Óceániában is debütált az új Lamborghini Urus SE
Új dizájn, 800 CV teljesítmény, több mint 60 km-es hatótáv elektromos üzemmódban, kategóriája legjobb teljesítménnyel és csúcssebességgel
Az Automobili Lamborghini Óceániában debütált a nagyon várt Lamborghini Urus SE-vel[1] , amely Super SUV első PHEV (plug-in hibrid elektromos jármű) volt. Több mint 250 tisztelt vendéget láttak vendégül a sydney-i Cockatoo Islanden, hogy találkozzanak a forradalmian új Super SUV-val, amely megtestesíti a Lamborghini elkötelezettségét az innováció, a fenntarthatóság, valamint a teljesítmény és a luxus ikonikus DNS-e.
Az új dizájnnal, optimalizált aerodinamikával, példátlan fedélzeti technológiával és 800 CV-os hibrid hajtáslánccal rendelkező Urus SE az Urus S[2]-re épít kényelem, teljesítmény, hatékonyság, károsanyag-kibocsátás és vezetési élmény tekintetében. A „két szívnek”, a termikusnak és az elektromosnak köszönhetően a nyomaték és a teljesítmény a valaha volt legmagasabb, így az SE egyedülálló helyet foglal el kategóriájában.
„Örömmel mutatom be Ausztráliában a Lamborghini Super SUV legerősebb változatát. Az Urus SE páratlan vezetési élményt kínál plug-in hibrid rendszerével, amely segít javítani a jármű teljesítményét és dinamikáját bármilyen felületen és bármilyen állapotban. Köszönet „két szívéhez”, a termikushoz és az elektromoshoz, a nyomaték és a teljesítmény a legmagasabb, ugyanakkor csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást is, ami összhangban van a Direzione Cor Tauri fenntarthatósági céljaival A The Urus bemutatása óta , szilárdan megerősítette magát a Lamborghini globális bestsellerjeként, és biztos vagyok benne, hogy az Urus SE továbbra is sikeres lesz Óceániában” – mondta Francesco Scardaoni, az Automobili Lamborghini Asia Pacific régió igazgatója.
Páratlan vezetési élmény
Az Urus SE páratlan vezetési élményt kínál plug-in hibrid rendszerével, amely segít javítani a jármű teljesítményét és dinamikáját bármilyen felületen és bármilyen körülmények között: minden fordulatszámon nagyobb nyomatékot és teljesítményt biztosítanak olyan innovatív műszaki megoldások, mint pl. az elektromos nyomatékvektor rendszer bevezetése a két tengely között, és az elektronikus hátsó differenciálmű.
A ikerturbós 4.0 V8-as motort úgy alakították át, hogy optimális szinergiában működjön együtt az elektromos hajtáslánccal. 620 CV teljesítményt (456 kW) és 800 Nm nyomatékot fejleszt ki; a tüzelőberendezés egy elektromos hajtáslánccal van kombinálva, amely 192 CV (141 kW) teljesítményt és 483 Nm nyomatékot ad le. A maximális teljesítmény elérése során a fő hangsúly az ICE és az e-motor közötti kalibrációs stratégián volt, amely eléri a 800 CV összteljesítményt, hogy optimális teljesítménygörbét biztosítson minden vezetési módban és minden felületen. A 25,9 kWh-s lítium-ion akkumulátor a raktérpadló alatt és az elektronikusan vezérelt hátsó differenciálmű fölött található.
A 8-fokozatú automata sebességváltó belsejében elhelyezett állandó mágneses szinkron villanymotor a V8-as belsőégésű motor lendületeként, de vonóelemként is szolgálhat, így az Urus SE 100%-ban elektromos 4WD járművé válik, amely több mint 60 km megtételére képes. EV mód.
Az Urus SE-n debütált az új, középen elhelyezett, hosszirányú elektromos nyomatékvektorrendszer, amely elektrohidraulikus többtárcsás tengelykapcsolóval rendelkezik, amely változóan és folyamatosan osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Az osztómű szinergiában működik a hátsó tengelyre szerelt új, elektronikus, korlátozott csúszású differenciálművel, „igény szerint” túlkormányozva a járművet, hogy egy fajtiszta szupersportautó érzetét közvetítse.
Mindkét rendszert úgy tervezték és kalibrálták, hogy a legjobban megfeleljen bármilyen tapadási körülménynek és vezetési stílusnak, maximális tapadást és mozgékonyságot biztosítva akár versenypályán, akár sivatagi dűnéken, jégen vagy koszban vezet.
A kategóriájában egyedülálló Urus SE nagyobb nyomatékot és teljesítményt kínál bármilyen fordulatszámon vagy vezetési körülmények között. A rendszer 800 CV (588 kW) összteljesítményt fejleszt 6000-es fordulatszámon és 950 Nm össznyomatékot, amely már elérhető 1750-es és 5750-es fordulatszámon, így minden szögből kategóriája legjobb teljesítményét biztosítja. Ez a továbbfejlesztett súly-teljesítmény aránynak is köszönhető: 3,13 kg/CV (szemben az Urus S 3,3-mal). Az Urus SE mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra (Urus S: 3,5), és 0-ról 200 km/órára mindössze 11,2 másodperc alatt (Urus S: 12,5), végsebessége pedig 312 km/h ( Urus S: 305 km/h). Ezek a számok az SE-t a valaha volt legerősebb Urust és a szegmens leggyorsabb sorozatgyártású autójává teszik, új mércét állítva a Super SUV kategóriában.
Tervezés és aerodinamika
Az Urus SE újradefiniálja annak a modellnek a stílusjegyeit, amely megváltoztatta a SUV-tervezés paradigmáit, miközben vonalait frissítették azzal a kifejezett céllal, hogy optimalizálják az aerodinamikai hatékonyságot.
A dizájn kiemeli a forma dinamikáját, kiemelve a jármű sportosságát és izmosságát. Az elülső rész új, lebegő kialakítású motorháztetőt kapott, ahol a vágási vonal hiánya a folytonosság érzetét kelti, és felerősíti az Urus SE sportos stílusát, emlékeztetve a Revuelto által bevezetett bizonyos új stíluskoncepciókra. További újdonságok közé tartoznak a mátrix LED technológiát alkalmazó fényszórócsoportok, amelyek a Lamborghini márka bikájának farkából ihletett vadonatúj fényjelzést, valamint az újratervezett lökhárítót és az első rácsot mutatják be.
Hátul a raktérajtót teljesen újratervezték, a Gallardo által ihletett folytonosságot bevezetve, amely harmonizálja a vonalakat a hátsó lámpacsoportok „Y” lámpákkal való összekapcsolásával és az új hátsó diffúzorral, amely még sportosabb arányokat kölcsönöz a járműnek. Az új légterelővel együtt a diffúzor 35%-kal növeli a hátsó leszorítóerőt nagy sebességnél az Urus S-hez képest, tovább javítva a jármű stabilitását.
Az aerodinamikai hatékonyságot az új karosszéria alatti szellőzőnyílások és a megújult légcsatornák is javítják, amelyek több légáramot vezetnek a mechanikai és motoralkatrészek hűtésére: 15%-os növekedés az eredeti Urushoz képest. Az elülső rész új kialakítása az aerodinamikai alsó rész optimalizálásával kombinálva a fékrendszernek szánt légáramlások kezelését is javította, és a léghűtés 30%-kal javult az előző rendszerhez képest.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!