Audi A5L

Itt van az A5 világ egyetlen négy ajtós szedán verziója, és kizárólag Kínában

  • Az Audi új A5L szedánja helyettesíti az A4L-t Kínában.
  • Az A5L feszített tengelytávval, hosszabb hátsó túlnyúlással és megvilágított emblémákkal rendelkezik.
  • A kínai-spec szedán enyhe hibrid turbó 2,0 literes négyhengeres motorral van felszerelve.

A Az Audi új AUDI almárka (minden sapka) valószínűleg rávilágít a 2024-es Guangzhou Autószalonon, de a sátor nem felejtette el kenyér-vaj felépítését. Írja be a kínai exkluzív A5L-t, az A5 feszített tengelytávú változatát, rendszeres szedán csomagtartóval és egyértelmű szándékkal, hogy kitöltse az A4L által hagyott üreget.

Globális szinten a Audi A5 az ismerős öt ajtós emelőszekrényben (korábban Sportback néven ismert, de Európában szedánként forgalmazzák) és az Avant karosszéria stílusában kínálják. Kínában azonban az A5L más irányt mutat. Ez az A5 egyetlen valódi négyajtós változata, és valójában a hosszú tengelytávú A4L cseréjére lép.

A teljes hossza 4902 mm (193 hüvelyk) és a feszített tengelytáv 2965 mm (116,7 hüvelyk), az A5L 73 mm-rel (2,9 hüvelyk) hosszabb, mint a szokásos testvére. Ebből 65 mm (2,6 hüvelyk) van elosztva a tengelyek között, egy szándékos csípés, amely egyenesen a hátsó utasok kényelmére irányul — egy kínai piac jellemzője.

Előreláthatóan az A5L sokkal karcsúbb és sportosabb az A4-es elődjéhez képest, a faragott sárvédőknek és az agresszív részleteknek köszönhetően. Noha ugyanaz a stílusnyelv, mint az A5 szabvány, az A5L észrevehetően hosszabb hátsó ajtókkal és egy kifejezettebb farokkal különbözteti meg magát, teljes mértékben elhagyva a hátsó sziluett bólintását.

Ami a világítást illeti, az A5L megtartja a globális A5 Matrix LED fényszóróit és digitális OLED hátsó lámpáit, de az első rácsos LED-csíkkal és mindkét végén megvilágított négygyűrűs emblémákkal fűszerezi a dolgokat.

Audi még nem tett közzé belső fényképeket, de megerősítette, hogy az A5L piacspecifikus infotainment szoftverrel lesz felszerelve. Valószínű, hogy ezt az új szoftvert beépítik az ismerős hármas képernyőbe, amely magában foglal egy 11,9 hüvelykes digitális műszercsoportot, egy 14,5 hüvelykes központi érintőképernyőt és egy 10,9 hüvelykes kijelzőt az első utas számára.

A kabin többi részét várhatóan átviszik a globális modellből, bár a hátsó utasok számára több lábtér van.

Az A5L az első kínai ajánlat, amely az új Premium Platform Combustion (PPC) architektúrán lovagol. Az Audi még nem jelentette be a részletes előírásokat, de megerősítette, hogy mi van a motorháztető alatt. Az EA888 Evo5 hajtómű a turbófeltöltéssel ellátott 2,0 literes négyhengeres egységek legújabb fejlesztése, 48 V-os enyhe hibrid rendszerrel.

Az Audi A5L-t Kínában gyártják a FAW. Ugyanez vonatkozik a teljesen elektromos áramra Audi Q6L E-tron SUV, amelyet szintén kiállítottak a Guangzhou Autószalonon.

carscoops

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!