A Lamborghini Bravo digitális frissítést kap

A digitális koncepciót a Lamborghini Aventador szén-monokokja és nem villamosított V12 látja el.

  • Marco máltai független tervező tisztelgést adott Marcello Gandini-nak.
  • A digitális koncepciót az 1974-es Lamborghini Bravo koncepció ihlette.
  • Az Aventador alapjain tervezték, nosztalgikus stílusjelzéssel.

Lehet, hogy a Lamborghini teljes fojtószelepet hord be az elektromos jövőbe olyan modellekkel, mint a hármas motor Temerario és a Revuelto, de független tervező, Marco máltai megütötte a fékeket, hogy hátra nézzen. A digitális nosztalgia pillanatában a máltai újragondolták a Lamborghini Bravo — elfeledett koncepcióját, amely olyan éles volt, mint Gandini ceruza, és olyan radikális, mint az 1970-es évek.

Az eredeti Lamborghini A Bravo-t az 1974-es torinói autókiállításon mutatták be, de soha nem tette túl a koncepció színpadán. Igazi ék alakú showpiece volt a késő, nagyszerű Marcello Gandini agyalapja, aki akkoriban remekműveket írt a mesés olasz Bertone-ház számára.

A szögletes sziluettje alatt a Lamborghini Urraco csontjai ültek, beleértve egy 3,0 literes V8 motort, amely 300 lóerő (224 kW / 305 LE). Lehet, hogy nem került előállításra, de a Bravo bevágta magát a Lamborghini folklórba, egy avantgárd látásba arról, hogy mi lehetett volna, de soha nem volt.

Édtől Wingsig

Közel fél évszázaddal előrehaladva, és a máltai Bravo digitális reinkarnációja modern szerelmi levélnek tűnik Gandini örökségének. Miközben sziluettje visszhangozza a Lamborghini temploma, A máltai modellnek tekinti azt, amely képes az Aventador szénszálas monokokk alvázán rövidített túlnyúlásokkal haladni. Ez lehetővé tenné az Aventador 6,5 literes V12-es megjelenítését, amely az utolsó ilyen jellegű volt, mielőtt Lamborghini elfogadta az elektrifikációt.

Akárcsak az eredeti Bravo, a digitális koncepció több szellőzőnyílás található a motorháztetőn és a hátsó fedélzeten, ami az eredeti aláírási jellemzője volt. A kulcsfontosságú tervezési elemeket átviszik, beleértve a drámai oldalsó bevitelt és egy fekete övvonalat, amely vizuálisan átvágja a karosszériát. És azok a szögletes hátsó ívek? Visszatértek, agresszívek, mint mindig, aláhúzva az autó alacsony lejtésű, ragadozó helyzetét.

A retro-modern párbeszéd ezzel nem ér véget. Az egyik kiemelkedő tulajdonság a behúzható fényszórók, okos bólintás az elmúlt év felbukkanó egységeire, amelyeket most a modern biztonsági előírások betartása érdekében frissítettek. Hátul a háromszög alakú kipufogócsövek egy adaptív szárny alatt ülnek, míg a vékony LED-es hátsó lámpák futurisztikus fényt adnak az egyébként nosztalgikus csomaghoz.

Retro belső részletek, modern hangulat

Belül a koncepció az 1970-es éveket csatornázza anélkül, hogy giccsbe csúszna. A vintage anyagokba csomagolt rögzített ülések megfelelnek a minimalista műszerfalnak, amely teljes szélességű kijelzővel rendelkezik a műszerezéshez. Van még egy úszó, tabletta-szerű infotainment rendszer, amelyet néhány taktikailag elhelyezett gomb egészít ki a kormányon. Itt nincs túl nagy kapcsolócsoport.

Míg a máltai digitális alkotás célja, hogy csak a — tervezési tanulmány maradjon —, nem csoda: miért nem csinálná a Lamborghini ezeket egy kis részben? Végül is a márka nagy szerepet játszik a korlátozott kiadású tisztelgések előállításában, és úgy tűnik, hogy valami ilyesmi megfelelő egyensúlyt teremt az nosztalgia és az előretekintő formatervezés között.

Marcello Gandini, aki sajnos 2024 márciusában elhunyt, hagy egy örökséget, amelyet szinte lehetetlen túlbecsülni. Lehet, hogy a Bravo nem volt az egyik leghíresebb műve, de DNS-je közvetlenül kapcsolódik néhány ikonikus alkotásához, köztük az Alfa Romeo Carabo-hoz, a Lancia Stratos Zero-hoz, és természetesen a Lamborghini Miura-hoz és a Countach-hoz.

Megjegyzés: Ez a cikk független illusztrációkat tartalmaz, amelyeket a Lamborghini nem hagyott jóvá.

carscoops

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!