Az 1966-os Ferrari 275 GTB nyerte a Best of Show díjat a 2024-es Concorso d’Eleganza Varignana 1705-ön
- Egy 1966-os Ferrari 275 GTB, 08795 alváz, megnyeri a Best of Show díjat a 2024-es Concorso d’Eleganza Varignana 1705 versenyen, amelyet a Palazzo di Varignana-ban rendeztek meg Bolognában, Olaszországban.
- A nemzetközi autóipari szakértőkből álló kiváló zsűri 35, többnyire 1973 előtt készült autót értékelt , amelyeket a tervezésük, származásuk és mérnöki kiválóságuk alapján válogattak össze hat versenyképes osztályban.
- A második alkalommal megrendezett eseményen az autók legrangosabb kollekciója gyűlt össze egy hétvégére a bolognai luxusüdülőhelyen.
- A további kategóriagyőztesek között szerepelt egy 1925-ös Bugatti Type 35A, egy 1950-es Alfa Romeo 2500 SS Villa D’Este és egy 1964-es Porsche 904, sok más rendkívüli jármű mellett, amelyek az autóipari örökséget ünneplik.
- További információért a Concorso d’Eleganza Varignana 1705-ről látogasson el a következő oldalra: https://www.palazzodivarignana.com/en/experiences/concorso-deleganza/
A Concorso d’Eleganza Varignana 1705 második kiadását a Giuseppe Matildi úr tulajdonában lévő ikonikus 1966-os Ferrari 275 GTB-vel fejezte be, és megkapta a tekintélyes Best of Show díjat.
Az idei eseményt 2024. szeptember 27-29. között rendezték meg az olaszországi bolognai Palazzo di Varignana fényűző üdülőhelyen, akik a rendezvény szervezői voltak. A Palazzo di Varignana tovább erősítette hírnevét, mint az olasz vendégszeretet és a kiváló kulináris kiválóság menedéke, rendkívüli és elbűvölő környezete révén megtestesítve az „olasz életmód örökségét” – egy elegáns üdülőhely a festői bolognai dombok között.
2024 Concorso d’Eleganza Varignana 1705
Összesen 35, főként 1973 előtt készült autót mutattak be hat különálló osztályban a Palazzo di Varignana gyönyörű környezetben, a fenséges bolognai dombok hátterében. Mindegyik modell egy műfaj-meghatározó pillanatot képviselt az autók történetében, és a világ autóipari szakértőiből álló, nagyra becsült zsűri gondosan választotta ki őket csúcsminőségű tervezési értékeik, származási tisztasága és kitűnően kivitelezett mérnöki munkái miatt.
A 2024-es kiadás autóipari ínyenceiből álló kitüntetett zsűri tagja volt Stefano Pasini, a zsűri elnöke és több mint 30 autóipari könyv neves szerzője; Stephen Bayley, építész, író és az Octane magazin munkatársa; Alessandra Giorgetti, a Registro Internazionale Touring Superleggera alelnöke; François Melcion, a Retromobile Paris igazgatója; Gianni Mercatali, legendás luxuskommunikációs és üzletvezető; Adolfo Orsi, autótörténész és a Maserati márka őrzői család sarja; és Peter Read, a Royal Automobile Club Motoros Bizottságának elnöke.
A kiállítás legjobbja – 1966-os Ferrari 275 GTB
A Giuseppe Matildi úr tulajdonában lévő 1966-os Ferrari 275 GTB (alvázszám: 08795) nemcsak kategóriáját, az Il Meglio Della Motor Valley-t (A Motor Valley legjobbja) nyerte meg, hanem a „Best of Show” díjat is elnyerte a versenyen. 2024 Concorso d’Eleganza Varignana 1705.
Eredetileg 1966-ban, Milánóban, a Crepaldi márkakereskedésen keresztül értékesítették ezt a speciális 275 GTB-t, a hosszú orrú sorozatból készült utolsó 105 autó egyike, és jelentős helyet foglal el a Ferrari történetében. Ez az autó egy korlátozott sorozat része volt, amelyet a Torque Tube alváz tesztelésére módosítottak – ez a kulcsfontosságú fejlesztés, amelyet olyan jövőbeli modellekre alkalmaznának, mint a 275 GTB/4 és a Daytona. Ezt a mérnöki fejlesztést azért vezették be, hogy megoldja a korábbi modellekben előforduló vibrációs problémákat, beleértve a rövid orrú változatokat és a korai, frissített alváz nélküli hosszú orrú modelleket is.
Ez a bizonyos 275 GTB a „könnyített” sorozat része, alumínium ajtókkal és motorháztetőkkel, ami megkülönbözteti a teljesen acél házas modellektől vagy a teljesen alumíniumból készült modellektől. A Ferrari Classiche is tanúsította, ami bizonyítja hitelességét és történelmi jelentőségét.
