Itt az ideje támogatni a magánszemélyek használt elektromos autóvásárlását

Az e-autók árcsökkenésével párhuzamosan a kereslet is növekszik, melynek támogatására a következő programot javasoljuk: Hasonlóképpen a futó állami pályázathoz, 3 akkumulátor kapacitás szintet és összeget lehetne meghatározni: 41 kWh alatt 500e Ft., 41 és 59 kWh között 800eFt., 59 kWh felett 1.2 mFt.

Egy e-autóra csak egyszer lehet igénybe venni, függetlenül attól, hogy korábban részesült-e az adott e-autó támogatásban. Külföldről behozott e-autók is részesülhetnek a támogatásban, 2 éves kortól maximum 10 éves korig, 1 év elidegenítési tilalom mellett. A támogatási összeget közvetlenül a magánszemély kapná (pályázat nélkül), amennyiben megfelel bizonyos feltételeknek (pl. nincs köztartozása). Egyes külföldi gyakorlatok a szociális helyzet alapján, a jövedelmi szinttel is összekapcsolják a támogatást Megfontolandó, hogy amennyiben a magánszemély igazolható jövedelme nem éri el az átlagbér mértékét, úgy további 100-200e Ft. támogatási összegben részesülhet az akkukapacitás függvényében utalandó támogatás mellett.

A magánszemélyek használt e-autó támogatásának fedezetét a jelenleg is futó támogatási program keretösszegének átcsoportosítása adhatja. 5 milliárd Ft. átcsoportosítása esetében a magasabb támogatási összeggel számolva is több, mint 4000 használt e-autó vásárlása válna támogathatóvá. A témát érintő részletesebb információk szervezetünk honlapjának főoldalán érhetőek el.

Marsi Norbert Elnök

MTI-OS / Kiadó: Magyar Elektromobilitási és Technológiai Egyesület

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!