Íme a 2025-ös európai Év Autója döntősei
- A 2025-ös Év Autója verseny mind a hét döntősét megnevezték, mielőtt a győztest január 10-én hirdették meg.
- Az Alfa Romeo Junior, a Citroen C3, a Cupra Terramar, a Dacia Duster, a Hyundai Inster, a Kia EV3 és a Renault 5 / Alpine A290 mind dicsőséggel rendelkezik.
- A Renault Scenic E-Tech a tavalyi díjat a Jeep Avenger, a Kia EV6 és a Toyota Yaris vette át a három korábbi címet.
Bírák a rangos európai Az év autója Az (ECOTY) szervezet nyilvánosságra hozta a járművek végső kiválasztását, amelyek a 2025-ös verseny egyértelmű győzelmét eredményezik.
A több mint 40 modelltől kezdve a 60 esküdtek lerontották a választást, és figyelemre méltó újoncokat vettek félre, köztük a Ford Explorer EV-t, a Mini Cooper SE-t, az Aceman-t és a Countryman-t, a Polestar 4-et, az MG Cyberster-t és a Hyundai Santa Fe-t.
Amikor a por leülepedett, csak hét jelölt maradt, a rövid lista négy EV-t és többet tartalmazott SUV-stílusú modellek. Az esküdteknek most nyolc hétük van arra, hogy eldöntsék, hogyan fogják elosztani a 25 pontjukat, a szabályok előírják, hogy legalább öt modellnek meg kell adniuk, és egyetlen autó sem lehet 10-nél magasabb. Vessen egy pillantást az alábbi potenciális nyertesekre, és tudassa velünk, melyiknek gondolja a címet.
Alfa Romeo Junior
Az Alfa legkisebb SUV-je, de ennél is fontosabb, hogy az első EV-je, a Junior ugyanazon a platformon épül fel, mint a Jeep Avenger, amely megnyerte az ECOTY 2023-at. A 134 lóerős (136 LE) hibrid változat úton van a – -nél, és valószínűleg népszerűbbnek bizonyul, mint az EV –, de most a vásárlók két elektromos modellt választhatnak, mindkettőt egyetlen motor hajtja, amely az első kerekeket hajtja. . Az alapkocsi 154 lóerőt (115 kW / 156 LE) tesz ki, míg az Veloce zászlóshajó 278 lóerőt indít (207 kW / 280 PS).
Citroen C3 / e-C3
A C3 negyedik generációja számára bokszos SUV-szerű formát ölt, és mind az ICE, mind az EV hajtóművel kapható. Az égési verziókhoz 1,2 literes motor tartozik, amely 12 lóerős (12 LE) 48 voltos hibrid segédprogrammal vagy anélkül rendelhető, míg a teljesen elektromos e-C3 egyetlen 111 lóerős (83 kW / 113 PS) motorral rendelkezik. ez 100 km / h sebességgel 11 másodperc alatt elérhető.
Megérkezett Magyarországra az új Citroen C3 – Gyorsan gurultunk vele egy kört >>>
Cupra Terramar
Az ECOTY bírói nem gondolták, hogy a VW új Euro Tiguan méltó helyet szerez az utolsó hétben, ám ragyogtak a Cupra unokatestvére számára. A TerramarA ’letartóztatóbb stílusa elhomályosítja azt a tényt, hogy ez és a Tiguan nagyon hasonlóak a bőr alatt, az MQB EVO platformjaikig, valamint az egyenes égésű, enyhe hibrid és plug-in hibrid hajtóművek választékáig, amelyek 268 LE-ig terjednek ( 200 kW / 272 PS).
Dacia Duster
Az eredeti Duster óriási sláger volt a Renault költségvetési márkája számára, és a Bigster koncepcióból származó kis extra luxusnak, stílusnak és a hibrid hatalomnak köszönhetően az új még vonzóbbnak tűnik. A Dacia rendkívüli gyökereihez igazítva, az alapkocsi érintőképernyő nélkül érkezik, és egyetlen verzió sem haladja meg a 138 lóerőt (103 kW / 140 LE), de a legtöbb modell jól felszerelt, és a Duster elöl vagy teljes kerékkel megrendelhető. meghajtó.
Hyundai Inster
Ez az aranyos, subcompact crossover a Hyundai ázsiai piacának Casper feszített változata, amely égési erőátvitel helyett villamos motorral van felszerelve. Annak ellenére, hogy megszerezte a 230 mm-t (9 hüvelyk), a Inster még mindig csak 3825 mm (150,6 hüvelyk) hosszú, vagyis a Hyundai saját Kona törpe. Az energiaellátás 95 LE (71 kW / 97 PS) és 113 LE (84,5 kW / 115 PS) villamos motorok között van, a lyukasztó változat valamivel nagyobb akkumulátort kap, amely elősegíti a 300 mérföld 186 mérföld és 221 mérföld (355) közötti távolságot. km).
Kia EV3
A Kia EV6 az ECOTY 2022-et vette át, így nagy esély van arra, hogy a márka legújabb EV-je a bírókra is hatással lesz. A subcompact SUV nem kapja meg nagy testvére díszes 800 voltos elektromos áramát, de jól néz ki, és a távolsági változat a WLTP tartomány 373 mérföld (600 km) távolságra van. Jelenleg az egyetlen elérhető hajtómű egy 201 lóerős (150 kW / 204 PS) teljesítményű motor, amely jó 7,5 másodperces 0-62 mph-os időhöz, de további verziók következnek. És a többi kiválasztott autóval ellentétben ez az az Egyesült Államokban történő értékesítésre megerősítették.
Renault 5 / Alpine A290
A retro stílusú, de modern hajtású Renault 5 Az EV és a sportos Alpine A290 forró nyílású alter ego nem rövid a vizuális wow-n, és a többi ítéleti kritériumot tekintve erős jelölteknek tűnnek. Az egyes autók tervezésének értékelése mellett az esküdtek figyelembe veszik a kényelmet, a biztonságot, a kezelhetőséget, a funkcionalitást és az értéket a pontok végleges elosztásakor.
Úgy gondoljuk, hogy a szokásos Renault 5 ugyanolyan jól néz ki, mint a drágább Alpine A290, de míg 5 vásárló csak 94 LE (70 kW / 95 PS), 121 LE (90 kW / 122 PS) és 148 LE (110 kW / 150 PS) motorokból választhat, az A290 178 LE (180 PS / 132 set)
carscoops