A BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelljei töretlen népszerűségnek örvendenek, a propaganda szerint

  • Január és szeptember között 19,1 százalékkal nőtt a tisztán elektromos meghajtású modellek értékesítési mutatója
  • A müncheni központú vállalatcsoport az év első kilenc hónapjában világszerte 1 754 158 darab új autót adott el
  • Európában a BMW márka jelentős értékesítési gyarapodást ért el
  • A MINI márka az esztendő harmadik negyedévét a tisztán elektromos meghajtású modellek magasabb eladási mutatójával zárta

2024 első kilenc hónapjában a BMW Group a globálisan változékony piaci körülmények ellenére is növelni tudta tisztán elektromos meghajtású modelljei értékesítési mutatóját: a világszerte eladott 294 054 darab új autó 19,1 százalékos fejlődésnek felel meg. A BMW márka ebből 266 151 darab modellel vette ki a részét, ami az előző esztendő első háromnegyed évéhez képest 22,6 százalékos növekedést jelent. Hasonló tekintetben a MINI márka 54,3 százalékos javulást ért el a harmadik negyedévben, szám szerint 16 536 darab tisztán elektromos meghajtású modellt értékesítve.

„Tisztán elektromos meghajtású modelljeink világszerte sok ügyfelet nyernek meg – ahogyan azt értékesítési mutatóink jelentős, kétszámjegyű növekedése is mutatja” – fogalmazott Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Az európai régióban is növelni tudtuk eladásainkat. Vonzó modellpalettánk, amelyet a technológiai nyitottság jegyében fejlesztettünk ki, a folyamatosan változó piaci körülmények ellenére is sikert sikerre halmoz. A BMW márka jelentős piaci részesedést szerzett Európában, amellyel a régió növekedési rátáját is túlteljesítette” – tette hozzá.

Európában a BMW márka összesen 577 803 darab új autót adott el 2024 első kilenc hónapjában, ami a többek között Nagy-Britanniában, Olaszországban és Franciaországban tapasztalható kimagasló keresletnek köszönhetően 7,6 százalékos növekedést jelent. A bajor prémiummárka tisztán elektromos meghajtású modelljei szintén nagyon jól teljesítettek Európában: a 121 844 darab modell 35,8 százalékos gyarapodással ér fel.

A BMW Group világszerte 1 754 158 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített az év első kilenc hónapjában, ami 4,5 százalékos csökkenés. Utóbbi részben az IBS (Integrated Braking System) meghibásodásban érintett modellek javítása következtében begyűrűző átadáslassítás – amely a harmadik negyedév mutatóira jelentős hatást gyakorolt –, valamint a Kínában jelentkező nehéz piaci körülmények számlájára írható. E fejlemények tekintetében a BMW AG szeptember 10-én a 2024-es piaci évre kitűzött értékesítési céljait is felülvizsgálta.

Január és szeptember között a BMW márka tisztán elektromos meghajtású modelljei töretlen népszerűségnek örvendtek: a globálisan értékesített 266 151 darab autó 22,6 százalékos növekedést jelent. A legnagyobb fejlődést a BMW iX1* és a BMW i4* érte el. 2024 első kilenc hónapjában a bajor prémiumgyártó világszerte összesen 1 583 485 darab új autót értékesített, ami 2,3 százalékos csökkenés. Ez idő alatt a BMW M GmbH 146 574 darab teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű modellt adott át ügyfeleinek, ami 2,0 százalékos javulást jelent, többek között a BMW M2* és a BMW M3 Touring* modelleket övező, kimagasló ügyfélérdeklődésnek köszönhetően. A MINI márka, amely idén teljes portfólióját megújítja, világszerte összesen 166 703 darab új autót értékesített szeptember végéig. Ez 20,9 százalékos csökkenés. Az esztendő harmadik negyedévében a tisztán elektromos meghajtású MINI modellek kiváltképp nagy népszerűségnek örvendtek és 54,3 százalékos értékesítési növekedést produkáltak. Ez szám szerint 16 536 darab modellt jelent. Január és szeptember között 3 970 darab Rolls-Royce modell kelt el, ami 12,8 százalékkal marad el az előző esztendő megegyező időszakának mutatójától.

BMW Motorrad ez idő alatt 163 436 darab robogót és motorkerékpárt értékesített, ami 0,9 százalékos csökkenés.

A BMW Group értékesítési eredményei 2024 harmadik negyedévében és első háromnegyed évében

 2024 harmadik negyedéve2023 harmadik negyedévéhez képest2024 első háromnegyed éve2023 első háromnegyed évéhez képest
BMW Group összes autó540 882-13,0%1 754 158-4,5%
BMW márka487 062-11,4%1 583 485-2,3%
BMW M GmbH47 057-3,9%146 574+2,0%
MINI márka52 669-25,2%166 703-20,9%
BMW Group hálózatról tölthető autók*140 065+0,1%409 122+6,2%
BMW Group tisztán elektromos meghajtású autók103 440+10,1%294 054+19,1%
Rolls-Royce Motor Cars1 151-16,2%3 970-12,8%
BMW Motorrad50 364-3,2%163 436-0,9%

*A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek

A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata

 2024 harmadik negyedéve2023 harmadik negyedévéhez képest2024 első háromnegyed éve2023 első háromnegyed évéhez képest
Európa219 269-1,0%679 432+1,4%
Németország*64 846-8,8%195 381-5,1%
Ázsia205 987-24,1%699 262-10,7%
Kína147 691-29,8%523 638-13,1%
Amerikai kontinens101 256-10,7%330 546-2,2%
Egyesült Államok83 412-9,2%271 399-2,1%

*Előzetes értékek

*Átlagos üzemanyag-fogyasztási, illetve kombinált energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!