a-25-os-honda-cb1000-hornet-eroforrasa-es-elektronikaja

25YM Honda CB1000 Hornet

Erőforrás és elektronika

  • Elektronikus gázmarkolat (TBW) 3 gyári és 2 személyre szabható USER beállítássa
  • A teljesítmény- és a motorfék-szabályozó három-három jelleget tartogat a vezetőnek 
  • 4 fokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) és egykerekezés-gátló 

A CB1000 Hornet bivalyerős motorjához társított elektronikus gázmarkolatnak (TBW) köszönhetően három gyári – teljesítményleadást, motorféket, egykerekezés-gátlót és HSTC-t szabályozó – és két szabadon programozható USER konfiguráció közül választhat a pilóta. Döntéséről a kormány bal oldalán elhelyezett kapcsolóval „értesítheti” a rendszert, visszajelzőként pedig a TFT-műszeregység szolgál. 

A teljesítmény (engine power, P), a motorfék intenzitása (engine brake, EB) szintén három fokozatban szabályozható, a HSTC viszont négyben, sőt akár ki is kapcsolható.  

RAIN (eső) üzemmódban visszafogott motorerő, közepes motorfék és érzékeny kipörgésgátló (HSTC) jellemzi a modellt, a csökkentett teljesítmény az első három fokozatban érhető tetten. 

STANDARD programnál a teljesítmény, a motorfék és a HSTC egyaránt közepes szinten áll. Az első és a második fokozatban visszafogott a motorerő, a teljesítmény, a forgatónyomaték pedig a teljes fordulatszám-tartományban alatta marad valamicskével a Sport fokozatban tapasztalhatónál. 

SPORT üzemmódban maximális a teljesítmény, minimális a motorfék és a teljesítmény 100 százalékát kiélvezheti a pilóta, függetlenül attól, hogy melyik fokozatban motorozik éppen. Ilyenkor a HSTC csak a legszélsőségesebb esetben avatkozik be, hogy semmi ne zavarja az élményt, mindazonáltal a biztonság is garantált legyen. 

A két USER üzemmód révén a vezető maga határozhatja meg a paramétereket, és el is mentheti a beállításokat a jövőbeni motorozásokhoz.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!