Matildi úr 1989 óta a tulajdonosa az autónak, és a világ legrangosabb rendezvényein is bemutatta. Az autó 10 Tour de France-on, valamint 8 Italia Classicán vett részt. Versenyképes törzskönyvét tovább erősíti FIVA bizonyítványa és ASI regisztrációja. Emellett az autó meghívást kapott a Ferrari 50. évfordulójának ünnepségére 1997-ben Rómában, ami tovább erősítette státuszát a Ferrari elitben.
A Ferrarit 1996-ban az évforduló ünneplése előtt Sauro teljesen felújította, a közelmúltban pedig Bonini újabb aprólékos felújításon esett át, ami két és fél évig tartott. Ez a második restaurálás arra összpontosított, hogy az autót a mai magas színvonalhoz hozzuk, miközben megőrizzük gazdag történelmét. Mind a karosszériát, mind a krómozást, a belső teret és a motort gondosan helyreállították, hogy tökéletes legyen a koncours minősége, megőrizve az autó örökségét, miközben készen áll a jövőbeli versenyekre.
Ez a rendkívüli Ferrari 275 GTB a versenytörténet, az úttörő mechanikai módosítások és a kiváló helyreállítások kombinációjával elbűvölte Varignana bíráit, és 2024-ben elnyerte a kiállítás Best of Show címét.
A győztes Ferrari 275 GTB kapcsán a zsűrik csodálatukat fejezték ki lélegzetelállító szépsége miatt, és a Ferrari kézművesség egyik legszebb példájának nevezték, amit valaha láttak. Dicsérték a hibátlan restaurálást, amely a Ferrari egyik legikonikusabb árnyalatában – az élénk „Giallo Fly” sárga színben – kiemelte a 275 GTB időtlen dizájnját. Az autó kiváló megjelenése és mechanikai tökéletessége egyértelműen és méltóvá tette a Best of Show címet.
A 275 GTB-n túl a zsűriket mélyen lenyűgözte a Concorso d’Eleganza Varignana 1705-ön versenyző járművek általános színvonala. Az eseményen az autók kiemelkedő választékát mutatták be, amelyek mindegyike aprólékosan felújított és gazdag történelemmel. A bírák hangsúlyozták, hogy a nem nyertes járművek semmiképpen sem voltak rosszabbak, de a pályaművek minősége miatt a kiválasztási folyamat az egyik legnagyobb kihívás, amellyel valaha szembe kellett nézniük.
A kiállított 35 autó mindegyike egyedi történetet mesélt el, akár történelmi versenykönyvek, akár ritka, innovatív dizájn révén. A résztvevő autók – a Bugattistól a Porschékig és a Lamborghinikig – kidolgozottságának színvonala és történelmi jelentősége 2024 egyik legemlékezetesebb versenyeseményévé tette ezt, ahol az autók az autóipari tervezés és innováció egyik legnagyobb korszakát képviselik.
A megkoronázásra szombat este került sor egy exkluzív vacsora alkalmával a Palazzo Bentivoglio elegáns termeiben. Matildi úr nagyon büszke volt, hogy elnyerte a Best of Show díjat, és kijelentette: „Nagyon örülök, hogy megkaptam ezt a rangos „best of show” díjat a Concorso d’Eleganza a Palazzo di Varignana-ban! Csodálatos helyszín volt, a verseny lebonyolítása minden szempontból a legmagasabb színvonalú és profi volt!
„Külön dicséretet szeretnék mondani Dr. Gherardinak, aki csodálatos előrelátással hozta létre ezt a varázslatos üdülőhelyet. És a szervezőbizottságnak, akik kétségtelenül nagyszerű eseményt hoztak létre, amely még évekig sikeres lesz.”
További osztálygyőztesek és különdíjak
A „Prima Del Temporale” (Vihar előtt) osztályban Giulio Felloni 1925-ös Bugatti Type 35A-ja lopta el a bemutatót, megtestesítve a háború előtti autóipari elegancia és teljesítmény szellemét. Klasszikus dizájnja és versenyen kifejlesztett tervezése kiemelkedővé tette ebben a történelmi kategóriában.
Az „olasz Fuori Dal Coro” (olasz lázadók) kategóriában Fabrizio Livon 1950-es Alfa Romeo 2500 SS Villa D’Este-je a legnagyobb elismerésben részesült. Ez a gyönyörűen megőrzött modell, amely a tekintélyes Villa D’Este-ről kapta a nevét, a háború utáni olasz luxus és kézművesség vonzerejét példázza.
Az „Eccellenze di Stoccarda” (Stuttgart kiválósága) osztályában az 1964-es Porsche 904, amelyet Stefano Martinoli a Progetto 33AG számára bemutatott, győzött. A stuttgarti mérnöki munkák csúcsaként ezt az autót könnyűsúlyú kialakításáról és versenyzői származásáról ismerték el, amelyek hozzájárultak a Porsche márka meghatározásához az 1960-as években.
