Tekintse meg a Bugatti Tourbillon hihetetlen meztelen alvázát teljes dicsőségében

  • A Bugatti Veyron és a Chiron két évtizeden át ugyanazon az alapplatformon működött.
  • A vadonatúj futómű lehetővé teszi a Bugatti számára, hogy hatékonyan csomagolja a Tourbillon összetett hibrid hajtásláncát.
  • A hibrid hajtáslánc egy szívó, 8,3 literes V16-os motort ötvöz három villanymotorral.

Amikor Mate Rimac átvette a Bugattit, és ki kellett találnia az ikonikus Veyron és Chiron megfelelő utódját, valami olyat akart alkotni, ami nemcsak kívülről néz ki gyönyörűen, hanem egy műalkotásnak is tűnik az összes karosszériaelemével. levetkőzve. A Tourbillon kitett szénszálas alvázának szemrevételezése után valószínűleg egyetért azzal, hogy pontosan ezt sikerült elérni.

A Bugatti folyamatban lévő sorozatának legújabb epizódjában, amely mélyen belemerül az új hibrid hiperautóba, a márka technológiai igazgatója, Emilio Scervo és a vezető járműmérnök, Paul Burnham bemutatja az alvázat teljes pompájában. Míg a Veyron és a Chiron két évtizeden át ugyanazokat az alapokat használta, a Tourbillon teljesen új.

Erre az új futóműre azért volt szükség, hogy az autó hibrid hajtáslánca valósággá váljon. Közvetlenül az utastér mögött egy szívó, 8,3 literes V16-os található, míg a platform közepén egy T alakú 24 kWh-s akkumulátor található. Az autóban három villanymotor is található, amelyek közül kettő az első tengelyen, egy pedig a motorhoz kapcsolódik. Annak érdekében, hogy minden elférjen, a Bugatti két üzemanyagtartályt használ a V16 mindkét oldalán. Ügyesen beépítette a hátsó ütközőszerkezetet is, a hatalmas szénszálas diffúzor nélkül.

A Tourbillon elején ötöt találtak a hiperautó által használt nyolc hűtőből. Ezek közül kettő közvetlenül a motorba vezeti a levegőt, míg a középen elhelyezett többi a patkórácsból irányíthatja a levegőt az elektromos alkatrészek és a kabin hűtésére. A szoros csomagolás ellenére a Bugattinak sikerült helyet találnia egy kis tárolóhelynek a motorháztető alatt.

A Bugatti emellett az ülések rögzítését is választotta, így a tengelytáv rövidebb marad, ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a Tourbillon alacsonyabb legyen, mint a Chiron. A vezető és az utas kissé közelebb helyezkednek el egymáshoz, így minimálisra csökkentik az autó elülső részét.

„Amire a legbüszkébb vagyok, az az, hogy az autó általános dizájnja egyetlen kéz munkájaként hat” – tette hozzá Scervo. „Bár sok tehetséges közreműködő vett részt benne, a Tourbillon teljes és holisztikus terméknek tűnik. Már csak ránézésre is érzékelhető, hogy nem csak összedobott alkatrészek gyűjteményéről van szó; a nulláról indulva létrehoztunk valami összefüggő és alaposan átgondolt dolgot, mintha egyetlen elképzelés alkotta volna meg – egy igazán páratlan Bugattit.”

carscoops

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!