023 októberében kezdődött meg Magyarországon, azóta 1000 autót adtak át a vevőknek, és szeptemberben immár a harmadik egymást követő hónapban a BYD volt a legnépszerűbb a BEV szegmensben Magyarországon. A további gyors növekedést még az idén újabb három modellel támasztják meg, eközben folyik az országos márkakereskedői hálózat kiépítése.