Andrea Baroni 1963-as Jaguar XKE 3.8 OTS-je diadalmaskodott a „brit képeslapok” kategóriában, bemutatva a Jaguar E-Type időtlen eleganciáját és úttörő dizájnját, amelyet gyakran a valaha készült egyik legszebb autónak tartanak – még maga Enzo Ferrari is.
A különdíjak között a Motor Valley Trophyt Mario Righini úr 1940-es Auto Avio 815-jének ítélték oda, amely a Ferrari korai történetének rendkívül jelentős autója, és vitathatatlanul az első Ferrari. A Motor Valley Association és az Autodromo di Imola elnöke, Gian Carlo Minardi által adományozott díj az olasz motorsport gazdag öröksége előtt tiszteleg.
Az Imola Autodromo Trophy-t Pietro Silva úr 1972-es De Tomaso Pantera Gruppo 4-je nyerte el, amelyet versenyörökségéről és nagy teljesítményű képességeiről ismertek el. Ezt a díjat Imola polgármestere, Marco Panieri adta át, ünnepelve a versenyzés örökségét a történelmi imolai pályán.
Volt egy Trofeo del Pubblico (Közönségtrófea) is, amelyre a látogatók szavaztak. Ezt az 1936-os Fiat 508 CS Berlinetta MM-nek ítélték oda, amelynek tulajdonosa Vittorio Maria Mandelli.
Concorso Highlights
A 2024-es Concorso d’Eleganza Varignana 1705 autóipari remekművek lenyűgöző bemutatójával ragadta meg a résztvevőket, az 1966-os Lamborghini Miura prototípus pedig az egyik fő látványosság. A Dr. Gebhard német gyűjtő által készített kulcsfontosságú prototípus, a 0502-es alváz széles körben a szuperautó-korszakot elindító modellként tartják számon. Eredetileg a Lamborghini és a Bertone használta a Miura bemutatására olyan eseményeken, mint a Genfi Autószalon és a Monacói Nagydíj, ez a prototípus 20 különböző színváltoztatáson esett át debütálása során, hogy felmérjék a piaci reakciókat. 2011-ben aprólékosan helyreállították az eredeti Arancio Miura-t, kiemelve a Lamborghini korai gyártási és marketingstratégiájában betöltött jelentős szerepét.
Az eseményre visszatért a híres gyűjtő, Corrado Lopresto, valamint családja 1947-es Isotta Fraschini 8C Monterosa Coupe Touringja. A tavalyi Best in Show elnyerése után Lopresto ismét lenyűgözte a közönséget ezzel a háború utáni autóipari ritkasággal, amely a valaha készült mindössze öt prototípus egyike. Ezekkel a figyelemre méltó autókkal, másokkal, mint például az 1972-es De Tomaso Pantera Group 4 és az évjáratú Ferrarikkal, a Concorso megszilárdította elsőrangú globális eseményének státuszát, ünnepelve az autóipar történelmét és a luxust a Palazzo di Varignana-ban.
Ezeken a figyelemre méltó autókon kívül a szervezők egy különleges FuoriConcorso osztályt hoztak létre az Auto Avio Costruzioni 815, a Ferrari márka elődje tiszteletére.
Carlo Gherardi, a Palazzo di Varignana alapítója így nyilatkozott: „Az idei Concorso minden várakozást felülmúlt. Az autók minősége, a bíráink szakértelme, valamint a gyűjtők és a résztvevők szenvedélye igazán figyelemre méltó eseménnyé tették. Megtiszteltetés számunkra, hogy koronázzuk meg a Ferrari 275 GTB-t a kiállítás legjobbjaként, és gratulálunk minden osztálygyőztesnek és különdíjasnak.”
A Palazzo di Varignana gazdag történelmével és lenyűgöző környezetével tökéletes helyszínt biztosított ennek a rangos eseménynek. Az üdülőhely luxus szállásokat, világszínvonalú étkezési élményeket és a legmodernebb létesítményeket kínál, amelyek felejthetetlen élményt biztosítanak minden vendég számára.
A Cribis, a Bper Banca, a Lallier Champagne és a Fiore 1827 támogatásával, valamint a Motor Valley Association, az Automotoclub Storico Italiano és az imolai Autodromo Enzo e Dino Ferrari támogatásával a Concorso d’Eleganza Varignana 1705 egy káprázatos európai versenyszezon közelébe vonta. megerősítve pozícióját a globális luxusautó-naptár kulcsfontosságú eseményeként.
A 2024-es Concorso d’Eleganza Varignana 1705-ről további információkért látogasson el a www.palazzodivarignana.com/en/experiences/concorso-deleganza/ oldalra .