A százéves, aki visszatért Szicíliába és ismét megnyerte az emberek szívét
- A Mercedes Targa Florio versenyautó kíséretében 1924-től egész évben: Megjelent a dokumentumfilm második része
- George Russell, Toto Wolff és Karl Wendlinger kiemelkedő sofőrök 2024-ben
- A felújított versenyautó visszatért a Mercedes-Benz Múzeumba
Inspirációt nyújtott a szicíliai Targa Florio Classica-ban 2024 októberében, ezt megelőzően pedig egész évben a nemzetközi rendezvényeken: a 100 éves Mercedes 2 literes Targa Florio versenyautó. Most a csillag visszatért a Mercedes-Benz Múzeumba. Ez a nagy évforduló évének vége, az oka annak, hogy a vörös versenyautót hitelesen helyreállították az eredetihez igazítva.
- Megjelenések az imolai Grand Prix keretében, a Goodwood Speed Speed fesztiválon és a Pebble Beach Automotive Week-en, a dühös döntőn Szicíliában – és hogy George Russell, Toto Wolff és Karl Wendlinger hogyan tapasztalták meg a versenyautót: A Mercedes-Benz Classic dokumentumfilm “Vissza az útra ” az egész történetet elmondja. A premier 2024. november 5-én volt: https://www.mercedes-benz.com/targaflorio/
- Sajtófotók és videofelvételek az esemény kirándulásokról és a teljes helyreállításról:
https://mercedes-benz-archive.com/marsMuseum/de/instance/ko/Mercedes-2-l-Targa-Florio-Rennwagen.xhtml?oid=191293448 - Izgalmas részletek és háttérinformációk a helyreállításról, a járműről és az 1924-es Targa Florio-ról a Mercedes-Benz médiaoldal sajtókészletében:
https://media.mercedes-benz.com/article/fc1da7e6-20ef-4b42-8217-0421a2641b95
“Nagyon megérintett a Targa Florio versenyautó visszatérése Szicíliába, a 100 évvel ezelőtti nagy diadalunk helyére. Ez a tapasztalat nagyon különleges, még a Mercedes-Benz Classic számára is, akik minden nap kiemelkedő klasszikusokkal foglalkoznak. 1924-ben márkánk a motorsport történetét írta a 2 literes versenyautóval. Száz évvel később az egyik eredeti jármű ismét ellopta az emberek szívét az évfordulóját ünneplő kirándulásokon. Köszönjük köszönetünket a Mercedes-Benz Classic Center, a Mercedes-Benz Classic csoport archívumának és az erős szakértői hálózatnak, amelyek együttesen mindent lehetővé tettek. Miután a versenyautó visszatért a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumba, minden látogató megcsodálhatja azt, kezdetben egy speciális kiállításon a klasszikus szigeten,és később a versenygörbe szokásos helyén. ”
Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage GmbH vezetője
Száz éves kirándulás a világ minden tájáról
Az első pillanat, amikor a klasszikus járművet 2024 áprilisában üzembe helyezték, miután összetett helyreállítása megtörtént. Ezt izgalmas vendégszereplők követték az autóipari klasszikusok nemzetközi kiemelt eseményein. A versenyautó a szezon ragyogó végét tapasztalta meg Olaszországban a Targa Florio Classica-ban 2024. október 10–13-án – a nagy Mercedes-győzelem helyén 100 évvel ezelőtt. Ez az ébredés egyesíti a korábbi korszak versenyautóit, és emlékeztet a nagy Targa Florio közúti verseny legendás éveire. A Mercedes 2 literes Targa Florio versenyautóban a Formular One volt versenyzője, Karl Wendlinger a történelmi Circuito delle Madonie egy részén inspirálta a nézőket.
Ez az eredeti jármű, amelyben Christian Lautenschlager 1924. április 27-én a Targa Florio általános rangsorában a 11. helyen végzett. Csapattársa, Christian Werner megnyerte a történelmi győzelmet egy azonos módon felépített Mercedes – -ben, az első sofőr, aki nem Olaszországból érkezett. 6: 32: 37,4 óra alatt nyerte meg a versenyt négy körön, mindegyik 108 kilométer hosszú. Az 1924-es nyertes autó nem maradt meg.
A márka motorsport története szempontjából a Targa Florio nagy jelentősége meghaladja Werner 1924-es győzelmét. 1921-ben a Mercedes versenyautó összességében második helyet kapott. Az első általános győzelem egy magántulajdonban lévő Mercedes-rel 1922-ben következett. 1955-ben Stirling Moss / Peter Collins és Juan Manuel Fangio / Karl Kling kettős győzelme a 300 tükörreflexes tükörreflexes tükörrel (W 196 S) biztosította a döntő pontokat a sportautók világbajnokságának megnyeréséhez.
–