Renault Emblème – Az Ampere technológiájának bemutatója

BEVEZETÉS

A klímaváltozás és az erőforrások megőrzése által támasztott kihívásokra reagálva az autóipar jelentős átalakuláson megy keresztül. A Renault-csoport az alacsony szén-dioxid-kibocsátású mobilitás kulcsszereplőjévé válik, összhangban vállalati céllal és újrahasznosítási stratégiai tervével. A csoport 2040-re Európában, 2050-re pedig világszerte a szén-dioxid-semlegességet tűzi ki célul. Ugyanezen célkitűzés 2035-ös kitűzött dátumával az Ampere, az intelligens elektromos járművek európai specialistája, a „tiszta szereplő” entitása vezeti a csoport szén-dioxid-mentesítését.

Az Ampere a Renault-csoport példátlan válasza az autóipar átalakulására. Mivel ez a kihívás a vállalatot, leányvállalatait, entitásait és partnereiket érinti, ökoszisztéma megközelítést alkalmaz. Az Ampere meg van győződve arról, hogy a technológiai innováció a fenntartható jövő kulcsa.

A dekarbonizáció egyetlen komponense sem kezelhető elkülönítve. Egy jármű esetében ez azt jelenti, hogy a teljes életcikluson („bölcsőtől a sírig”) kell dolgoznia, öt területen: környezetbarát tervezés, erőforrások megválasztása, gyártás, használat és élettartam vége.

A Renault Emblème demóautó ennek a megközelítésnek az eredménye. A Mondial de l’Auto 2024 kiállításon kiderült, ma egy kicsit többet árul el. A „tetőtől talpig szénmentesített” családi jármű víziója 90%-kal kevesebb üvegházhatású gázt (CO2e) bocsát ki teljes életciklusa során, mint egy ma gyártott, hasonló jármű (lásd a módszertan részt).
Az Emblème-en keresztül az Ampere és a Renault folytatja a Scénic Vision koncepcióval 2022-ben elindított feltáró tanulmányokat. Folytatva a lehetőségek feltárását, céljuk egy családi autó működőképes prototípusának megalkotása – tágas, kényelmes és csúcstechnológiával. design – miközben új szintre emeli a szén-dioxid-mentesítést.

Minden műszaki, technológiai és stilisztikai választást a szén-dioxid-mentesítés új szintre emelésére tett erőfeszítések diktáltak. A Renault Emblème intelligens, hiteles és életképes kombinációkat kutat, különösen az erőforrások, az anyagok, a gyártás, a felhasználás és az élettartam végén történő helyreállítás tekintetében.

A Renault Emblème alkatrészeinek szénlábnyomának 70%-os csökkentésével, 50%-kal újrahasznosított anyagokkal és szinte az összes felhasznált anyaggal, amelyek élettartamuk végén újrahasznosíthatók, bemutatja az Ampere és partnerei innovációs képességét annak érdekében, hogy maximalizálja a járművek szén-dioxid-mentesítését a jövőben.

Az Emblème az öko-design elveit megvalósító specifikációkon alapul. Mérnökök és tervezők együtt dolgoztak, hogy megtalálják a legjobb megoldásokat az aerodinamika és a hatékonyság tekintetében. Az eredmény lenyűgöző: egy elegáns, 4,80 méter hosszú lövöldözős fék, amely egyenlő hangsúlyt fektet a stílusra és a belső térre.
A Renault Emblème egy meghívó, hogy utazzon egy kortárs, költői dizájnú kabinnal. A belső tér innovatív technológiákat tartalmaz, beleértve a műszerfal hosszában átívelő új, szélesre nyíló panorámaképernyőt. A hátul elhelyezett, kétenergiás elektromos hajtáslánc elektromos és hidrogénnel működik, ami optimális kombináció az alacsony szén-dioxid-kibocsátású közlekedéshez rövid és hosszú távon egyaránt.

„Az Emblème megtestesíti ökoszisztéma-szemléletünket és ambícióink szintjét, amikor egy fenntartható jövőt technológiai innováción keresztül építünk. Ez a bizonyíték arra, hogy az autóipar továbbra is előmozdítja a fejlődést… az érzelmeket az egyenletben tartja! Megtestesíti a Renault márka jövőbeli formanyelvét, amit „La Nouvelle Vague”-nek hívunk. Egy átlagos ICE autó 50 tonnás lábnyommal rendelkezik: az Emblème esetében ez 5 tonna, bölcsőtől sírig. Ez egy remekmű.”
Luca de Meo, a Renault Csoport vezérigazgatója, Ampere vezérigazgatója

A JÁRMŰ ÉLETCIKLUSA ELEMZÉSÉN ALAPULÓ MÓDSZER

Az életciklus-elemzés (LCA) egy tudományos módszer, amellyel számszerűsíthető a jármű környezeti hatása a bölcsőtől a sírig. Ez befolyásolja a nyersanyag-kitermelést és az alkatrészgyártást, valamint a járművek összeszerelését, szállítását, használatát, karbantartását és újrahasznosítását. Ez a Renault-csoport által használt nemzetközi, több szempontú eszköz. Egyik fő felhasználási területe az üvegházhatású gázok kibocsátásához kapcsolódó globális felmelegedési potenciál kiszámítása, CO2-ekvivalensben (CO2-ekvivalens) mérve járművenként. Vegye figyelembe, hogy a Renault Csoport 200 000 km felett számítja ki járművei tényleges fogyasztását. A Renault Group és az Ampere is támogatja a francia autóipar javaslatát a jármű teljes életciklusára gyakorolt ​​hatás mérésére.

A Renault Megane E-Tech elektromos például 24 tonna CO2-egyenértéket bocsát ki életciklusa során. Ez gyakorlatilag a fele egy egyenértékű, fosszilis tüzelőanyaggal működő modellnek (50 tonna CO2-ekvivalens egy benzinmotoros Captur esetében), ami azt mutatja, hogy a teljesen elektromos mobilitás előnyösebb a CO2-egyenérték tekintetében. kibocsátások. Az Emblème projekt célja mindössze 5 tonna CO2-ekvivalens. bölcsőtől a sírig, azaz közel 90%-os csökkenés!

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!