A Skoda Octavia Combi RS nyerte a 2024-es rangos Golden Steering díjat

  • Az Octavia Combi RS 15 versenyzőt vert meg, és megszerezte a hőn áhított díjat a szakértői zsűri tesztvezetései után a német Lausitzring versenypályán
  • Az Octavia Combi RS a dinamikus vezetési és kezelhetőségi jellemzőket a tágassággal és a magas szintű mindennapi kényelemmel ötvözi
  • Az Octavia RS győzelme a kilencedik aranykormány a Škoda számára

A Škoda Octavia Combi RS megkapta az áhított 2024-es Arany Kormánykereket a középkategóriás autók kategóriában. Első lépésként a német „Auto Bild” és az ország legnagyobb példányszámban eladott nemzeti vasárnapi lapja, a „Bild am Sonntag” olvasói beszavazták a Škoda legkelendőbb modellsorozatának sportos kínálatát az első három közé ebben a kategóriában a 16 autó közül. A szakértőkből álló zsűri ezután ezt a három döntőst egy kihívásokkal teli tesztvezetésnek vetette alá a német Lausitzring versenypályán. Ez a győzelem a cseh autógyártó kilencedik Golden Steering Wheel győzelmét jelenti. Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója a tegnapi berlini díjátadón vette át az elismerést.

„A Škoda mindig arra törekszik, hogy vásárlóinknak többet nyújtson, mint amit elvárnak, és az Auto Bild és a Bild am Sonntag olvasóitól, valamint a szakértő zsűritől kapott jeles díj ezt az ambíciót tükrözi. hálás vagyok. A bestseller Octavia márkánk igazi ikonja, amely folyamatosan pontokat szerez a tipikus Škoda erényeiért: tágasság, praktikum és kiváló
ár-teljesítmény ajánlat. Ezek a jellemzők hozzájárultak ahhoz, hogy az Octavia Combi a legkelendőbb kombi Európában tavaly és 2024 első felében. A modell negyedik generációja ezen az úton halad tovább, az Octavia Combi RS a legsportosabb változat. Megtiszteltetés számomra, hogy felhajtottam vele a díjkiosztó rámpára!”

Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója

Az Octavia Combi RS 15 versenyző felett győzedelmeskedett

Idén 78 új autó versengett a hőn áhított Golden Steering Wheel díjak egyikéért. Minden gyártó legfeljebb három modellt nevezhetett. Az „Auto Bild” és a „Bild am Sonntag” olvasói ezután eldöntötték, hogy ezek közül melyik jut be az utolsó fordulóba, szakértői tesztvezetésekkel a Lausitzringen. A járművek hét különböző kategóriában versenyeztek. 16 új modell lépett pályára a középkategóriás szegmensben. A Škoda Octavia Combi RS teljes csomagjával lenyűgözte az olvasókat, és belépőt kapott a Lausitzring döntőjébe. Az igényes tesztvezetések során a legkelendőbb modellsorozat sportos csúcstartója menettulajdonságaival is lenyűgözte a versenyzőkből, újságírókból és hírességekből álló 21 fős zsűrit. A bírák között volt a rali világbajnok Sébastien Ogier és a motorsport legendája, Hans-Joachim Stuck, egy korábbi Forma-1-es pilóta és Le Mans-i győztes. A járműveknek számos területen kellett pontot szerezniük, mint például a fékérzet, a gyorsulás, az agilitás, a kormányzás és még sok más.

Škoda Octavia Combi RS: a sikeres átfogó csomag örömet okoz az olvasóknak és a vásárlóknak

Az Octavia Combi RS 195 kW (265 LE) teljesítményt kínál. Hétfokozatú automata DSG sebességváltóval rendelkezik, végsebessége 250 km/h. Turbófeltöltős négyhengeres benzines egysége az EA 888 motorcsaládból származik. A Škoda bestseller csúcsváltozata, amely eddig több mint hétmillió példányban kelt el, fekete külső díszítéssel és az RS Design Selection belső terekkel rendelkezik. A felszereltség része a LED Matrix fényszórók, a fűtött sportülések és a ChatGPT-t tartalmazó modern infotainment rendszer a hangasszisztens továbbfejlesztett funkcionalitása érdekében. A kiváló érték-ajánlatot képviselő Octavia Combi RS egyaránt alkalmas kényelmes flottajárműként és sokoldalú családi autóként.

Összesen kilencedik aranykormánykerék a Škodának

Az első Arany Kormánykereket 1976-ban a „Bild am Sonntag” ítélte oda. 2009-ben a német vasárnapi lap az „Auto Bild” autós magazinnal együttműködve megkezdte a díj odaítélését. Az Octavia Combi RS idei sikere a Škoda kilencedik győzelmét jelenti az autóipari versenyben. A cseh autógyártó 1999-ben kapta meg első Arany Kormánykerekét az első generációs Fabia-hoz, az utód 2007-ben megismételte ezt a bravúrt. A második Octavia-generáció 2004-ben nyert, míg a második generációs Superb 2008-ban kapta meg a trófeát. 2017-ben , a Karoq maga mögött hagyta versenytársait, és 2019-ben a Kamiq-ot tüntették ki a hőn áhított díjjal. 2021-ben az Arany Kormánykerék az Enyaqhoz került, majd egy évvel később kupéváltozata, az Enyaq Coupé RS követte.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!