A Renault újraindítja a Twizy-t Mobilize Duo néven, és hozzáadja a Bento teherszállító furgont

  • A Renault új Mobilize részlege bemutatta az elektromos Duót, a tandem kétüléses Twizy utódját.
  • A 28 mph és 50 mph sebességre képes két változat megfelel a különböző Euro-előírásoknak, a lassú pedig a jogosítvány nélküli vezetők számára legális.
  • A Mobilize városi szállításokhoz is kifejlesztett egy Bento teherszállító furgont.

A Renault 2023 szeptemberében megölte a Twizyt, de nem adta fel mókás, kétüléses tandem modelljét. A mikroautó Mobilize Duo néven született újjá, ezúttal sokkal nagyobb hangsúlyt fektetve a finomításra, valamint egy Bento teherszállító furgonnal.

A Mobilize egy új Renault-cég, amely olyan mobilitási szolgáltatásokra összpontosít, mint az autómegosztás és az előfizetések, a Duo/Bento modellek pedig, amelyek az e havi Párizsi Autószalonon debütálnak, a két évvel ezelőtti rendezvényen bemutatott Mobilize koncepciók sorozatgyártású változatai.

A macsóbb Twizynek tűnő Duo Lamborghini-stílusú ollós ajtókat tartalmaz beépített felhajtható ablakokkal a jobb időjárás elleni védelem érdekében, és ezúttal nagyobb hangsúlyt kapnak az autószerű kütyük. A csomag része a fűtött ülés, a légkondicionáló és a Bluetooth, valamint a légzsák, ami hiányzik a Duo Citroen Ami riválisából, mert az ilyen autókat Európában négykerekűnek minősítik, és mentesülnek bizonyos biztonsági követelmények alól.

De nem minden négykerekű egyforma. Egyes (L6e) járműveket bizonyos európai országokban 14 évesek és autós jogosítvánnyal nem rendelkezők vezethetnek, de teljesítményüket 8 LE (8 LE / 6 kW) és 28 mph (45 kmh) értékre kell korlátozni. Másokat (L7e) engedéllyel rendelkező motorosok és autósok számára terveztek, és 21 LE-t (21 LE / 16 kW) tudnak leadni, és 80 kmh-ra (50 mph-ra) futnak, így a Mobilize két különböző Duót épít, amelyek megfelelnek minden szabálycsoportnak. .

Azt nem erősítették meg, hogy a Renault Austral hibridből kicsípett motor a lyukasztó Duo-ban mekkora teljesítményt ad, de a Renault szerint a 10,3 kWh-s NMC akkumulátor 161 km-es hatótávra számít, és 62 mérföldre még jónak kell lennie. 100 km) hideg időben. A 20-80 százalékos feltöltése 3 óra 50 percet vesz igénybe AC ​​töltőn keresztül, és 25 perc alatt egyenáramú aljzathoz csatlakoztatva.

A Duo parányi, 2430 mm hosszú (95,7 hüvelyk) alvázának átmérője mindössze 1300 mm (51,2 hüvelyk), fordulási köre pedig mindössze 6,8 méter (268 hüvelyk), így tökéletes a városokban való áthaladáshoz és parkoláshoz. A Mobilize azt állítja, hogy a hagyományos autókba beépített alkatrészek egyötödéből áll, és a Duo alkatrészeinek 40 százalékát újrahasznosítják.

A francia árak 9090 eurótól (9950 dollár) kezdődnek a leglassabb verzióért, a Duo 45 Neoért, vagy 2090 eurót (2290 dollárt) engedhetsz le, és 37 hónapon keresztül mindössze 29 eurót (32 dollárt) fizethetsz havonta. A gyorsabb Duo 80 Pro 10 700 euró (11 700 dollár), a luxusosabb Duo 80 Evo pedig 11 600 euró (12 690 dollár).

De minden bizonnyal Európa-szerte felkelti a szállítósofőrök és a kisvállalkozások érdeklődését a Bento furgon, amely a hátsó ülést rakodódobozra cseréli, és adó nélkül 10 000 euróba (10 940 dollárba) kerül. A 649 literes (22,9 cu-ft) doboz 110 mm-rel növeli a hosszt, és 93 mérföldre (149 km-re) csökkenti a hatótávolságot, de a 60 százalékkal nagyobb raktér és a hagyományosabb elhelyezés komoly előnyt jelent. a Citroen Ami Cargoja felett.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!