A Škoda Octavia Combi RS nyerte az Arany Kormánykereket a középkategóriában

A rangos Arany kormánykerék díjat idén 48. alkalommal adta ki az Auto Bild, egyebek között olyan kategóriákban, mint a Legdögösebb kocsi (Tesla Cybertruck), vagy a Legszebb autó (Aston Martin Vantage).

Ami számunkra érdekes, az az, hogy a középkategóriás modellek közül a Škoda Octavia Combi RS kivitele nyerte el a tekintélyes díjat.

Na de hogyan?

Idén 78 új autó versengett a hőn áhított Arany Kormánykerék-díjak egyikéért. Minden gyártó legfeljebb három modellt jelölhetett. Az Auto Bild és a Bild am Sonntag olvasói aztán a Lausitzringen tett szakértői tesztvezetésekkel döntötték el, hogy ezek közül végül melyik kerüljön be a döntőbe. A járművek hét különböző kategóriában versenyeztek. A középkategóriában 16 új modell indult a mezőnyben, amelyben a Škoda Octavia Combi RS lenyűgözte az olvasókat, és bejutott a döntőbe.

Az igényes tesztvezetések során a bestseller modellsorozat sportos csúcsmodellje vezetési tulajdonságaival is lenyűgözte a 21 fős, autóversenyzőkből, újságírókból és hírességekből álló zsűrit. A zsűritagok között volt többek között a rali-világbajnok Sébastien Ogier és a motorsport-legenda Hans-Joachim Stuck, egykori Formula-1-es pilóta és Le Mans-győztes. A járműveknek számos területen kellett pontokat szerezniük, például fékérzet, gyorsulás, agilitás, kormányzás, és így tovább.

Az Octavia Combi RS négyhengeres turbófeltöltős benzinmotorja 195 kW (265 LE) teljesítményt kínál. Hétfokozatú DSG automata sebességváltóval rendelkezik, és 250 km/órás végsebességre képes.

A Škoda eddig több mint hétmillió példányban eladott bestsellerének csúcsváltozata felszereltséghez LED Matrix fényszórók, fűthető sportülések és egy modern infotainment rendszer tartozik, amely a ChatGPT-t is magában foglalja a továbbfejlesztett hangalapú asszisztensi funkciókért. A kiváló ár-érték arányt képviselő Octavia Combi RS egyaránt alkalmas kényelmes flottajárműnek és sokoldalú családi autónak.

Az Octavia Combi RS idei sikere a Škoda kilencedik győzelme, hiszen 1999-ben kapta meg az első Arany Kormánykereket az első generációs Fabiáért. Az utód modell pedig 2007-ben megismételte ezt a bravúrt. A második Octavia generáció 2004-ben, míg a második generációs Superb 2008-ban kapta meg a trófeát. 2017-ben a Karoq hagyta maga mögött vetélytársait, 2019-ben pedig a Kamiq kapta meg a díjat. 2021-ben az Arany Kormánykerék az Enyaqé lett, majd egy évvel később a kupé változata, az Enyaq Coupé RS lett a kiválasztott.

dasblog

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!